Leifs verden (side 3)

Dette var virkelig en gladmelding på morgenkvisten. Dere får lykke til alle tre og gratulerer så mye.

Jon
Gratulerer så mye med en skjønn gutt=)

Synd at eggene til bartesam var borte da:-/ Men er nok ikke så lenge til før det kommer nye=)
Inaktiv bruker
næmmen hællandussen
se leif koser med den lille akvarieentusiasten som kom til verden i natt da
jeg er glad på dine vegne leif, å gratulerer så meget med en liten tommy andre nå skal jeg ned på puben igjen, så snakkes folkens
Inaktiv bruker
forresten, ser du har klipt skjegget å barten gitt:P sjeldent syn for meg:O
forresten trist det med eggene til bartesam da lurer på hvordan min bartesvein har det jeg
Gratulerer så mye med gutten!!! Ønsker dere lykke til alle tre. Kos dere masse!!!
slenger meg på gratulasjonstoget jeg koselig med smått, både våte og tørre :p
Tusen takk alle sammen
Ja takk til dere alle.

Etterso jeg har lagt tråden min of topic håper jeg ikke jeg bryter noen regler for å dele min glede her med dere. Vil nødig miste tråden av den grunn. Ja har far fikk noen timers søvn til moran, men er fortsatt trøtt og sliten etter forrige natt. En sånn glede er bare å måtte dele med andre. Varmen gjør det ikke noe bedre med det å være utkjørt. Tekstmeldinger og mail har rullet inn i hele dag og "verden" gleder seg meg oss ;-=)

Så litt topic

Har egentlig ikke fått gjort noen ting med karr i dag, men skal ta et 50% vann bytte på 500L og tar litt på di to andre her i stua samtidig som jeg har slangen oppe. Ellers blir det ikke noe annet enn å slappe av og roe seg noe ned i kveld

Grattis med "yngel". Denne går nok ikke på artemia. Håper han blir lik som deg da. Akvarist Lykke til videre med han
Da fikk jeg tatt et realt vannbytte i 500L i kveld. 200L ble byttet og i samme slengen byttet jeg også litt i 120 og 160L karrene her i stua.

Fisken ser ut til å trives litt bedre og slapp unna hetebølgen litt. Har også fått oppdatert profilen min, dvs at jeg har lagt inn bilder fra alle 8 karrene mine på profilen. Skal etterhvert også utfylle med innhold, fisk etc. Er en da en arbeid når en har et visst antall karr, men får ta litt nå og da når tiden strekker til. Ha en fortsatt fin kveld alle sammen

Mvh den nybakte far
Inaktiv bruker
jaja, igjen leif, grattis, jeg skal sende deg en grattis mail seinere i dag, men akkurat nå skal vi videre til københavn, å så til veilje da skal vi være der til søndag,hvor vi så skal hjeM
så du får kose deg videre
hvilket sykehus ble han født på? er det nevnt? eller har jeg surra litt? håper ronny hilste fra meg
Grattis med nydelig gutt.
Gratulerer med en nydelig liten gutt.
Han var skikkelig søt. Håper mor og barn har det bra og at fødselen gikk greit.

Spar på kreftene... du vil trenge dem når mor kommer hjem..hehe..

Grattis igjen til dere begge to.

Mvh Linda
Linda Kristin
Gratulerer med en nydelig liten gutt. Han var skikkelig søt. Håper mor og barn har det bra og at fødselen gikk greit. Spar på kreftene... du vil trenge dem når mor kommer hjem..hehe.. Grattis igjen til dere begge to. Mvh Linda



Hei Linda og takk skal du ha for gratulasjoner. Ja jeg hviler ut nå som jeg kan ;- =) for jeg regner med noen netter uten vidre mye søvn. Men du kan tro jeg gleder meg. Dette er vårt 1. barn, men mitt 3. men er like stas uannsett. Det er 11 år siden forrige gang og 23 !!! siden første gang for meg. Kan tro jeg holder meg godt ;- =)

Han ble født på Blefjell sykehus på Kongsberg, Vegar og har fårr hilsen fra deg via ronny. Tusen takk

I dag (tror jeg ikke at) blir det noe arbeid med noen av mine 8 akvarier, ettersom jeg fikk byttet på alle karrene her i stua.
Inaktiv bruker
jaja, jeg ønsker deg lykke til videre leif det er kjempe koselig å høre at du har det fint etter slitsomme netter:P men det er jo aldtid morsomt med nytt liv, nå får vi bare regne med at leif svarer etter klokken 02.00 folkens:P hehe, du får kose deg videre leif, vi prates i morgen igjen tenker jeg meg, men først å fremst er det løveparken i morgen
Gratulerer!
Hjertelig til lykke med familieforøkelsen, det var en fin gutt. Det er alltid en stor lettelse når de første strabaser med å sette barn til verden er over. Du får passe godt på ham, med riktig yngelpleie blir han kanskje en ny akvarist!
Og så fint at du har fått flyttet den nye tråden din til riktig forum. Lykke til videre med både akvarier og familie.

PS. Stell godt med moren til den lille også. Det fortjener hun.
evoT
Hjertelig til lykke med familieforøkelsen, det var en fin gutt. Det er alltid en stor lettelse når de første strabaser med å sette barn til verden er over. Du får passe godt på ham, med riktig yngelpleie blir han kanskje en ny akvarist! Og så fint at du har fått flyttet den nye tråden din til riktig forum. Lykke til videre med både akvarier og familie. PS. Stell godt med moren til den lille også. Det fortjener hun.



Takk evoT

Ja vi er lettet nå alle sammen. Gutten har det bra og er en skjønn røver....
Yngelen skal pleies og skjemmes bort av pappa som får kjeft av mamma for at han får lov til alt.... Hehe. Om jeg pleier min intresse for fisk og akvarier til han er stor nok, blir nok han også en akvarist skal du se.
Ja endelig har oppstyret lagt seg over den gml tråden og min nye tråd har kommet på rett plass og får være mer i fred. Mindre tull, jag og ablegøyer, heldigvis. Føler jeg alikevel får lagt ut det jeg ønsker og får formidlet det jeg vil, nemlig min akva intresse.

Et barn er født og det var nettopp min sønn og er en utrolig flott opplevels, dette ville jeg også dele med dere der ute. Derfor fint at en kan formidle det i sin private of topic tråd. Et godt alternativ. Kunnet skrive flere sider om følelsene om å bli far, selv om dette er mitt tredje (konas første), men skal spare dere for det. Alle som har barn kjenner den følelsen og hvor mye det barnet betyr. Er selv ingen troende, men nærmere himmelen kommer jeg ikke enn det jeg var 31.7 kl 03.16, slik hadde jeg det også når sønn min ble født. Datteren min sin fødsel fikk jeg aldri oppleve desverre. Skal spare dere for mer barneprat og følelser om fødselen i dette innlegget....

Har tid når jeg går her hjemme å tenke over hvor heldig jeg er som har den kona jeg har og som gir meg muligheten til å drive mine hobbyer her hjemme. Er ikke alle akvarister forundt å ha ei kone som aksepterer 8 akvarier fordelt i alle 3 etasjene i huset, og som okkuperer så mye plass. Tross alt tar en 500Liter en del plass i ei stue.... Hun deltar ikke så veldig aktivt selv, men nyter min glede som hun sier, min iver og til og med hysteri når jeg en gang i blant skjeldent finner en død fisk. Mallene er stygge sier hun når hun ser på di to 25-30 cm store plecoene i 500L, mens jeg ler. Men di er jo så små og søte erter jeg henne. Jeg heller likte ikke maller tidligere, men forguder dem alle som en nå, og et så er di mine favoritter blitt.

Malle standen min nå er etter siste flytting her ca 35 ancistrus yngel her i 120L i stua, i mallekarr1- ca 10 L-144 yngel og i mallekarr 2 2 voksne hanner og 3 huer. I 500L har jeg nevnte plecoer og tror det er 5 eller 6 gibbier. Så som dere skjønner yrer det av maller her i huset.

Om en stund når anc yngelen har fått vokst seg en parr cm til vil jeg gi bort til yngre akvarister noen av ancistrusene mine for å vise dem at det også er glede med maller. Di er på str vis 3-4 cm nå.

Grunnen til dette er at jeg har vært utrolig heldig selv med å få fisk gratis på flere plasser. En 50 til 100 kr for en 10 åring er kanskje mye penger for en ancistrus, og derfor ønsker jeg å bidra når jeg kan, slik andre har stilt opp for meg. Før innlegget blir for langt og kjedelig avslutter jeg her, lykkelig og glad over å ha ei så snill og tålmodig kone. For det er hun. Jeg er nemlig ingen lett gjedde å ha med å gjøre bestandig......

Mvh Leif
Yngel varsel
Hver dag, minimum en gang går jeg rundt til alle 8 karrene å sjekker fisk, planter, stein etc og om det er kommet noe yngel. Nå når jeg skulle til sengs sjekket jeg alle karrene som jeg pleier. Når jeg til slutt kom ned til kjelleren hvor jeg har to karr, 60L med juvel parret og 160L med sebraer/elfenben ciklider (det jeg tidligere kalte blandingsmalawikarret), så jeg den ene hann sebracikliden jaget litt på di andre. Synes jeg så noe "grums" nede i sandgropa til høyre i karret, men etter nøyere studier var det masse yngel der gitt !!! Så her er det ikke bare oss voksne som yngler om dagen, men også det ene elfenben/sebraciklide parret mitt. Dette er det første av yngel som har kommet frem etter at vi flyttet hit til Hvittingfoss, da eggene til ancistrusene mine plutselig en dag var borte, desverre. Likevel skulle det altså bli noe on topic i dag og ikke bare of topic å skrive om. Dobbelt morro og dobbelt så stor glede altså denne uken her i huset på "landet".
Her har det blitt masse sverddrager-yngel de siste dagene, de siste ble født i natt. Så nå har vel nesten alle sverddragerne mine fått unger. Palettciklidene har også fått unger igjen.
Og i dag har jeg kjøpt 3 koi-sverddragere og 2 hvite seilfinnemollyer. Det er vel stort sett det nye i akvariene mine tror jeg.
Grattis med yngel mioo!!! Gøy er det virkelig når yngel kommer, spesielt med eggleggende fisk slik som her. Har ikke lenger så mye levende fødere som jeg tidligere hadde, men kunne tenke meg et stooooort karr igjen med bare levende fødere her et eller annet sted. Selv om huset er stort, tar 8 karr mye plass. Men om jeg virkelig går inn for det skal jeg alltids få plass til en 325L en eller annen plass her ; -=)

Atter en ny akva dag har startet og jeg har satt sønn min, Kent Robin igang med fiske foring. Skal læres opp til å bli en ny akvahobbyist, med samme lidenskap som meg selv. (stakkars mor hans). Han flyr rundt her nå med frossenfor, flak for, malletabletter og ser ut til å trives med det. Han kommer stadig med spørsmål når han er her annenhver helg, og spurte her for en stund siden om han kunne få ha et karr hjemme hos seg selv, men desverre ville ikke mor hans ha det, og kom med masse forskjellige unskyldninger. Men slik er det vel når en ikke ønsker noe selv. Jeg kommer til å sette inn et mindre karr her på det rommet han har her, etterhvert slik at han iallefall kan ha den gleden med akvarie her hos oss.

Litt utpå dagen i dag, etter at jeg har vært hos den nye verdensborgeren på sykehuset, skal jeg hente noen flere Malawi som jeg har fått gratis. Disse får plass sammen med di andre malawiene i 500Literen.

Har på min profil blitt oppfordret om å legge ut flere bilder av fisk/karr i fra akvaverdenen min. Så på oppfordring legger jeg herved ut tre bilder fra 500L min. Flere bilder vil etterhvert bli lagt ut. Beklager om et bilde eller to skulle bli lagt ut to ganger, men det er bare så himmla mange bilder (og akvarier)

Karret jeg har palettene og ancistrus yngelen i er nå flyttet inn i stua ved siden av yngelkarret, ut fra spisestua her. Karret måtte vike plassen for et nytt møbel!!! Milde himmel. Ligner da ikke meg ; -=)

Ellers har jeg behandlet et av karrene for finneråte. Hva det kom fra vet jeg ikke, men kanskje varmen siste tiden har med årsaken å gjøre? Ikke vet jeg.

Ellers vokser ancistrus yngelen fort og er artig å følge med. Har derfor tenkt å GI BORT noen av dem til unge akvarister. Har selv vært heldig å fått mye fisk, og har derfor lyst til å gi noe tilbake, men da til unge akvarister. En annonse vil bli lagt ut her på AF innen kort tid.

Ønsker alle her en strålende dag. Mvh Leif
Vi har visst fått nye yngler her i natt også, denne gangen var det en platy.
artig tråd, likte den forrige også jeg.. kan ikke helt se problemet med at det sporer av en gang i blant (men meg om det..).. er jo bare fint å skravle litt om annet enn akvarium å fisk også ellers så begynner samboere å folk rundt en å lure etterhvert, alt går i fisk å akvarium.. ute å går tur så tenker jeg hele tida når jeg ser en fin rot/gren eller stein at den kan jeg bruke i akvariet mitt, godt at jeg har lurt samboern til å bli litt intressert også.. men sånn tilbake til fiske å akvarie pjatt... jeg kjøper gjerne noen ancistruser om det er noen som har noen for salg.. har en med masse skog på nesa å skulle hatt en partner til den (den forrige daua desverre, å ikke skjønner jeg hvorfor men..).. har enda tilgode å få egg å yngel på ancistrus å begynner nesten å føle meg litt "utafor" nå 8-).. har forøvrig en god gjeng med jaguar-ciklide yngel nå, å hvis de vokser så fort som jeg tror så blir det ikke så altfor lenge til de er klare for nye hjem.. men dette er jo fisk som ikke passer helt inn i alle akvarier da disse er relativt hissige 8-) (faktisk en av de mer hissige ciklidene jeg har hatt..)
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap