Akvarie på gang. 1680l (side 3)

jeg kjører pumpene på 8000L i timen Men har gurgling fra drenns har denne densopipe griene, hjelper det å kjøre på med mer L i timen? så drens røre blir fullere drensen er 7cm rør.
*misunnelig*

Gratulerer med et flott kar. Blir veldig spennende å se bilder fremover!
fremgang akvarie er i full gang nå 2 silver arowana 1 kniv fisk 2 Polypterus Delhezi.. på bestiling 4 Datnioides microlepis eller 4 Cichla kelberi

2 silver arowana eg har nå små, skal kansje byttes med en Rtg arowana

2 Motoro Leopoldi er noe på gang der og..

Men gikk på en smel med rådasand 0,33 driten for mye oppdrifing av sand til sump etc, med 20000 i sirkulasjon får plettfritt vann. Er jo ikke gjort på 5 min med 8 sekker rådasand som må ut..
Prøver nå 0,8-1,2 satser på dette funker

Ellers har sumpen blitt oppdatert, 7 kammer i min sump på 2,7m lang hehe.

Første med blåfiltermatter, bioballer 3 neste så 50L bio media eheim ble tomt der i lommeboka så det siste med 200L k1 media og halve retur kammer også med k1.


alle kammerene var fullt med bioballer så har noen 1000 bioballer nå som jeg skal kvitte med med.

Så har hat en del å gjøre skal være klart for fisk som produserer litt avfall nå
Men har du kjørt det inn og fått utslag på nitritt-tester osv da?

Kaster du de store fiskene oppi nå, så får du nitritt. Det ene bildet du la ut, så det ut til at du har veldig lite i karet som filterbakteriene kan vokse på? Du har for lite biologisk nedbrytbart materiale, rett og slett, bare noen få pinner i det store "havet" blir liksom ikke nok
Jeg ville ikke gamblet med de dyre fiskene sitt liv og bare plumpet dem oppi et kar som ikke er skikkelig innkjørt med en stor nok og god nok filterbakteriekultur.


Kalles salmiak har kjørt det 2 uker på dette og fisk i kare er ingen problem automatisk utbytting av vann så noe no3 skal aldri være til stede.

500L filter kan kjøres temelikt hard og brukt alt fra 2 fx5 filter padså å media bare plasert alt dette rett i sump

Jeg har full kontroll på vann verdiene altid
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap