"åsså gjör den inte det" (side 3)

hvis det er bakgrunnen du mener så fulgte den med et 160l akvarie jeg kjøpte bare for og få en eheim 2224 pumpe til, solgte akvarie og beholdt bakgrunn og pumpe selv siden jeg skulle ha bakgrunn i 160l jeg hadde fra før. men så en bakgrunn til salgs inne her som var nesten lik til 600kr. her er linken


hvis den passer etter målene ii akvariet ditt da!
Det gjør den garantert ikke vettu, er spesialmål på min...
Hmm.. Får vel kjøpe en sånn kjedelig man klistrer på bakpå da
Eller enda bedre, ta frem mine kunstneriske evner og male den selv B)
det er går også ann

hvis ikke så har du jo noen moduler her de bygger bare 1cm og kan brukes på samme måte. der er det bare og kjøpe så mange du trenger for å dekke bakglasset.
Vilhavilhavilhavilha :o Så fine da..
er utrolig mange forskjellige bakgrunner man kan velge mellom overalt. så kan lønne seg og sjekke priser litt rundt, vet at de har slike moduler på hønefoss akvarie butikken også så slipper du frakt. men vet ikke hvor mye de tar pr stykk da.
Hvis jeg setter opp dådyrblikket mitt og tramper ut det siste liv av lommeboken min skal jeg nok få til noe B) Billigst inne eller utenfor kuben tror du?
da hadde jeg satset på utenfor kuben
Har du sjekka nettsidene til da?
De har mange fine bakgrunner, i alle slags mål og størrelser. Er ikke så vanskelige å tilpasse heller, med litt fantasi. Brukte en loddebolt med tilhørende kniv for å skjære i min. Leveringstiden er kanskje litt lang, hvis man er en utålmodig sjel
Sukk.. Jeg blir fristet. Men planen var å ha karet klart før jul da, ikke til neste sommer x') Men skal lagre den linken!

Hva hadde passet av bakgrunner til min sammensetning da, hvis vi skal tenke helt fargemessig?


- Moskito Rasbora
- Gul kongotetra
- Sewellia
- Marmorert øksefisk
- L200
- Pangio Shelfordii
- Kili (av noe slag..)

Sammen med bakgrunnen kommer selvfølgelig innredning ^^, Tenker på sten/fjell/tett beplantning osv..
Den bakgrunnen kom flygende av seg selv, so no worries!

Leste akkurat om en stakkar som har fått kommet til å få kjøpt en av de fæle oppdrettsvariantene av gullfisk. Slike missfostre som ligner på mutanter, og som akvaforum selvsagt ikke støtter...
Snublet over denne på nettet Usjameg...
Ikke er det bare synd på fisken, det er også synd på stakkaren som har fått kjøpt ett slikt vesen, uvitende om at denne fisken kanskje lider og at man har støttet en industri som burde ha utdødd for lenge siden.

Heldigvis har jeg aldri eid slike mutant-vesen-fisk :o
Er uhyre sjelden jeg ser dem i handel.
(sett bort ifra når jeg er på handletur i Sverige)
ble i en dyrebutikk i dag anbefalt å vente ei uka fra jeg setter opp akvariet, til jeg kjøper inn fisk... Tror jeg skal vente en god del lenger jeg... Og slike mutanter skal jeg IKKE ha!!!
Litt merkelig den uvanen butikkene har, å anbefale folk å kjøpe fisk til karet før det er innkjørt..
Fiskene dør jo, så da må jo kunden komme og kjøpe nye. Logisk?
Da var 3 nye kampfisk"damer" kjøpt inn.
Viste seg å egentlig være 2 unge hanner og en ung hunn, men det får gå...
Alle 4 går sammen, og har gått sammen i 2 uker nå. Får gi de bort når de blir eldre, stygt redd for at det kan gå riktig ille.

Men fisken var jo fin
Uheldig.
2 kuhliier døde i natt, etter et uheldig uhell med pumpa. De la seg til å sove inni der mens jeg styret med kontaktene utenfor, så da endte det med at de satt fast inni pumpa da jeg startet den.. Stakkars

Men gladnyhet, jeg kjøpte kongotetra i dag! Bestilte 25, fikk 13. Jaja, det går fremover
"åsså gör den inte det"
Ja, som tidligere nevnt, jeg klarte å klemme ihjel du kuhliier inne i pumpa...
Hvordan? Jo:

Klokka 3 om natten våknet jeg av et fryktelig leven. Det hørtes ut som pumpa skulle slites fra hverandre innenfra og ut, så jeg bykset opp og nappet ut kontakten. Klokka midt-på-natten orket ikke jeg å styre mer med pumpa, og stupte i seng igjen.

Sto opp igjen 3 timer senere, og fikk mitt første og beste innfall noen sinne:
La oss sette inn igjen kontakten og se om pumpa virker nå. Joda...
De to kuhliene som lå og sov inne i motoren syntes ikke dette var en like god ide.. Jeg trøster meg med at det gikk temmelig fort.

Har kjøpt meg 5 nye nå Ahh, hvor dum kan man egentlig bli?
først: HAHAHAHAH for en artig blogg! du har en tidi måte å skrive på, det er bra!
videre: synd med kuhliiene men det er vel sånnt som skjer, det var nå hvertfall ikke med vilje. hvis du fremdeles mangler bakgrunn går det ann å skaffe seg en, om ikke midlertidig for ca 20 kr.. det gjorde jeg i dag! kjøpte bare et STORT, sikkert 43 elns, helt svart ark fra en bokhandler. smeller den opp bakpå ( og på sidene etter behov/ ønske) med teip og vips helt ok bakgrunn, istedenfor å male den sort elns. helt samme effekt - first price edition fortsett med skrivingen gleder meg

Apropos dumme dyrebutikker:
har skjedd akkurat det samme som deg, " jada dette et betta splender hunner" -åsså er det ine det ( fikk hann jeg og x) )
trenger disse " røde ferskvannskrabbene" landområde? " neeeida det går så fint så" åsså gjör det inte det. de lever men for å si det sånn, de liker seg utav vannet også :P
Næmmen for en morsom tråd dette var da, har gått meg helt hus forbi. Så frustrert jeg kan bli over hva dyresjappene klarer å si, men nå ble det bare vanvittig morsomt å lese om det

Jeg har blitt litt sær med åra så jeg spør kun om hvor jeg finner ting i butikken, spør ikke om råd...

Men en lørdag stod jeg i kø for å betale no fiskemat. Kunden foran meg spurte etter luftpumpe. Kunden spurte hvordan den skulle settes opp, hun bak kassa pekte på luftpumpa; "den legger du oppi vannet" Ok sier kunden og spurte om litt andre greier. Jeg fikk helt hakaslepp der jeg stod, men klarte ikke si et pipp (var fryktelig fyllesyk og burde ikke vært på handletur i det hele tatt)
Lettelsen var stor når kunden bestemte seg for å tenke over det...

Kunden hadde vel fått seg en karamell hvis hun koblet til strøm mens luftpumpa lå i vannet...
Sånt som det med luftpumpen er sånt jeg kunne funnet på å gjøre...
Men det hadde sikkert blitt litt av et sjokk for henne.. Hø hø

I det siste har jeg blitt flinkere til å sjekke og spørre på nettet før jeg kjøper.
Men hva gjør man når man finner noe aldeles bedårende i dyrebutikken som selger overbeviser deg om at er en fredelig algespiser som blir max 6 cm lang, og man har litt for dårlig tid til å tenke rasjonelt igjennom ulemper og farer evd dette kjøpet?
Da kjøper man det, tar det med hjem, og finner ut at "obs, jeg eier nå en Labeo".
Eller pleco, eller gibbi for den saks skyld.

Dette har jeg ikke hørt selv, men en venninne av meg fortalte at moren hennes hadde fått klarsignal av dyrebutikken til å putte neontetra i høy og kjempetynn vase som hun skulle ha stående i vinduet om sommeren. Dekorativt med død fisk? :p
må bare skrive noe så jeg får fulgt med i tråden:p intresang og artig
Hilde008
Jeg som nybegynner på butikken for å kjøpe mine første fisk: "Jeg skulle gjerne ha hatt en algespiser til mitt 60L akvarium. Den må ikke bli for stor, og ikke være en stimfisk." Selger: "Her har du to fine fisker som skulle passe." - sender meg hjem med en siametisk algeeter (som passer i 160L+) og en enslig corydoras (stimfisk og IKKE algeeter). Hurra... Lærte meg i alle fall fort og brutalt at det er lurt å sjekke opp fiskene FØR man kjøper. Edit: Må jo også nevne at dette akvariumet var en uke gammelt. Samme mannen fortalte meg at det gikk fint så lenge jeg tilsatte bakteriekultur på flaske. Det gjorde det da ikke... SAE'n hoppet faktisk ut av tanken etter en uke. Syntes vel en rask nød var bedre enn nitritthelvetet i akvariumet. Cory'en lever i beste velgående den dag i dag, og har fått selskap av artsfrender. ;)


var i alta på buddy å sku ha noen små algeetende fisk i mitt 35L akvarie, virket som fyren bak disken kunne det han snakket om:
han sendte med meg 4 stk Crossocheilus siamensis - Siamesisk algeeter
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap