- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Bildetråd katt (side 3)
Bildetråd katt (side 3)
Inaktiv bruker
jo for katta til farmor var ikke spesielt kosen den kom med klørene sine når vi skule klape ho og for hol til en av kattungen hosine bere hade hat ho ikke spesielt kosen. men så var hdet skylen at hosine forje eiere di hade bare hat ho om sommeferien og når sommerferien sluta så gad di ikke å ha katten så di etter lot den for å klare seg selv og di hade sikert mishandla ho å og sån ting gjør mer sint inni meg etter min mening skal ingen dyr mishndlet på noen måter =
ps.kattemora skule avlives når kattungene klare seg selv =
ps.kattemora skule avlives når kattungene klare seg selv =
Postet 25.06.08 kl 11:11
Endret: 25.06.08 kl 11:13
Jeg må virkelig beklage men jeg har store problemer med å skjønne hva du skriver..
Tror jeg fikk fatt i esensen av det med at katta til mormor ble avlivet fordi hun var "vanskelig", altså ikke så lett å være i hus med siden hun ble aggresiv?
Er ikke meningen å være noe språkpoliti her men det er beklagelivis litt vanskelig å forstå din måte å skrive på..
Mvh Asle
Tror jeg fikk fatt i esensen av det med at katta til mormor ble avlivet fordi hun var "vanskelig", altså ikke så lett å være i hus med siden hun ble aggresiv?
Er ikke meningen å være noe språkpoliti her men det er beklagelivis litt vanskelig å forstå din måte å skrive på..
Mvh Asle
Postet 25.06.08 kl 11:31
Inaktiv bruker
du trenger ikke å beklage for det =
Postet 25.06.08 kl 11:37
Postet 25.06.08 kl 16:48
Postet 25.06.08 kl 16:57
har jeg forstått dette riktig David??
Katten til din farmor var ikke spesielt kosen og den tok ut klørne hver gang dere skulle klappe henne. De forrige eierene hennes hadde bare hatt henne i en sommerferie og når sommerferien var slutt så gadd de ikke ha henne lenger og etterlot henne for og klare seg selv. Du tror at de kanskje hadde mishandlet henne også og at det var derfor hun ikke var så kosen??? Og at du synes at din farmor heller skulle beholdt en av kattungene og avlivet kattemoren??
Katten til din farmor var ikke spesielt kosen og den tok ut klørne hver gang dere skulle klappe henne. De forrige eierene hennes hadde bare hatt henne i en sommerferie og når sommerferien var slutt så gadd de ikke ha henne lenger og etterlot henne for og klare seg selv. Du tror at de kanskje hadde mishandlet henne også og at det var derfor hun ikke var så kosen??? Og at du synes at din farmor heller skulle beholdt en av kattungene og avlivet kattemoren??
Postet 25.06.08 kl 16:57
Endret: 25.06.08 kl 17:00
Inaktiv bruker
katte lever ikke for farmor bejyner å tuste noe volsomt så katta er avlivd for noen år siden farmor klarte ikke å ta seg av katta =;-C
Postet 25.06.08 kl 17:05
Inaktiv bruker
GalemorKattemor ble avlivet fordi hun var redd, fordi hun hadde blitt misshandlet av de som bare hadde henne i sommerferien. Rett meg om jeg forsto feil.
vi gjore det beste når vi avlivde kattemora ho hade sikert det vont inni seg og lide å sikert så vi gjore det sån at ho slap å ha den smerten inni seg =;-C
Postet 25.06.08 kl 17:09
Ikke ta dette hardt Daniel, men skriver du så rotete fordi du ønsker eller er det lese og skrivevansker?
Det er nok best farmor ikke lenger har katt hvis hun begynner bli skrall, så da var det best å avlive katten og som du sier, hvis du så den hadde vondt/ misstrivdes er det nok best å avlive ja.
Det mener jeg gjelder alle dyr, ser man de misstrives, vel så la de slippe.
Det er nok best farmor ikke lenger har katt hvis hun begynner bli skrall, så da var det best å avlive katten og som du sier, hvis du så den hadde vondt/ misstrivdes er det nok best å avlive ja.
Det mener jeg gjelder alle dyr, ser man de misstrives, vel så la de slippe.
Postet 25.06.08 kl 17:19
Endret: 25.06.08 kl 17:20
Inaktiv bruker
ja nå er snevit oppi kattehimelen og sikert drikker fløte fra en gullskål og spiser tunfisk og laks på gulfat hihihi =
Postet 25.06.08 kl 18:08
Postet 25.06.08 kl 20:55
Det er ikke alle katter som kan garmes og klemmes i det uendelige nei!
Men vær ikke så rask med å ta fram sprøyta!
Slenger inn noen bilder av egne mini-løver.
"Rita Pussiluskan" og "Per Putt'n".
Å siden dette er ett akvarieforum legger jeg i ett passende bilde av nabokatten "Miss" som ser sultent på 400 literen min.
Øverste bilde; Rita på 12 år. Dette er en katt som er redd fremmede. Det har hun alltid vært.
Hun er oppvoskt her hos oss å jeg kan nesten ikke huske livet før hun kom i hus.
Hun har aldri vært misshandlet som det skrives om tidligere i tråden, men det er vissnok noe som ligger i slekta hennes. Hun er rett og slett nervøs av seg.
Jeg har lært at hvis man er tålmodig med henne, å bare klapper henne på de stedene hun vil klappes på, så er hun en fantastisk kattepus.
Hun er veldig uforutsigbar, men likevel elsket.
(Stemmer det at katter som har disse fargene bare er hunn-katter eller impotente hanner?)
Bilde nr 2; Er av Per Putt'n som er 4 vintre gammel og som her har slått seg til ro i toppen på ett lønnetre. Jammen ser det "behagelig" ut.
Tatt med mobilkamera så det er ett litt dårlig bilde.
Bilde 3 er av Miss å hennes første sammentreff med en nysgjerrig flokk Scalarer.
Har film på mobilen å av dette.
(Er det forresten flere enn meg som sitter å ser på de små løveungene live på VGnett?? Å se en stor katt sove har aldri vært mer spennende!)
Men vær ikke så rask med å ta fram sprøyta!
Slenger inn noen bilder av egne mini-løver.
"Rita Pussiluskan" og "Per Putt'n".
Å siden dette er ett akvarieforum legger jeg i ett passende bilde av nabokatten "Miss" som ser sultent på 400 literen min.
Øverste bilde; Rita på 12 år. Dette er en katt som er redd fremmede. Det har hun alltid vært.
Hun er oppvoskt her hos oss å jeg kan nesten ikke huske livet før hun kom i hus.
Hun har aldri vært misshandlet som det skrives om tidligere i tråden, men det er vissnok noe som ligger i slekta hennes. Hun er rett og slett nervøs av seg.
Jeg har lært at hvis man er tålmodig med henne, å bare klapper henne på de stedene hun vil klappes på, så er hun en fantastisk kattepus.
Hun er veldig uforutsigbar, men likevel elsket.
(Stemmer det at katter som har disse fargene bare er hunn-katter eller impotente hanner?)
Bilde nr 2; Er av Per Putt'n som er 4 vintre gammel og som her har slått seg til ro i toppen på ett lønnetre. Jammen ser det "behagelig" ut.
Tatt med mobilkamera så det er ett litt dårlig bilde.
Bilde 3 er av Miss å hennes første sammentreff med en nysgjerrig flokk Scalarer.
Har film på mobilen å av dette.
(Er det forresten flere enn meg som sitter å ser på de små løveungene live på VGnett?? Å se en stor katt sove har aldri vært mer spennende!)
Postet 25.06.08 kl 21:04
Endret: 25.06.08 kl 21:06
Postet 25.06.08 kl 21:09
Inaktiv bruker
hei Ciklide mente du di løvungene i kristiansanddyrepark vis du mente di så kan jeg dra til den parken når jeg vil jeg bor ikke så langt una =
Postet 25.06.08 kl 21:34
Postet 25.06.08 kl 21:41
Postet 25.06.08 kl 21:45
Ciklide(Stemmer det at katter som har disse fargene [I]bare[/I] er hunn-katter eller impotente hanner?)
Det er bare ho katter som er bærer av genet som gir tricolor farge. Alle katter som er tricolor vil derfor være hokjønn. Om ein hankatt er tricolor er det nokk mest sansynlig at den med nærmare inspeksjon vil være ei hokatte
Postet 25.06.08 kl 21:58
Oldeide[QUOTE=Ciklide](Stemmer det at katter som har disse fargene [I]bare[/I] er hunn-katter eller impotente hanner?)
Det er bare ho katter som er bærer av genet som gir tricolor farge. Alle katter som er tricolor vil derfor være hokjønn. Om ein hankatt er tricolor er det nokk mest sansynlig at den med nærmare inspeksjon vil være ei hokatte
Ok. Er bare det at jeg mener å ha hørt om en som fikk to trefarga hannkatter en gang.
Å at disse var født sterile.
Men da er den saken klar! Takk for infomasjonen.
Har vært en diskusjon om akkurat det tema der i lang tid her i familien!
Å til David;
Ja, jeg mente løveungene fra Dyreparken i Kristiansand.
Det er de eneste løveungene som er født i norge hitill så.. ;P
Du er heldig som kan besøke dem når de blir større!
Kunne tenkt meg å sett dem i virkeligheten jeg også.
De er jo så skjønne!
Postet 25.06.08 kl 22:52
mener en kollega av meg sa at tricolor hua hennes fikk en tricolor hann og at det var veldig uvanlig...
men så hadde den hua ett forholdsvis uvanlig mønster og farger i følge meg hvertfall, melert i brunt og beige (to brunfarger hvis jeg husker riktig)
nå har jeg ikke sett hannen, bare mora, så jeg vet ikke om den var feilidentifisert :p
men så hadde den hua ett forholdsvis uvanlig mønster og farger i følge meg hvertfall, melert i brunt og beige (to brunfarger hvis jeg husker riktig)
nå har jeg ikke sett hannen, bare mora, så jeg vet ikke om den var feilidentifisert :p
Postet 25.06.08 kl 22:55
Carroo[QUOTE=Ciklide] (Er det forresten flere enn meg som sitter å ser på de små løveungene live på VGnett?? Å se en stor katt sove har aldri vært mer spennende!)
Prøvde å gå inn der nå, men akkurat nå funker det ikke hos meg heller. Så på det i forrige uke, da gikk det fint..
Jeg er også inne og kikker på de støtt og stadig! Utrolig facinerende, selv om de stort sett sover det meste av tiden. Allikevel koser jeg meg med å kikke på de, jeg er vel nesten innom en tur hver dag!
At skjermen er mørk om kvelden er nok rett slett fordi det er natt hos løvene da, vil ikke tro de forstyrrer de med lys hele natten bare for å tilfredstille oss nysgjerrige smugtittere. Prøv igjen i morgen tidlig, så får du sikkert se de
Postet 25.06.08 kl 23:04