Jarle`s akvarier (side 3)

Korken er kjøpt på norges største akvariebutikk. bakgrunnen er selvlaget.
Hvis du leser litt lenger tilbake i tråden finner du mer informasjon.
Nå skal det bli endringer i 110literen.
Jeg skal gå over til litt andre fisk, bytte ut grusen til biltema sand som i det andre karet (gleder meg til å se coryene i sand). Jeg har bestilt en Rocky-Juwel bakgrunn på webzoo, som de sender med en gang de får den inn. Har lånt et akvarium av en veninne av moren min som fiskene skal bo i mens jeg gjør om karet. Nå gleder jeg meg veldig
Tok noen kjappe veeeeldig dårlige bilder.
Akvariet jeg lånte er gammelt og ikke større enn ca. 20 liter
Bilde 1:Akvariet
Bilde 2:Lyset i akvariet
bilde 3:akvariet ved siden av 54literen på det nye rommet mitt
Nye bilder fra 54literen!
Bedre kvalitet enn de gamle
Sjekk profil !!
Jeg forer nå yngelen med artemia, og det er veldig vellykket
De vokser fortere av dette også
PS.sjekk nye bilder i 54liter i profil :P
En av de er forumavataren din! Bra bilde :P
Nye beboere!! dverger :p
I går kjøpte jeg:
20 stk. Galaxyrasbora
10 stk. Salt-og-pepper pansermalle (corydoras habrosus)
10 stk. Røde krystallreker.

De er utrolig fine! Veldig kult med små fisker i lite akvarium! da ser akvariet større ut
Fiskene venner seg til det nye akvariet fortsatt, og jeg gleder meg til de er mer vant til det nye hjemmet sitt
Jeg forer Galaxyene med: knust flakfor, avskallede artemiaegg og jeg prøvde å fore med oppskårede røde mygglarver , men fikk ikke skåret dem ordentlig. Har satt i gang artemiaklekkeren og håper de vil like det
Noen tips til snadderfor for Galaxyrasbora?
Galaxy rasboraene er veldig livlige, mye fram og tilbake. Innimellom ser jeg to og to som svømmer rundt og rundt, inntil hverandre, hode mot hale. Er det noen som kjenner til dette? Fant en film på nettet der de kalte dette Courtship Behaviour (oppvartning), høres jo lovende ut
Syns det er kjempe stilig akvarie du har fått til altså Frister å kjøpe seg stoort akvarie selv å fikse rundt å slik

Syns det er så bra å arti at du legger ut en slik slags dagbok nesten om hvordan det går å hvordan du gjør ting, tror du er til inspirasjon hos mange Inkludert meg ;D

Må dra å snoke snoke på profilen din jeg nå gitt gleder meg til mer oppdatering...
Galaxy bilder.
De er veldg vanskelige å ta bilder av, men fikk til to ganske bra (til meg å være)
Bakgrunn montert i 110literen
Her er et bilde av Rocky-Juwel bakgrunnen ferdig montert. Karet fylles med vann i morgen.
Den bakgrunnen var råstilig! Gleder meg til å se når du får fisk i dette
Det var fisk der i dag tidlig før jeg monterte bakgrunnen. Svampene er innkjørt og vedlikeholdes nå i et annet kar så bakteriene ikke skal dø.
Fisk og vann kommer oppi i morgen Gleder meg
Og så skal jeg ut og kjøpe en stim med kardinaltetraer, så fiskene blir:

Corydoras Panda,
Ancistrus sp "oppdrettsvariant",
og Kardinaltetra
Spennende

Kardinalene vil bli skikkelig lysende mot denne fargen ihvertfall. Skal du ha planter i også? Kan tenke meg at noe grønt som bryter mot brunfargen kan bli skikkelig lekkert.
Har nå fått tak i 12 stk. Kirsebærreker, Javamose og Ricciamose og Ceratopteris pteroides (flyteplante) De to siste kjøpt av "Lro" her på forumet, veldig fornøyd Alt dette er i 110literen.
Ancistrus egg?
Kom nettopp hjem fra 3 dagers vinterferie. Da jeg matet fiskene i 110-literen, kunne jeg ikke se ancistrus-hannen som alltid er så grådig. Etter ominnredningen av akvariet, har jeg ikke hatt kokosnøtthule. Plutselig oppdaget jeg ancistrushannen bak en stein, hvor det var gravd opp sandhauger på begge sider av en liten grop under steinen. Han lå og viftet med finnene. Han svømte halt inn under steinen og viftet med halen så sanden sprutet. Jeg la også merke til at det så ut som om en av ancistrus-hunnene hadde blitt tynnere
Kan det være egg under steinen?
Hvis det er egg på gang, hadde det vært bedre med en kokosnøtthule?
Er det mulighet får at han kan flytte eggene til en kokosnøtthule?

I 54literen så jeg også en krystallreke med egg Første gang dette også.
Noen bilder av fiskene:
Corydoras Habrosus og Galaxyrasboraer
Corydoras panda og En Amanoreke som har rappet mat fra de andre fiskene
Her har jeg glemt å skrive at jeg kjøpte 20 stk. Kardinaltera for ca. en uke siden, de er kjempefine!
Ancistrus yngel! :)
Nå har endelig Ancistrus hannen begynt å slippe ut yngelen!!
De er kjempesøte
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap