Sommerfuglciklide yngel! (side 3)
Postet 12.08.08 kl 01:10
Postet 12.08.08 kl 01:15
Postet 14.08.08 kl 00:53
Postet 14.08.08 kl 01:11
Endret: 14.08.08 kl 01:12
Eller nesten mindre når de er nauplier ;p
Beklager for å stjele tråden din nok en gang:
Jeg har ett par som har lagt egg for andre gang nå på 2 uker.
Denne gangen er hannen flinkere med å passe på eggene, og de er nå lagt på bakken, og ikke på en vegg. Så arbeidet er litt enklere for ham.
Men han jager hunnen vekk stadig. Før egglegging var de så å si bestevenner. Nå er de rake motsetningen. Er dette naturlig adferd hos "ferske" sommerfugler?
Beklager for å stjele tråden din nok en gang:
Jeg har ett par som har lagt egg for andre gang nå på 2 uker.
Denne gangen er hannen flinkere med å passe på eggene, og de er nå lagt på bakken, og ikke på en vegg. Så arbeidet er litt enklere for ham.
Men han jager hunnen vekk stadig. Før egglegging var de så å si bestevenner. Nå er de rake motsetningen. Er dette naturlig adferd hos "ferske" sommerfugler?
Postet 14.08.08 kl 13:11
AlexusEller nesten mindre når de er nauplier ;p Beklager for å stjele tråden din nok en gang: Jeg har ett par som har lagt egg for andre gang nå på 2 uker. Denne gangen er hannen flinkere med å passe på eggene, og de er nå lagt på bakken, og ikke på en vegg. Så arbeidet er litt enklere for ham. Men han jager hunnen vekk stadig. Før egglegging var de så å si bestevenner. Nå er de rake motsetningen. Er dette naturlig adferd hos "ferske" sommerfugler?
Krangling mellom paret nå de har yngel er vanlig, kan hjelpe med en liten tetra stim i karet. Da de da vil fokusere på de og jobbe sammen. Hos meg på mine røde kurvciklider er det hannen som får bank og ble så illle at jeg måtte sende ham på ferie i et annet kar:P SÅ du får bare følge med.
Postet 14.08.08 kl 13:28
Postet 14.08.08 kl 13:54
Postet 14.08.08 kl 14:03
men tror dere jeg bør fjerne sjokolade pleco mallen min og de to små L136 mallene mine? ser at de kan spise yngelen på natten mans foreldrene sover....
har et karr med scalarer som virker som de har tenkt og legge egg snart, men ender med at hunnen alltid spiser opp eggene selv, lurer på om det er fordi hun har for mange konkurenter rundt seg at hun velger og spise de selv slik at ikke de andre får smake... kan jeg putte de sammen med sommerfuglene mine, eller blir det helt feil kombinasjon?
har et karr med scalarer som virker som de har tenkt og legge egg snart, men ender med at hunnen alltid spiser opp eggene selv, lurer på om det er fordi hun har for mange konkurenter rundt seg at hun velger og spise de selv slik at ikke de andre får smake... kan jeg putte de sammen med sommerfuglene mine, eller blir det helt feil kombinasjon?
Postet 15.08.08 kl 01:10
dagosimen tror dere jeg bør fjerne sjokolade pleco mallen min og de to små L136 mallene mine? ser at de kan spise yngelen på natten mans foreldrene sover.... har et karr med scalarer som virker som de har tenkt og legge egg snart, men ender med at hunnen alltid spiser opp eggene selv, lurer på om det er fordi hun har for mange konkurenter rundt seg at hun velger og spise de selv slik at ikke de andre får smake... kan jeg putte de sammen med sommerfuglene mine, eller blir det helt feil kombinasjon?
Hvis du har en liten lyskilde så vil dette hjelpe foreldrene å passe på egg/yngel om natten Det gjorde jeg da palettene mine ynglet...
Hadd et grønnt lys som ikke var skarpt og sett det utenfor akvariet på den sidn eggene var
Postet 18.08.08 kl 15:57
Postet 19.08.08 kl 21:22