Macrobrachium - reker (side 3)

Fin tråd Anna. Legger ved noen bilder av mine, som jeg jo har fått fra deg.
Disse er helt klart mine favoritter i rekekaret.

Morsomt at du har tatt deg tid til og finne ut litt om hvor disse kommer fra.
[External Image][External Image][External Image]
Så flotte reker dere har
Nå begynner jeg å synes at mine indisk kloreker er kjedelige......
Når dere bestiller fra utlandet,hvor bestiller dere ifra da?

Jeg har 5 voksne kloreker i 54 liter og 2 voksne i 20 liter, kanskje jeg skal ta kirsebærrekene fra den andre 54 litern å putte over til 20 litern, da kan jeg jo bruke 54 litern til annen type kloreker

Hvor mange kloreker (disse med store klør) kan man ha i en 54 liter?
Syns det liksom ser ut som at disse har veldig store klør i forhold til mine indiske,stemmer det?

Huff,lurer uansett på om jeg må ha enda ett kar (større enn jeg har) for i 110 litern min har jeg en viltfanget kjempe viftereke, jeg synes ikke den har stor nok plass der...... Ser jo ut som at han "snubler" over røttene når han er ute å går
Hei Lene.
Jeg har 7 kloreker sammens med et ukjent antall dvergreker i en 60 liter. Dette går bare bra, sålenge hver kloreke har sin egen gjemmeplass.
De rører heller ikke dvergrekene som jeg kan se, for der vokser bestanden jevnt og trutt samt at når jeg fôrer så styrter kloreken frem i en fart og grabber til seg en bit, og flytter seg til gjemmestedet sitt for å spise.. - da fyker devrgrekene i alle retninger, men jeg har aldri sett klorekene forsøke og ta en av de istedet for fôret jeg gir de.

- merk, det er bare hannene som får så store klør.

Disse er som Anna U nevnte tidligere ikke bestilt fra utlandet, men fra Dahls Dyrerike.

Jeg har nettop fått yngel av mine kloreker, så om en måned eller så, har jeg yngel til salgs hvis du vil ha av disse rekene. - sender når det er blitt varmere i været.
-Men det kan vi ta i en PM om du er interessert.
Jeg sender deg en pm Lisa
Skjønner ikke helt dette med klørne som er større hos hannene,jeg har 5 stykker i samme kar, har sett at i allefall 3 har gått med egg samtidig,men det som er rart er at det er de som går med egg som har størst klør...... Jeg skjønner ikke hvem som er hanne Alle rekene er ca like store,men ser at det har kommet noen bittepitte små og at det kun er to med egg i dag. De to som går med egg nå er veldig mørke i fargen i forhold til de andre og det er de gravide som kommer til for å spise først,de jager de andre til de har fått spist først selv......
Dette er da snakk om indisk kloreker.
Jeg har ikke vært borti indisk kloreke selv, men det med størrelse på klør er nok veldig forskjellig fra art til art. Den reka jeg har er ikke indisk kloreke. Den er fra Borneo. På denne reka kan vi skille kjønn ved å se på klørne. Det kan ikke du på de indiske ettersom jeg tolker det du skriver. Dermed må du se på kroppsfasongen f eks. Hunnene har en rundere kropp i det de skal ha plass til eggene. Så hannene kan du si er "slankere". Vil også tro at hvis du har tre med egg og to uten så er dette fordelinga du har på kjønn. Men det er ikke nødvendigvis et sikkert tegn.
hei! ser du har kjempefine bilder her på tråden og at de er tatt uten blitz, hvordan får du de så fine da? fargene blir jo helt klart bedre men jeg klarer ikke å få skarpheten fram hvis jeg ikke har blitz på. med blitz er det bare store hvite prikker over halve bildet? har du neon råd? ser jo ut som om du har litt teken på dette kjempefine reker også!
Anders Damm
hei! ser du har kjempefine bilder her på tråden og at de er tatt uten blitz, hvordan får du de så fine da? fargene blir jo helt klart bedre men jeg klarer ikke å få skarpheten fram hvis jeg ikke har blitz på. med blitz er det bare store hvite prikker over halve bildet? har du neon råd? ;) ser jo ut som om du har litt teken på dette :) kjempefine reker også! :)

Er det meg du spør? I såfall må jeg svare at kluet er stativ. Stativ er avgjørende for et skarpt bilde når du tar bort blitsen. Fargene på rekene kan være vanskelig å gjengi helt riktig med blits og disse er gjerne i ro når de blir fotografert så stativ funker bra da.

Hva mener du med store hvite prikker når du bruker blits? Eneste jeg kommer på er at flekker og skitt på glasset lettere fanges opp når du bruker blits.
nei er mer at blitzen blir reflektert i glasset så det ødelegger bildet, selv om jeg tar fra en vinkel. men stativ ja, det endrer kansje saken litt når blitzen taes bort. får se om jeg ikke finner et slikt siden jeg ikke har det. men takk for tipset
En liten videosnutt av en av klorekene mine som fanger levende dafnier. Utrolig raske disse rekene. Ser litt bedre at den fanger fra 01:00

<embed src="http://www.youtube.com/v/KYMKjzv-zlM?fs=1&;hl=nb_NO&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Stilig videosnutt Lisbeth.
De er bare kjempetøffe de rekene.
Anders Damm
hva blader har du oppi? :)

På filmsnutten er det eikeblader du ser. Bruker også Cattapablader
Gammel tråd, men har du disse enda ?
Disse lever i beste velgående her hos meg. Hyggelig å mimre litt med denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap