- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Til deg som ikke er plussmedlem (side 3)
Til deg som ikke er plussmedlem (side 3)
Ta en tit på medlemslisten, det var det jeg skrev.
Postet 15.04.09 kl 14:12
Akvaforum er unikt pga. det er noe som i hovedsak er laget av mr. Akvaforum på godt og vondt.
Det gode er at det er mye unikt og bra tilrettelagt for et akvarieforum.
Det vonde er at alle ekstra funksjoner må utvikles, og det tar tid, og alle som har en jobb vet at det er vanskelig å finne tid til sånt. Det er mye smartere å bruke en plattform og heller bruke tid på å tilpasse design og layout til det, pga. de ofte har tusenvis av ekstra funksjoner som blir laget av folk, gratis og for betaling.
Når det er sagt så er nok utgiftene med tanke på båndbreddekapasitet og plass litt større for Akvaforum også enn det er for hvilken som helst mikkemus side :P
Personlig betaler jeg for lite man finner på nettet, men hadde akvarieinteressen vært på topp så hadde jeg nok gjort det som støtte.
Det gode er at det er mye unikt og bra tilrettelagt for et akvarieforum.
Det vonde er at alle ekstra funksjoner må utvikles, og det tar tid, og alle som har en jobb vet at det er vanskelig å finne tid til sånt. Det er mye smartere å bruke en plattform og heller bruke tid på å tilpasse design og layout til det, pga. de ofte har tusenvis av ekstra funksjoner som blir laget av folk, gratis og for betaling.
Når det er sagt så er nok utgiftene med tanke på båndbreddekapasitet og plass litt større for Akvaforum også enn det er for hvilken som helst mikkemus side :P
Personlig betaler jeg for lite man finner på nettet, men hadde akvarieinteressen vært på topp så hadde jeg nok gjort det som støtte.
Postet 15.04.09 kl 15:18
Akvaforum krever daglig vedlikehold.
Jeg mottar ca 5- 10 mailer pr dag ang ting som må gjøres. Det være seg retting av overskrifter, sletting av doble tråder, flytting av innlegg, ufine innlegg osv osv.
I tillegg kommer det ting jeg ser selv.
Og jeg styrer ikke med det tekniske. Det er i tillegg.
Og vi har kåring av månedens akvarier som krever innsats, bildejuryen har sitt å styre med osv osv.
Så det er en kontinuerlig jobb. Ikke ett forum som kan "gå av seg selv i månedsvis", ikke hvis det skal holdes ryddig og rimelig seriøst.
Må legge til at det er til stor hjelp av medlemmer rapporterer slike ting, vi moderatorer kan ikke lese absolutt alle innlegg
Postet 15.04.09 kl 15:21
Postet 15.04.09 kl 15:23
Postet 15.04.09 kl 15:27
Det er mye som kunne være sagt om det å drive et forum som AF. Den arbeidsinnsatsen som ligger bak er intet mindre enn formidabel.
En side som dette krever minst 100 Mbit linje for å klare å svelge unna trafikken.
Som Bjarne sa her er det mange som ikke ser skogen for bare trær. Ta en tiit gjennom fiskebasen, artikkelsamlingen og all den andre funksjonaliteten som ligger her på AF så skjønner man fort at dette er ikke et lite Websted som driver seg selv.
Det er vel neppe et annet websted innenfor akvaristikken som kan måle seg med AF.
Ser at det er noen som sliter med å få svar på sine forespørsler. Dette skal ikke skje, men jeg håper at vi kan skylde på påskeferie, fødselspermisjoner og lignende og slippe unna med det. Av og til må også moderatorene kunne slippe AF for et staket stund.
Når det gjelder plussmedlemskap håper jeg de som har anledning til å bli det tar muligheten. De som ikke har mulighet for det skal med god samvittighet la være.
Postet 15.04.09 kl 15:54
MvjnzJeg trenger ikke å røre mitt forum i det hele tatt, jeg kan la være å besøke det i flere måneder uten at det vil føre til noe som helst problemer.
Det er jo bare en chat! Det krever ikke stort.
Det kan jo ikke sammenlignes med AF. Det ligger ikke artsdatabaser med tusenvis av bilder og artikkelsamlinger på din lille chattekanal. Her er bilder, artikler og artsfakta i profilene som er et resultat av hundrevis av arbeidstimer fra folk.
Postet 15.04.09 kl 16:13
Postet 15.04.09 kl 16:14
Af
er så absolutt verd å støtte opp drevet med fisk i årevis, før jeg snubbla inn her. lært en hel masse av å lest å fått hjelp av andre her inne(tusen takk). så for min del selv i disse dystre jobb tider med permiteringer og sånt tull skal jeg fortsatt betale den vesle summen det koster å være + medlem her.
Postet 15.04.09 kl 16:24
Jeg valgte til slutt å bli plussmedlem fordi jeg følte det ble riktig for meg, uten noe press. "Bli pluss-medlem"-"annonsen på høyre side la jeg ikke merke til før jeg hadde brukt forumet en stund, så jeg har aldri følt at jeg må betale for å bruke forumet, noe som også blir fremhevet på sida hvor man kan "bestille" medlemskapet.
Jeg hadde aldri klart meg uten dette forumet og jeg bruker noen timer hver dag her inne, så jeg har ingenting i mot å betale 1 kr dagen for det.
Men jeg er enig med Humunukuapuaa at man ikke trenger å ha "bevis" for medlemskapet i avartaren. Det kan fort bli en slags "status-symbol" på forumet og det trenger vi ikke. De ekstra fordelene med å være pluss-medlem hadde heller ikke vært nødvendig når vi snakker om å støtte forumet økonomisk med medlemskapet, for da skulle man jo uansett ha gjort det mener jeg (om det er hensikten). Om det koster ekstra for AF å gi disse ekstra fordelene så er jo litt av vitsen med å betale borte, så jeg synes egentlig at alle kunne ha fått nyte godt av disse
Om man ser på antallet pluss-medlemmer i forhold til totalt antall medlemmer så er det jo som en dråpe i havet! Dette forumet tror jeg er utrolig viktig for at akvariehobbyen skal kunne være på det nivået det er i dag, og jeg takker AF så mye for det!
Jeg for min del synes det er greit å kunne gi litt tilbake for alt jeg har får og har fått, men det er bare slik det føles for meg
Vi får alle heldigvis muligheten til å velge uten dårlig samvittighet!
Jeg hadde aldri klart meg uten dette forumet og jeg bruker noen timer hver dag her inne, så jeg har ingenting i mot å betale 1 kr dagen for det.
Men jeg er enig med Humunukuapuaa at man ikke trenger å ha "bevis" for medlemskapet i avartaren. Det kan fort bli en slags "status-symbol" på forumet og det trenger vi ikke. De ekstra fordelene med å være pluss-medlem hadde heller ikke vært nødvendig når vi snakker om å støtte forumet økonomisk med medlemskapet, for da skulle man jo uansett ha gjort det mener jeg (om det er hensikten). Om det koster ekstra for AF å gi disse ekstra fordelene så er jo litt av vitsen med å betale borte, så jeg synes egentlig at alle kunne ha fått nyte godt av disse
Om man ser på antallet pluss-medlemmer i forhold til totalt antall medlemmer så er det jo som en dråpe i havet! Dette forumet tror jeg er utrolig viktig for at akvariehobbyen skal kunne være på det nivået det er i dag, og jeg takker AF så mye for det!
Jeg for min del synes det er greit å kunne gi litt tilbake for alt jeg har får og har fått, men det er bare slik det føles for meg
Vi får alle heldigvis muligheten til å velge uten dårlig samvittighet!
Postet 03.05.09 kl 14:49