Merkelig akvariedrøm (side 3)

Haha, dette var supervittig tråd! Ser det er fleire som har drømt at fiskene flyr rundt i stua, det har eg drømt fleire ganger! Men i drømmen min har det sin heilt logiske forklaring,det er nemlig fordi det er så høg luftfuktighet i leiligheten Vittig at det eir fleire som har drømt det, lurer på om det betyr noke?
Mari Eilertsen
Ser det er fleire som har drømt at fiskene flyr rundt i stua, det har eg drømt fleire ganger! .... lurer på om det betyr noke?

Slepp "fuglane" fri? ;P
en natt hørte jeg knirking på soverommet.
plutselig kom fiskene mine flygende igjennom rommet.
da våknet jeg, der sto jeg og matet fiskene som også er på soverommet.
Kjøpte akvarie Juwel rio 180 og fikk med 7 ancistrus for ikke så lenge siden.
Så var det 2 stk som døde i 250 literen og 2 i 180 literen. så drømte eg flere ganger at alle Ancistrusene eg hadde døde, så våknet eg så måte eg bort å se om de levde :-P
Drømmer ikke så ofte om akvarier og fisk, men det er ikke uvanlig at jeg drømmer om folk her inne på forumet

I natt reiste jeg til en stor akvariemesse i Bergen. Naturlig nok ble jeg her møtt av Aggi og datteren som skulle være med på messen. Vi skravlet som gamle kjennte og gikk rundt og kikket på alt. Til og med mitt eget akvarie var der så jeg måtte vise fram det også til Aggi. Da hun og datteren måtte på do så greide jeg ikke å finne dem igjen etterpå og ble veldig lei meg siden vi hadde hatt det så morsomt. Traff til og med på en jeg var hemmelig forelsket i da jeg gikk på ungdomskolen, men jeg syntes ikke det var morsomt engang for jeg ville heller vært sammen med Aggi og sett på fiskene

Har også drømt om Frank Angell for en stund siden, men der tror jeg at jeg skal utelate detaljene. Skal bare nevne at han er i godt selskap siden jeg også har drømt om både Schwartzenegger, George Clooney og en del andre kjekkaser ;D
Uhyggelig akvariedrøm!
I natt hadde jeg tidenes mareritt... om akvarier! Herregud, jeg våknet med hjertebank og svette!

I drømmen hadde jeg et stort rom med mange store akvarier. Lange helglass-akvarier stod 3 - 4 kar i høyden i reoler. Rommet var stort og kvadratisk, så det var reoler midt i rommet også, som en "øy", samt reoler langs alle veggene.

Sikkert påvirket av nyhets-saken om det som skjedde i Ålesund i går natt... for jeg drømte at jeg i drømmen våknet av et digert brak. Og i drømmer gjør man jo så mye rart... så selv om braket kom fra akvarierommet så tenkte jeg "Jaja, det er uansett ikke så mye å gjøre med det midt på natta, så det kan vente til i morgen" (!!).
Så da morgenen kom og jeg våknet i drømmen, da fikk jeg brått fart på meg og stresset inn på drømme-akvarierommet. Og det viste seg der at den ene reolen i øya midt i rommet hadde knelt sidelengs, og sendt toppakvariet rett inn i en vegg og akvariereolene som stod der. Resten av rommet var like helt, det var altså ikke alle som var ødelagt. Men det var mange nok, det lå porsarørdeler, knust glass og vann overalt... men fiskene, de måtte jeg lete etter! Jeg begynte å lete etter Corydoras, skrittet over knust glass og sprellende scalarer på gulvet (overså scalarene, det var Coryer jeg lette etter....). Men jeg fant ingen! Så husket jeg det liksom, oppdaget at grunnen til at jeg ikke fant så mange fisk på gulvet var at jeg hadde flyttet dem noen dager i forveien, så alle de knuste akvariene hadde vært nesten fisketomme! Skikkelig flaks altså... Corydorasene var reddet, det var liksom det viktigste, der jeg stod i et rom fullt av vrakede akvarier og vann utover gulvet...og jeg tenkte at det var flaks at jeg hadde flyttet de dyrebare Corydorasene
For noen dager siden hadde jeg mareritt om at jeg plutselig skaffet meg en diger krokodille! 3 meter lang minst! Jeg liker absolutt ikke krokodiller, men siden det var så eksotisk måtte jeg bare si ja til denne muligheta.. Jeg stressa med å skulle finne plass til dette beistet og fant ut at eneste plassen var å lage et digert akvarie midt i stua med kun en halvmeters gange rundt sånn at dyret fikk litt plass.. Jeg skjønte fort at jeg hadde vært en idiot som hadde skaffet meg dette beistet og prøvde bli kvitt det. Men ikke kunne jeg legge ut anonnse noe sted siden reptiler er ulovlig i norge og ikke hadde jeg noen bekjente i det illegale markedet... jeg våknet av at jeg var så stressa at jeg holdt på å få magesår av at jeg ikke visste hvordan jeg skulle bli kvitt dyret. Gud for en lettelse når jeg skjønte det var en drøm!
drømte forleden dag at jeg drepte en guppy med algeskrapen.
en sån magnetisk ei. da jeg kleip meg i armen viste de seg å ikke være en drøm.
jeg hadde mistet min første fisk og det ble en minneverdig begravelse.
Ved siden av akvariet mitt er et vedsjikt i veggen og det er fliselagt foran dette og ved ovnen.

Drømte i natt at jeg satt i sofaen og pratet med min mann. I dette vedsjiktet var det endel store røtter (helt naturlig). Plutselig kommer det en diger malle frem. Jeg "roper" (med hviskestemme) til min mann at han skal se, samtidig som jeg hysjer slik at han ikke skal snakke og skremme fisken. Jeg ble helt i ekstase fordi jeg hadde glemt at jeg hadde denne nydelige mallen og den hadde vokst seg kjempestor.

Det faktum at den svømte på de tørre flisene på gulvet kjentes helt nomalt.
Hadde en fæl drøm inatt..
Vi hadde vært en tur i byen, vært der hele dagen, og da vi kom hjem fikk jeg mitt livs sjokk. Vannet i akvariet var helt hvitt!
Så ikke fiskene i hele tatt! Så det var frem med bøtter, slange og greier for å bytte vann. Men uansett hvor me jeg skiftet var og ble det hvitt. Da kom mannen og sa: Men du, du må jo fylle på med eplejuice!
Så det gjore vi, og etter 5 minutter var vannet normalt igjen, og hadde en herlig duft av eple..
En gang drømte jeg at det kom 2 meter høye corydoraser å LØPTE(ikke svømte) etter meg xD
For et par måneder siden drømte jeg at ei jeg kjenner var på en dagstur (!) til Amazonas, hun skulle være der kun 5-6 timer og kom tilbake samme kvelden. Plutselig så var jeg der også, og det var om å gjøre å fange maller. Så jeg klatrert rundt i trærne (!!!) og lette, og fant mange sjeldne og flotte eksemplarer. Det slo meg aldri inn at det var rart at mallene bodde i trærne og ikke i vannet, det var liksom naturlig og der de skulle bo. :p

Jeg har også vært innom "fisker som flyr rundt i stua"-drømmer.
Reker trives best utenfor karret uten vann, det drømte iallefall jeg, det var et akvarie på utsiden av det jeg har nå og der var det ikke vann, men rekene trivdes som bare det, de klatret på rutene og hoppet gjerne ut og ned på møbelet oxo.

Jo og jeg hadde hval eller hai i hagen, for der hadde jeg såklart et hav. Og den ville ikke spise når man trakk maten etter seg i tråd, den ville bare spise når tråden var av. og helt naturlig var rekene med i båten, de satt gjerne på skulderen min mens jeg da foret denne hvalen/ haien.
Judosola
For et par måneder siden drømte jeg at ei jeg kjenner var på en dagstur (!) til Amazonas, hun skulle være der kun 5-6 timer og kom tilbake samme kvelden. Plutselig så var jeg der også, og det var om å gjøre å fange maller. Så jeg klatrert rundt i trærne (!!!) og lette, og fant mange sjeldne og flotte eksemplarer. Det slo meg aldri inn at det var rart at mallene bodde i trærne og ikke i vannet, det var liksom naturlig og der de [I]skulle[/I] bo. :p Jeg har også vært innom "fisker som flyr rundt i stua"-drømmer.

ja nå har du vært innom fisk som flyr i amazonas og.
guttn
ja nå har du vært innom fisk som flyr i amazonas og.


Nei, de fløy ikke. De "sugde" bortover greinene og opp og ned langs stammen, på samme måte som maller beveger seg opp og ned akvarieglasset eller på røtter og annet inventar. Forskjellen var bare at det ikke var vann der...
Drømte at jeg kjøpte meg diskus inatt.. Skulle til byn og handle noen småting, og kom tilbake med 5 diskus på ca 40-50 cm!
De var så store at jeg måtte ha hjelp for og løfte dem fra fraktkassen(der de lå fint stablet forresten) og opp i karet på 300 L!
Men de svømte rundt å koste seg og la egg på størrelse med golfballer. den ene spiste nesten handa mi da jeg skulle fore dem med brødskiver med leverpostei..

Lett forvirra da jeg våknet, og måtte ned i stua for å se om jeg virkelig hadde kjøpt diskus. Hadde ikke det nei
Det var jo en praktisk måte å frakte fisk på; Stable dem i høyden.
i dag/natt drømte jeg noe rart.
''når man mister fisk er det som oftes de fineste du mister.''
det drømte jeg..... og det er jo helt sant.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap