Lisbeth sine småfisk :) (side 3)

Bengt
[QUOTE=Lisbeth] Åååå, der har de jo akkurat sånt som kunne brukes til dette! Fader, hvor skal jeg klare å finne noe sånt i Oslo mon tro???

Prøv å ta deg en tur til felleskjøpet og spør, eller ring dem... Det kan ofte være at nettbutikker har mer enn de viser på nettet.

Det er og noe som heter Husdyr Systemer i Kristiansand... Kan jo ringe der å høre.. Han skal vistnok ha det meste i netting...
http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/husdyr_systemer_as/1726405164.htm

Takk for tips, skal ringe og høre. Funker ikke plastrøropplegget MÅ jeg ha en løsning som funker i bakhånd.
Liv H
Da gjør vi det :-D Det blir kjempehyggelig!! Ellers har de geniale papirkurver i netting på Ikea. Koster ikke stort heller. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60087236

Da snakkes vi når det nærmer seg auksjon!

Den kurven ser veldig tettmasket ut også vet jeg ikke om jeg vil ha metallet og malinga i vannet. Blir nok plast hvis det blir noe
Det gjør vi Hard plast du er ute etter? Skal tenke om jeg kommer på noe
Her har du vidunderet!

[External Image]
Jammen det røret der ser jo ut som jeg skal kunne få noe ut av. Jeg takker veldig gjerne ja til tilbudet

Sender deg en mail (glemte det i sted)
Siden dette er min personlige tråd kan jeg jo legge ut akkurat hva jeg vil Så mens jeg likevel hadde kamera på jobb knipsa jeg litt fra kontoret mitt

Jeg er så utrolig heldig å kunne ha med meg bikkja hver dag på jobb. Hun har sin egen plass under en stol (hun liker å ligge der det er litt hulefølelse). Men så snart jeg er ute av kontoret mitt finner jeg henne på min kontorstol når jeg kommer tilbake. Breier seg ut

Tok samtidig et bildet av kontorplantene jeg! På et av de skapene skulle det egentlig stå et lite rekekar, men fikk ikke lov til å sette opp noe som kunne begynne å lekke vann... Så istedet har jeg fyllt opp med planter. Må ha litt levende rundt meg, sitter jo her hele dagen...
Så ut som at du jobba hardt der
Huff, ja, røpet der.. Må innom en kjapp tur om morran før maskinen brukes til helt andre ting
Angående kontor.. Vi flytter om et år til helt nye lokaler. Gleder meg til det, men da blir det åpne kontorlandskap. Jeg er helt åpen for det, men jeg gruer meg til det pga bikkja. Det vil nok ikke være mulig å ha med seg hund da og min kjære lille dott har vært med meg på jobb i 11 år. Ikke vant med å være aleine annet enn noen få timer på ettermiddagen en sjelden gang...

Hun er jo gammel og har kreft, men skjønner det ikke selv og er like pigg og frisk som hun alltid har vært! Jeg håper jo hun skal vare leeenge, men må hun plutselig bli alene-hjemme-hund i 9 timer hver dag på sine gamle dager vet jeg ikke hva jeg gjør...

Da er det nesten så jeg må håpe hun har gått bort innen den tid. Hun er alltid ved min side, dag ut og dag inn. Å la henne plutselig bli hjemme så lenge alene er reint dyreplageri.

Blir trist bare ved tanken, men jeg får ta det når vi flytter og prøve å ikke ta sorgene på forskudd...
Hei hei=)
Kjempe fine karr du har=)Likte godt kuhlii landsbyen, synes det var kjempe tøft=) Skal følge med videre i tråden din og skriver sikkert litt innimellom:P hehe
Lissi87
Hei hei=) Kjempe fine karr du har=)Likte godt kuhlii landsbyen, synes det var kjempe tøft=) Skal følge med videre i tråden din og skriver sikkert litt innimellom:P hehe

Takk! Kjempehyggelig hvis du stikker innom tråden min
Gjorde et skikkelig røverkjøp i dag! Yeah right.. Mitt bittelille innvendige eheimfilter takket for seg her om dagen. Bruker det av og til i 250 literen for å få tatt småpartiklene og uansett greit å ha et lite filter liggende.

Hadde 300,- tilgode hos Jan Holt og dro derfor dit i dag for å kjøpe et billig lite filter. Men de kjører jo bare kvalitet så de hadde bare Eheim Aquaball. Jeg skvatt når de sa prisen for 2206 som jeg skulle ha: 456 kr!!!

Vet jo at nettbutikkene selger billigere, men husket ikke helt hvor mye. Tenkte uansett at den ville bli ca like dyr med porto og siden jeg hadde denne tilgodelappen der var det like greit!

Kommer hjem, rett inn på webzoo og der koster den hele 201 kroner. Det må jeg si! Det hadde jo lønnet seg mye å betale porto for filteret. Hjelpes!

Har mye å gå på når differansen er på 255,-

Ja ja, tror ikke jeg gidder å gå og levere den tilbake, det blir for for dumt liksom..

JanHolt har husleie og lønn til kunnskapsrike folk som noen må være med å dekke, sånn er det bare. Så se på det som en investering i godt utvalg av fisk.
Takk for at du støtter denne butikken som i alle tider har stått for kvalitet, bra utvalg og kunnskap. Verden ville vært tragisk den dagen det ikke er mulig å få fatt på dingser "på dagen" fordi ingen butikker gidder å konkurrere med nettbutikkene.
Jeg er fullstendig klar over at butikkene må ha høyere pris pga husleie, lønn til flere ansatte osv. Men jeg har faktisk ikke så mye penger å rutte med at jeg bare kan gi blaffen i å være prisbevisst... da blir det ikke mye hobby på meg framover...

Men er helt enig med deg og jeg tenkte at det får gå, de er flinke og seriøse på denne butikken. Gjør ingen ting at jeg legger igjen kronene der. Men det betyr altså at jeg ikke får råd til andre ting på denne lønna..
Jeg plages med filteret i 85 literen. Det er en Tetra EX 600

Jeg har jo vært så fornøyd med denne pumpa. Den er brukervennlig når du skal koble av og på slanger og starter med en gang etter rens. Gjør den ikke det kan den pumpes i gang med en sak oppå huset.

I senere tid har jeg skjønt at alt inni filterbøtta må settes perfekt på plass ellers lekker den.

Det jeg irriterer meg over nå er at det er så lite futt i den. Har renset slanger, rotor og filtermassene uten at jeg kan merke noen forskjell på trykket.
Det jeg har begynt å tenke på er om det kan ha kommet sand inn en eller annen plass. Men jeg har jo demontert alt som er mulig og ikke funnet sand noe sted. Innsuget står litt vel lavt i akvariet. Butter akkurat over sanda.

Jeg vetta søren jeg, kanskje Tetratec bare er møkkapumper... Tilbake til Eheim.
Jeg har noen snegler i 250 literen. Siden jeg har så bløtt vann er det ikke mange typer som klarer seg der. Men humlehornsnegle ser ut til å ha det helt ypperlig. Skallene er hele og fine og sneglene har vokst en del. De farter hver for seg rundt i akvariet, men av og til møtes de et sted og blir "sittende" en god stund før de farter videre. De er så fine med gulsorte striper

Selv helt stillestående snegler er visst vanskelig for meg å få klart bilde av...

Har sebrasnegle og en type hornsnegle til, ser de så vidt i bakgrunnen på bilde av guramien. Guramien lever lykkelige dager her. Stadi på rekejakt

Har 3 viftereker. Grusomt DÅRLIG bilde, men ser hvordan de sitter. Alle vil sitte i strømmen fra utblåset på pumpa og da ender de ofte med å sitte i en sirkel rund strømmen. De sitter bakerst i karet, vanskelig for meg å få bedre bilde...
Ahh, nå har jeg endelig fått sendingsbekreftelse fra www.aquaristikshop.com!

For noen mnd siden bestilte jeg en stk EHEIM variable outlet pipe for å prøve om det var noe å ha. Og det var det! Genial liten sak, så nå har jeg bestilt til de tre resterende akvariene. Med denne kan du styre vannstrålen fra pumpa dit du vil. I kuhliikaret blåser det litt gærne veien sånn at sanda sakte men sikkert blåses vekk i et hjørne. Under sanda ligger et lag med plantegjødsel som jeg ikke er særlig hypp på å få ut i vannet..

Har også bestilt en runde til med [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=367901+*+367902+*+367903+*+367904&t=temartic_e&userid=IPJxeKQngfGQRDRAgz27Mtm6H0gaqWftIHG]ab Aqua Medic aqualife[/URL]. Dette er det samme som aquasafe bare mye drøyere.

Webzoo ga meg beskjed om at de skulle ta inn begge disse i sitt sortiment, men nå begynte jeg å bli utålmodig.. Ikke finner jeg dette i noen andre norske butikker heller så da måtte det bare en bestilling til Tyskland igjen
Lisbeth
Selv helt stillestående snegler er visst vanskelig for meg å få klart bilde av...

Prøv å distanser deg litt fra glasset når du tar bilder. Har hatt samme erfaring selv. Det er lysbrytningen som blir for stor når du er nær glasset og tar bilder.
Det er derfor en makro linse(eller telelinse med makrofunksjon) kanskje fungerer best... Tror det kan være bra med ca en halvmeter fra glasset.

Hvis du har speilrefleks kamera og ekstern blits, så kan det være lurt å kjøpe en fjern-blits utløser, og la blitsen fyre av over akvariet. Jeg bruker dette, og det fungerer kanonbra.
Bengt
[QUOTE=Lisbeth]Selv helt stillestående snegler er visst vanskelig for meg å få klart bilde av...

Prøv å distanser deg litt fra glasset når du tar bilder. Har hatt samme erfaring selv. Det er lysbrytningen som blir for stor når du er nær glasset og tar bilder.
Det er derfor en makro linse(eller telelinse med makrofunksjon) kanskje fungerer best... Tror det kan være bra med ca en halvmeter fra glasset.

Hvis du har speilrefleks kamera og ekstern blits, så kan det være lurt å kjøpe en fjern-blits utløser, og la blitsen fyre av over akvariet. Jeg bruker dette, og det fungerer kanonbra.

He he, jeg kjøpte meg faktisk et speilrefleks for et år siden, men har fullstendig sperre for å bruke det.. Når jeg bruker det får jeg ikke til NOE. Derfor bruker jeg mitt gamle kompakt.. Skjelven på hånda i tillegg gjør ikke bildene særlig gode.. Men takk for tips, når jeg tør å ta fram mitt speilrefleks igjen blir det nok bedre.
Lisbeth
He he, jeg kjøpte meg faktisk et speilrefleks for et år siden, men har fullstendig sperre for å bruke det.. Når jeg bruker det får jeg ikke til NOE. Derfor bruker jeg mitt gamle kompakt.. Skjelven på hånda i tillegg gjør ikke bildene særlig gode.. Men takk for tips, når jeg tør å ta fram mitt speilrefleks igjen blir det nok bedre.

Hehe... Det er bare å hoppe i det, og knipse i vei... Det er automatikk instillinger på speilrefleks kameraer og. Bruk denne i børjan og så når du føler deg litt mer fortrolig med kameraet, så kan du eksperimentere med lukkerhastighet og blenderåpninger
Du har og mer kontroll med ISO verdier på speilrefleks, og støyen på høy ISO er generelt mindre og.
Og med høyere ISO kan du ha kortere lukkertid og sjansen for skarpere bilder er mye større..
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap