Mitt akvarieprosjekt ;) (side 3)

Fant ut at glasset var veldig ripete.. men får bytte glass neste gang det er tørrlagt.

Bakgrunnen er ferdig.
Malte med litt sort her og der da bare grått ble litt kjedelig.
Monterte bakgrunnen i spenn alle veier, sillikonerte bare tynt for at det skulle bli tett.. ikke sitte fast.

Så da behøver jeg ikke fjerne mye sillikon når den må demonteres.

Med vann i karet flytter den seg ikke en millimeter

Bak fyllte jeg med 50\50 blåsvampterninger og gryteskrubber i rustfritt stål.

Som finfilter så lagde jeg en pølse av filtervatt i en strømpebukse.
innsuget er som nevnt tidligere i de 2 midterste hullene i midt-modulen.
Vannet går ut til hver sin side og gjennom hver sin 1000L timen pumpe.
Har også montert en tileggspumpe på h side med 500LT som eksperiment på sirkulasjon.
Det ble veldig bra sirkulasjon i karet.
Nesten uavhengig sirkulasjon på v og h side av midtmodulen.
Det ble 35-40L filtermatriale i bakgrunnen
Midtmodulen fjernes ganske enkelt ved og kutte sillikon på strategiske steder, og da kommer jeg til inntaksfilteret bak den.
Inne i hullene sitter et grovfilter jeg bare drar ut og skyller når det blir mye drit.

Vatret bordet opp og fyllte vann for og prøve pumpesystemet og sirkulasjon.

Bilder sier mer enn jeg kan
Karet blir tappet igjen og lystopp-prosjektet blir satt i gang til uka.
Nå er Det helg
Flott bakgrunn!!
Sitter skal selv lage av isopor til min 375 liter. Gleder meg til å sette i gang :0) Masse inspirasjon å hente her hos deg!!
Vurderte å lakke mitt hvitt... Men slo det egentlig ifra meg, da jeg så for meg mye plunder med tildekking. Kan jeg spørre hvordan du gjorde det? Trenger gode råd :0)

*Klem*
-Kamilla-
Hei.

Dekket til med avispapir og maskeringstape.. er bilder i post 9 på side 1 i denne tråden
Takk!
Leste hele tråden i går, men det fikk jeg jammen ikke med meg. *Smile*
Litt trøtt mon tro?
Grunnet du med noe før du lakket? Har både metallgrunning som spraylakk og til å male med.
*Klem*
-Kamilla-
Jeg skrubbet bare med en rustfri gryteskrubb dyppet i rødsprit.
Blir fort riper når man skraper med noe på den sorte lakken.. Men får bare være..
Skal man ha lakk til og sitte veldig godt på aluminium så må man bruke syregrunning.
Det gadd ikke jeg styre med.
Får lakkere det på den måten når jeg skal bytte frontglasset tenker jeg.

En god skrubbings og en sprayboks holder lenge hvis du er forsiktig med det.
Hadde en del riper i 200 literen som jeg så når det var tomt, men etter at jeg fylte det med vann så "gikk ripene vekk". Ser dem kun når det er evnt alger i glasset, ellers så er det helt "ripefritt". Veit ikke om du får samme effekt.
Synes desverre godt med vann i også.. Ser ut som noen har gått bananas med stålbørste og drill :s
Inaktiv bruker
Jeg blir så inspirert av å lese dette her. Utrolig dyktig, veldig bra utført.
Får så lyst å tømme 70L å prøve selv
Inaktiv bruker
Tror heller jeg skal kjøpe enda et, så slipper jeg å tenke på hvor jeg skal gjøre av fiskene.
Lanzin
Jeg skrubbet bare med en rustfri gryteskrubb dyppet i rødsprit. Blir fort riper når man skraper med noe på den sorte lakken.. Men får bare være.. Skal man ha lakk til og sitte veldig godt på aluminium så må man bruke syregrunning. Det gadd ikke jeg styre med. Får lakkere det på den måten når jeg skal bytte frontglasset tenker jeg. En god skrubbings og en sprayboks holder lenge hvis du er forsiktig med det.

Ok. Da får jeg se om jeg finner tak i syregrunning :0) Tuuusen takk for hjelp!!

Syregrunning er ikke barebare.. Den er giftig, må/bør sprøytelakkeres på.. Fåes tak i på steder billakk selges. Blir ikke pent hvis den pensles på.
Den er 2 komponent.

Jeg synes det er et guffent produkt og bør brukes forsiktig og av folk med
Erfaring med lakkering. Det er min mening da
Da er ikke syregrunning noe for meg !

Går det an å male alu rammen med hvit bengalakk? og vaske godt først med et eller annet?
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap