Hvilke apistogramma-arter kan være sammen i 110l og hvilke naboer? (side 3)

Man MÅ ikke ha flere algespisere. Om man får algeboost kan man slå av lyset noen dager, skifte vann og rense litt selv. Er ingen krise om man ikke har algespisere. Jeg har pdd. bare en otto.
Kan jeg ha 1 SAE? Vet at de bør holdes i større akvarier og i stim, men om jeg skaffer meg en liten som jeg kan gi bort når den blir større kan det jo kanskje gå bra (den blir litt ensom da..)? Kan ikke huske å ha lest at den skal være noe plagsom eller spise egg og yngel.
Den er jo suveren på alle alger=)
I min erfaring så er SAE en plagsom fisk for dvergciklider, for den er kjapp og blander seg inn i alt som har med mat å gjøre. Ganske tydelig at mine bolivianere mislikte de SAEne jeg hadde. Dessuten blir de store raskt, og slutter fort å spise alger så lenge det er annet knask som faller oppi karet, der er de først i matfatet.

Anbefaler dem ikke Og du bør ikke ha kun en om du vil ha det heller, ensomhet kan gjøre den mer usikker og gjøre at den stresser de andre mer.
biXen
Man MÅ ikke ha flere algespisere. Om man får algeboost kan man slå av lyset noen dager, skifte vann og rense litt selv. Er ingen krise om man ikke har algespisere. Jeg har pdd. bare en otto.

Men blir det ikke litt vanskelig for plantene som "kjemper" mot algene (de hurtigvoksende) når lyset er av?
Når du renser, tar du da ut røtter, stener o.l. som du vasker? Ser det er en del "mugg" (tenk hårete ost ) på røttene mine. og noen andre steder=/
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap