Fiskene bare dør og dør! (side 3)

tender
Fordi aquasafe fjerner evnt kobber o.l som kan komme fra vann som er varmet opp fra en varmtvannsbereder. (PS: Aquasafe og lignende produkter er veldig omdiskutert da mange mener det er unødvendig i Norge og bortkastede penger).


Men jeg skal jo ikke varme den opp med varmtvannsbereder? Hva er da problemet?
har du kobber-rør, kan det komme kobber i vannet selv om det er iskaldt. varmt vann bare øker sjangsen og mengden kobber
La-sparky
Men jeg skal jo ikke varme den opp med varmtvannsbereder? Hva er da problemet?


Ingenting. Bare svarte på spørsmålet om hvorfor det ble anbefalt Aquasafe ved bruk av lunkent vann (som noen tar rett fra springen)
tender
[QUOTE=La-sparky]Men jeg skal jo ikke varme den opp med varmtvannsbereder? Hva er da problemet?


Ingenting. Bare svarte på spørsmålet om hvorfor det ble anbefalt Aquasafe ved bruk av lunkent vann (som de fleste tar rett fra springen)


Okey, da så
Aquasafe er safe å bruke, den gjør vel ingen ugagn. De fleste i norge trenger det ikke, men noen ganger kan det være lurt å ha den på lur.

En ting som jeg ikke skjønner er hvordan filtret ditt kunne være så utrolig rent etter et helt år med ymse fisker i karet og det ikke har vært vasket på et år, DET er skremmende ???

Hmm, jeg som synes det var utrolig skittent...
Det er ikke mulig... Det må være noen som driver og vasker det filteret i smug!
Er det noen med støv på hjernen i huset, noen med vaskedilla?
Kanskje vi har løst mysteriet?
mona o
Det er ikke mulig... Det må være noen som driver og vasker det filteret i smug! Er det noen med støv på hjernen i huset, noen med vaskedilla?


Jo det er vel d en de er så pissredde sneglene mine at de tør så vidt å gå bort til det
Men det er sant som Mona sier, det går ikke an...

Spørsmålet er jo hvorfor det er så rent etter et år. Det er fysisk umulig å bygge opp en bakteriekultur med det filteret der. Ikke rart at fiskene døde.

Her må du begynne å gjøre ting annerledes jente
2nelise
Men det er sant som Mona sier, det går ikke an... Spørsmålet er jo hvorfor det er så rent etter et år. Det er fysisk umulig å bygge opp en bakteriekultur med det filteret der. Ikke rart at fiskene døde. Her må du begynne å gjøre ting annerledes jente :-)


Nei jeg får håpe det blir annerledes når det nye filteret kommer da :P
Men jeg har jo ikke gjort noe annet enn det jeg har lest her...
Ja vi får håpe det blir bedre med det nye filtret ditt. Ingen fisker kan leve over tid i sterilt vann.

Skal bli spennende å følge med på deg fremover
Jeg er bare litt nyskjerrig, hvilken filtermateriale har du i filtret ditt?
pleier dere å skru av filteret innimellom? Eks om natta?
Er det i det hele tatt sirkulasjon ved filteret?
Ett filter som har gått i ett år å er skinnende rent er det noe galt med..
Ciklide
pleier dere å skru av filteret innimellom? Eks om natta? Er det i det hele tatt sirkulasjon ved filteret? Ett filter som har gått i ett år å er skinnende rent er det noe galt med..


Skrur aldri av filteret. Om det er sirkulasjon ved filteret er jeg i tvil om.
ja for om det ikke er sirkulasjon kan jo ikke filteret suge opp skitten.
Kanskje det var ødelagt da du fikk det?
Mulig det, men bare det kommer seg nå med nytt filter og fiskene ikke dauer, så er jeg storfornøyd.(Og kan begynne å planlegge nytt kar =D)
Men da har vi jo oppklart mysteriet Defekt pumpe = fiskedød

Pass bare på nå da, når du får det nye filtret ditt, at du ikke springer til å kjøper nye fisker før du får det innkjørt. Nå blir det som å starte et helt nytt kar for deg.

Riktig lykke til da, blir spennende å høre hvordan det går fremover
Filteret kom i posten idag å det er flyttet inn i akvariet!
Men de var DRITSVÆRT, syns jeg da. Det var for stort til at det kunne stå oppreist så jeg la det flatt langs bakken jeg. Så for øyeblikket er ikke akvariet noe særlig pent syn, der de to filterene tar hele ene kortsida..

Og testsetta er komt og såklart er jo vannet blitt testa også, så nå håper jeg noen av dere klarer å hjelpe meg om det er noe spesielt med vannverdiene =) :

NO2: mellom 0 og 0,025
NO3: 40
KH:skjønte ikke noe av det. Det sto det skulle gå fra blå til gul, men den va jo gul etter første dråpe..
GH:9 i akvariet, i vannet fra springen ble den ikke rød men gikk til grønn med en gang så ca. 1-2
PH:6
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap