Mine Norske arter :) (side 3)

hehe, takk jeg syns norske arter er like fine som tropiske jeg egentlig bare så synd de er vanskeligere å få tak i :p
Abborene dine er virkelig pene! Spiller de opp ryggfinna sånn hele tida eller?

Når jeg var ung hadde jeg en stim med ørekyte og jeg syns det var en flott liten fisk. Noe helt annet å se fisken fra siden enn ovenifra som man som oftest gjør når det gjelder nork fisk

Er det Vallisneria du har bak i akvariet? Flott bunt med gress!
Norsk akvarium er definitivt noe jeg vil prøve meg på i fremtiden!
ryggfinna går opp og ned hel tia ja, er utrolig fascinerende å sitte og se på! abboren er ikke vanskelig å holde heller, det eneste er at det kan bli litt dyrt med mat om vinteren, for de krever en del mat! men ellers er det en veldig robust som tåler det meste av temperaturer og kvalitet i vannet men vil annbefale å ikke ha ph høyere enn 7 og temp høyere enn 24, da tviler jeg sterkt på at den trives

skal kansje ut å fiske idag, så da blir et kansje en eller to til

er en vallisneria ja, men husker ikke hvilken
Ikke overfore dem da, de har ikke regelmessig og ubegrenset mattilgang i det frie vet du..
overforer dem ikke nei, de får mat annenhver dag :p
artig!

den vannlilja, åssen type er det? Har du fått blomst på den?

Kunne tenkt meg prøvd meg på en lilje selv, men da en tropisk tror jeg mtp temp.
det er en stor nøkkerose tenker jeg har ikke lykkes med å få blomst enda, men den eldste jeg har hatt har blitt ganske stor nå jeg vil tro stor nøkkerose tåler høye temperaturer. i tjernet jeg henta de i blir det ofte 24 grader om sommeren
Lisbeth
[QUOTE=Jann-Christian Frisvold]gjør ikke det nei, men å ta inn fisk i akvarium for å så slippe de ut igjen er jo brudd på loven?

Åja, det har du kanskje rett i. Stekt abbor er jo godt da

Hvis man har noe i vannet (slik som i vanlige akvarier, for å gjøre vannet bedre, fjerne alger, næring til plantene), så blir det fort ikke så sunn fisk...sies at det er giftig.
Kjempetøft dette her
Skulle gjerne hatt det selv, men har ikke penger, tid eller plass :/

Fortsett med å legge ut bilder
Gratulerer, denne må jeg følge med på...Så nydelig de norske fiskene er. Hvis det er stor damsnegle du har funnet og finner fler er jeg veeeldig interessert i et par. Og rapporter om nye sneglefunn også. Jeg er sneglegal vettu...
Jeg hadde aldri klart å spist fisk jeg hadde hatt i fangenskap og blitt så tam...
Lykke til og flere bilder, også av sneglene hvis du får det til.....;¤)
Takk takk, syns det er tøft at folk leser denne tråden og syns prosjektet mitt er spennende får desverre ikke tatt bilde av sneglene, det er helt umulig med mitt kamera, blir bare tåkete så nærme =/ og jeg vet ikke om det er stor damsnegle, det er bare spekulasjoner. jeg skulle gjerne hatt noe bok eller noe til å slå opp i norske dyre og plante arter i ferskvann =/

her kommer noen nye bilder av akvariet, har forandra litt og henta nye ting
Hadde det ikke gjort seg med mørk bakgrunn på karet ditt? Det syns jeg
jo, er godt mulig det, har bare ikke fått sumla meg til å lage det, henge opp en søpplesekk eller noe bak hadde jo funka
I stedet for søppelsekk ville jeg heller malt et ark i blå/lilla/sort og teipa på. Har prøvd begge deler, og søppelsekken ble stygg etter hvert.
her har vi bakgrunn ble skikkelig fint, at jeg ikke gjorde dette før ble søppelsekk måten nå da, har ikke maling :p kansje jeg lager litt bedre seinere

her er hvertfall noen bilder, disse er tatt uten blitz, så det er grunnen hvis de er litt tåkete :p
Det gjorde seg med bakgrunn, ja! Tipper fiskene liker den også da det blir litt mørkere og lettere for dem hvis de skulle føle behov for å gjemme seg.
Ja det gjorde seg! Enig med Maretard, fiskene vil føle seg tryggere med en mørk vegg. Jeg er avhengig av mørk bakgrunn i mine kar. Malt alle med svart akrylmaling
ja, hadde ikke tenkt på det men tror jeg holder meg til søppelsekk en periode, ser åssen det funker :p
Lisbeth
Ja det gjorde seg! Enig med Maretard, fiskene vil føle seg tryggere med en mørk vegg. Jeg er avhengig av mørk bakgrunn i mine kar. Malt alle med svart akrylmaling :)

maler du på papir eller rett på glasset?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap