ID av vannlilje. Stikkord: rød dverg (side 3)

Torhild
I lang tid vokste min noe enormt. Klippet ned alle flyteblader unntatt et par-tre stk i tilfelle den skulle finne på å blomstre;) Nå har den akkurat visnet:( Vet ikke om det er naturlig at den tar slike pauser, men jeg håper den snart begynner å vokse igjen. Har lagt ned et par JBL gjødselkuler rundt knollen. Legger ved et bilde av et flyteblad. De ble + - 10 cm i diameter.


Mine lotuser har noen perioder med mindre vekst, virker nesten som de har en hvileperiode. Jeg klipte også mine ned for et par mnd siden og stappa sånne leirekuler ned til røttene og nå har de fyllt opp hele 250 literen nesten
Lro
Så stilig! Gleder meg til den er utsprunget. Har du lampa hengende et stykke over akvariet?

Nei, armaturet ligger rett på ramma, og ramma er ca 4-5 cm... Jeg burde vel kanskje fiske frem knoppen slik at den stikker utenfor armaturet... (Det er ikke heldekkende)...
Trenger selve blomsten mye lys? Burde jeg heller senke vannet?

Gleder meg veldig til å se blomsten. Lurer på om den blir rød...?
Nye bilder.
Det tyder på at den røde dvergen blir mørk rosa?
Den ligger nå over vann, og jeg har tatt bort lista som blender av lyset,, slik at blomsten får lys selv om den ikke ligger direkte under lysrørene....
Inaktiv bruker
Så spennende Kan se ut som den blir rosa ja, men hvem vet vel hva som er inni? Følger med på den "rosa dvergen" din
Allerede i dag får jeg et glimt av hva som er inni...
-Temmelig rosa, ja...
I de siste dagene har det skjedd noe merkelig...
Det virker nesten som om vannliljen har ombestemt seg...
-Stilken til knoppen har begynt å krumme seg, slik at knoppen nå ligger langt under vannskorpa igjen. Er dette et dårlig tegn, eller? Noen som vet?
Huffda, kanskje det er for lite fuktighet på overflata rundt knoppen? Hvis du hadde hatt lavere vannstand slik at det ble mere fuktighet fra vannflata og opp? Men det er kanskje dumt å senke vannstanden nå? Jeg vet ikke, kommer bare med en tanke.
Tja... ikke godt å si hva som er galt... Det er jo et åpent kar, så det er jo mulig at det ble for lite fuktighet. Det er definitivt for mye fuktighet, nå som den er under vann igjen... De grønne bladene som dekker knoppen er begynt å rotne... *hulk*
Så utrolig synd, jeg hadde gledet meg til å se den... men er begge knoppene på vei under? (eller var det bare en) Du kan jo gi den et par dager og heller da klippe den ned i håp om at den prøver seg på nytt?
Det var bare en... Men den kan jo komme med flere seinere...
rotknollen til planten skulle være i ganske god stand, så det er jo bare å håpe
Hei hei
har det skjedd noe siden sist? leste denna tråden å blei veldig fasinert... har en lotus/vannlilje jeg og... er ikke sikker på hva det er, håper på at den får noe blomst ettervert....
Nei, desverre. Jeg vet ikke om den har gått i dvale eller hva... Delte knollen til storauksjonen, og den delen med friska blader på ble solgt. Den andre delen er foreløpig ingenting på. :S
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap