- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Pluto-mitt første akvarium (side 3)
Pluto-mitt første akvarium (side 3)
Postet 02.12.08 kl 16:16
Postet 02.12.08 kl 16:21
Postet 02.12.08 kl 16:33
Postet 02.12.08 kl 18:42
Postet 02.12.08 kl 18:57
He he, det klarte jeg også gjøre en gang for sneglenes skyld.. men ikke særlig lurt. Den avgir alt for mye kalk på en gang syns jeg. Du har ingen kontroll på hvor mye som slippes ut i vannet. Ancistrus og kuhlii blir nok ikke så veldig glade for dette siden de liker å gå i litt surt vann, kalk gjør det motsatte. Test vannet ditt og se hva verdiene ligger på.
Postet 02.12.08 kl 19:12
Postet 02.12.08 kl 19:13
Hjeeeeelp!!!!!
nå er det fullt av hvite prikker på javamosen i rekekaret......
Postet 04.12.08 kl 19:44
Postet 04.12.08 kl 23:16
Var ikke veldig ille. hadde en ph på 7,2, så det er jop nærmest nøytralt.
Byttet da, så jeg har den stø.rste stenen i rekekaret, og den minste i selskapskaret, og da sank verdiene litt, nok til at kuhliene skal trives ihvertfall.
Nå er vi mer sur over ancistrusen som døde.
Vi pleier alltid å la de være i karet i posen en times tid, før vi slipper dem ut i vannet.
Og siden de andre fiskene trives, skulle det ikke være noen grunn til at ancistrusen skulle dø. Men hva vet vel vi......?
Vi blir ikke å handle mer på City syd, men andre må bare gjøre det.
Vi foretrekker å handle på Lade. Ikke dyrenes verden, men den andre dyrebutikken der.
De har bra utvalg både på fisk, planter og utstyr, og de har ikke masse død fisk i karene sine heller.
Skal ta noen bilder av karene, og få dem lagt ut. Synes karene er blitt fine nå, og fiskene ser ut til å trives. Vi skal til Levanger å hente et par ancistrus idag-det blir kos.
Så lenge fiskene trives er vi fornøyd!
Byttet da, så jeg har den stø.rste stenen i rekekaret, og den minste i selskapskaret, og da sank verdiene litt, nok til at kuhliene skal trives ihvertfall.
Nå er vi mer sur over ancistrusen som døde.
Vi pleier alltid å la de være i karet i posen en times tid, før vi slipper dem ut i vannet.
Og siden de andre fiskene trives, skulle det ikke være noen grunn til at ancistrusen skulle dø. Men hva vet vel vi......?
Vi blir ikke å handle mer på City syd, men andre må bare gjøre det.
Vi foretrekker å handle på Lade. Ikke dyrenes verden, men den andre dyrebutikken der.
De har bra utvalg både på fisk, planter og utstyr, og de har ikke masse død fisk i karene sine heller.
Skal ta noen bilder av karene, og få dem lagt ut. Synes karene er blitt fine nå, og fiskene ser ut til å trives. Vi skal til Levanger å hente et par ancistrus idag-det blir kos.
Så lenge fiskene trives er vi fornøyd!
Postet 07.12.08 kl 13:56
Postet 09.12.08 kl 09:25
Postet 18.01.09 kl 18:36
Siden det fort er mer trøblete for både fiskene og deg om du hele tiden skal drive å justere verdiene så synes jeg du bare skal la det være som det er. Dette er så lite at selv om fiskene helst vil ha ph på 7 så spiller det nok ikke så stor rolle om verdien er litt utenom det anbefalte så lenge den holder seg stabil.
Postet 18.01.09 kl 19:05
Postet 18.01.09 kl 19:13