- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Jarle`s akvarier (side 3)
Jarle`s akvarier (side 3)
Postet 16.01.08 kl 18:49
Nå skal det bli endringer i 110literen.
Jeg skal gå over til litt andre fisk, bytte ut grusen til biltema sand som i det andre karet (gleder meg til å se coryene i sand). Jeg har bestilt en Rocky-Juwel bakgrunn på webzoo, som de sender med en gang de får den inn. Har lånt et akvarium av en veninne av moren min som fiskene skal bo i mens jeg gjør om karet. Nå gleder jeg meg veldig
Jeg skal gå over til litt andre fisk, bytte ut grusen til biltema sand som i det andre karet (gleder meg til å se coryene i sand). Jeg har bestilt en Rocky-Juwel bakgrunn på webzoo, som de sender med en gang de får den inn. Har lånt et akvarium av en veninne av moren min som fiskene skal bo i mens jeg gjør om karet. Nå gleder jeg meg veldig
Postet 17.01.08 kl 14:48
Postet 17.01.08 kl 14:56
Postet 22.01.08 kl 22:36
Postet 23.01.08 kl 14:44
Postet 26.01.08 kl 14:17
Nye beboere!! dverger :p
I går kjøpte jeg:
20 stk. Galaxyrasbora
10 stk. Salt-og-pepper pansermalle (corydoras habrosus)
10 stk. Røde krystallreker.
De er utrolig fine! Veldig kult med små fisker i lite akvarium! da ser akvariet større ut
Fiskene venner seg til det nye akvariet fortsatt, og jeg gleder meg til de er mer vant til det nye hjemmet sitt
Jeg forer Galaxyene med: knust flakfor, avskallede artemiaegg og jeg prøvde å fore med oppskårede røde mygglarver , men fikk ikke skåret dem ordentlig. Har satt i gang artemiaklekkeren og håper de vil like det
Noen tips til snadderfor for Galaxyrasbora?
20 stk. Galaxyrasbora
10 stk. Salt-og-pepper pansermalle (corydoras habrosus)
10 stk. Røde krystallreker.
De er utrolig fine! Veldig kult med små fisker i lite akvarium! da ser akvariet større ut
Fiskene venner seg til det nye akvariet fortsatt, og jeg gleder meg til de er mer vant til det nye hjemmet sitt
Jeg forer Galaxyene med: knust flakfor, avskallede artemiaegg og jeg prøvde å fore med oppskårede røde mygglarver , men fikk ikke skåret dem ordentlig. Har satt i gang artemiaklekkeren og håper de vil like det
Noen tips til snadderfor for Galaxyrasbora?
Postet 30.01.08 kl 17:24
Postet 31.01.08 kl 20:45
Syns det er kjempe stilig akvarie du har fått til altså Frister å kjøpe seg stoort akvarie selv å fikse rundt å slik
Syns det er så bra å arti at du legger ut en slik slags dagbok nesten om hvordan det går å hvordan du gjør ting, tror du er til inspirasjon hos mange Inkludert meg ;D
Må dra å snoke snoke på profilen din jeg nå gitt gleder meg til mer oppdatering...
Syns det er så bra å arti at du legger ut en slik slags dagbok nesten om hvordan det går å hvordan du gjør ting, tror du er til inspirasjon hos mange Inkludert meg ;D
Må dra å snoke snoke på profilen din jeg nå gitt gleder meg til mer oppdatering...
Postet 31.01.08 kl 21:28
Postet 03.02.08 kl 23:36
Postet 16.02.08 kl 16:58
Postet 16.02.08 kl 18:08
Det var fisk der i dag tidlig før jeg monterte bakgrunnen. Svampene er innkjørt og vedlikeholdes nå i et annet kar så bakteriene ikke skal dø.
Fisk og vann kommer oppi i morgen Gleder meg
Og så skal jeg ut og kjøpe en stim med kardinaltetraer, så fiskene blir:
Corydoras Panda,
Ancistrus sp "oppdrettsvariant",
og Kardinaltetra
Fisk og vann kommer oppi i morgen Gleder meg
Og så skal jeg ut og kjøpe en stim med kardinaltetraer, så fiskene blir:
Corydoras Panda,
Ancistrus sp "oppdrettsvariant",
og Kardinaltetra
Postet 16.02.08 kl 18:15
Postet 16.02.08 kl 18:19
Postet 20.02.08 kl 17:00
Ancistrus egg?
Kom nettopp hjem fra 3 dagers vinterferie. Da jeg matet fiskene i 110-literen, kunne jeg ikke se ancistrus-hannen som alltid er så grådig. Etter ominnredningen av akvariet, har jeg ikke hatt kokosnøtthule. Plutselig oppdaget jeg ancistrushannen bak en stein, hvor det var gravd opp sandhauger på begge sider av en liten grop under steinen. Han lå og viftet med finnene. Han svømte halt inn under steinen og viftet med halen så sanden sprutet. Jeg la også merke til at det så ut som om en av ancistrus-hunnene hadde blitt tynnere
Kan det være egg under steinen?
Hvis det er egg på gang, hadde det vært bedre med en kokosnøtthule?
Er det mulighet får at han kan flytte eggene til en kokosnøtthule?
I 54literen så jeg også en krystallreke med egg Første gang dette også.
Kan det være egg under steinen?
Hvis det er egg på gang, hadde det vært bedre med en kokosnøtthule?
Er det mulighet får at han kan flytte eggene til en kokosnøtthule?
I 54literen så jeg også en krystallreke med egg Første gang dette også.
Postet 24.02.08 kl 21:44
Postet 29.02.08 kl 16:57
Postet 29.02.08 kl 16:59
Postet 08.03.08 kl 08:56
Ancistrus yngel! :)
Nå har endelig Ancistrus hannen begynt å slippe ut yngelen!!
De er kjempesøte
De er kjempesøte
Postet 10.03.08 kl 17:31