Auksjon i oslo 19 januar? (side 3)

Er det mange herfra som har tenkt å ta turen? Og kommer dere til å ta med dere ting å selge, eller hovedsakelig for å kjøpe?

Selv kommer jeg helt klart til å ta turen, har lite å selge så jeg kommer hovedsakelig til å kjøpe. Kommer til å se etter små karantenekar og noen stimfisk bl.a., men har ikke enda bestemt meg hva jeg skal gå for. Jeg kommer helt sikkert også til å kikke etter noen fine planter, regner med det blir mye snadder...
Jeg kommer vet du=)

Jeg skal både selge og kjøpe.
Håper på noen saftige Ciklider og kanskje noen cory/l maller til 540'n.
Ellers så er jeg på utkikk etter Adolfoi eller Metae til min nye 200 liter.=)
Ellers så er masse som går for en god pris av interesse.
skal også hamstre i planter=)
Gleder men kjempe masse. BARE 5 DAGER IGJEN
Jag ser fram emot auktionen och hoppas på mycket spännande fiskar, som det ju brukar vara. Själv tar jag med mig plantor som javabregne, javamose, limnophila mm och kanske någon burk mikromark. Vi ses!

Olle
Dette kan nok bli moro i år igjen

Jeg skal ta med litt av hvert selv.

PC
Da begynner det å ligne på noe. Kasser og poser er fylt med det som kan pakkes på forhånd, og så er det en hvil i bakken før morgendagen kommer med enda litt mer pakking.

Merkelapper er skrevet, og passer til noen levendefødende fisk jeg ikke tror har vært på noen auksjon i Oslo før denne...

Vi sees?

PC
Idag braker det løs!!
Da er det hele snart i gang.

For dere som ikke har vært med før, så er det mulig å komme og gå helt som man vil, så man trenger ikke sette av hele lørdagen

Vi regner med å holde på fra 1200 og utover.... vanligvis til drøyt 1800.
Vi regner med mellom 600 og 1000 objekter.
Ja, nå er det best folk møter opp.
Nå dro jeg hjem drita full fra fest klokken 11 i går ffor og dra på auksjon.
Skal kjøre selv, så derfor må promillen være ute før klokken 11...

Pakker litt ting nå, og det blir litt røtter med planter, planter, leksgruppe med Cory=)

Gleder meg...
Fredly
Ja, nå er det best folk møter opp. Nå dro jeg hjem drita full fra fest [B]klokken 11[/B] i går ffor og dra på auksjon. Skal kjøre selv, så derfor må promillen være ute før klokken 11... Pakker litt ting nå, og det blir litt røtter med planter, planter, leksgruppe med Cory=) Gleder meg...

Vi var vel ikke på samme fest i går? Hehehe
Fikk desverre ikke reist dit i dag
Men er veldig nyskjerrig på hva folk fikk kjøpt der - noen som gjorde noen "kupp" ???
Det var mye bra.

Jeg kjøpte blandt annet 8 heros rotkai for 300 kroner.
Ellers så var det mye billig fisk og planter

Mye malawi og levendefødende
Jeg dro for å kjøpe reker-skuffet
Håpet på å få noen fine røde krystallreker, men som jeg fikk med meg var det kun 1 pose med 10 reker, og den fikk jeg ikke
Nina Weiseth
Håpet på å få noen fine røde krystallreker, men som jeg fikk med meg var det kun 1 pose med 10 reker, og den fikk jeg ikke:(

Det gikk derimot mange syltetøyglass med krystallreker...

PC
Ikke sååå mange?
Så ikke så mange der...gikk etter andre runde og da var det vel kun et glass igjen?
Fant noen som solgte det her, så drar og henter i morgen
HÆ?? Var auksjonen idag??? Og jeg som satt her og gledet meg til å gå på min første akva-auksjon i MORGEN! Argh, typisk meg å rote med dagene, datoen står jo her, har igrunn bare gått ut fra at det var på en søndag. Skuffende...
Hehe...som jeg nevnte før i denne tråden troppet jeg allerede opp forrige lørdag for å dra på auksjon. Så du har min fulle forståelse..
Nina Weiseth
Så ikke så mange der...gikk etter andre runde og da var det vel kun et glass igjen? Fant noen som solgte det her, så drar og henter i morgen;)

Jeg fulgte ikke så veldig med rekene, men mener det var i allefall 5-6 glass med kirsebærreker.
Flere glass med krystallreker og noen med blå reker.
Pluss noen kloreker.

Vel, jeg fikk det jeg ville-
en gruppe med neolamprologus hecqui.
Tror jeg var den eneste som bydde, men jeg er kjempehappy med de! Prisen var kjempebra (synes jeg) og de er store, velfødde og finnes ikke sky.
Ser det ikke er bilder av de her i basen- det må ordnes etterhvert

Kjøpte noen levendefødere, og 2 L- 144.
Og cory'er.
Og 2 planteposer.

Fikk kjøpt fine ting, ingenting jeg angrer på (såkalte impulskjøp).. men noen ting jeg burde bydd mer på *ler*
Men jeg måtte spare pengene til hecquiene... :P
Da er det bare å takke OAK for en fin auksjon. Masse bra objekter. Fikk selv med meg en liten utgave av min favorittkrabat: Synodontis multipunctatus, samt et malawipar, samt en liten slant i baklomma med meg hjem igjen. Og til alle deres om var på auskjon i dag, velkommen til storauskjon i Sarpsborg Akvarieklubb 2. Mars.
Nå sitter jeg her og kikker på mine 8 heros.

De er fortsatt litt slappe etter en lang dag, og spilurusene mine var litt eplekjekke mot de i går. Det var ikke akuratt noen velkomstsermoni skal jeg si dere.

Ellers så rusler 5 utrolig lekre davidsansi i 540'n sammen med min nye l-015 og 144

Skal ta vannbytte i dag, og få igang Co2 anlegget, så blir dette utroooolig bra...

Også kommer diskus til uka Blir digg
Veldig bra auksjon. Angrer veldig at jeg ikke var med å bøy mere på akvariumene som gikk. Var utrolig billig. Det som kansje overasket meg mest i dag var prisene på "vanlig" fisk. Guppy sverdragere og Black molly. Var tydligvis populært. Sist jeg var der fikk man guppy posene for ca 50kr nå gikk dem for 150. men ble alikevel billig i forhold til butikkene. Alltid morro og være på disse auksjonene, selv for en "dødelig" akvarist som meg. Veldig bra av auksjonariusen og opplyse om hva som egnet seg som selskaps fisk og ikke. Ble litt lurt av den skjermen en gang. he he. trodde jeg bøy på den kjempeklumpen av javamose. Var fornøyd når jeg fikk tilslaget på 80 kr. Javamosen var litt større en en klinkekule. he he. Ble mye fisk og planter. Var desverre ingen rødmun tetra eller dolkestikk tetraer der. Veldig fornøyd med å ha fått tak i klovnepleco. Kjempeflott arangemang av OAK. gleder meg allerede til 9 mars i Lillestrøm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap