Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 30)

Her er en java langnese som stikker nesen opp av sanden. Kanskje den lukter at det er mat .
Det andre bildet ser dere hvor stor den big nose sneglen er blitt. Den er like stor som sullene. Jeg lurer på om den kalles malaysisk tårnsnegle, syns jeg leste det en plass men finner den ikke igjen. Den er ihvertfall ikke en vanlig sandsnegle. Det siste er også av big nose som jeg kaller den. Den er jo så søt ....
1. Her er en av pagodulene på treklatring.....
2. Under denne gjengen her skal det vist være mat å få.
3. Her er det en kjempe som ligger å venter på å få mat også.....De er så bortskjemte, og de legger egg i massevis når de blir håndmatet for da blir de skikkelig gode og mette. Har vært noen dager siden sist jeg har gjort det nå, men gjorde det i går kveld og i dag hang det tre eggklaser i karet. Flinkaste snegler på jorden....
Jeg sier ikke mer , disse er jo bare skjønne å se på. ...
1. Hoppla hoppla, se og få opp farten jeg syns det går i sneglefart der nede sier den lille lilla miniputten på toppen.
2. Her er en som tror han er en struts.....
3. Her er en nydelig liten blå dame for den som kan se det. ...
Jeg elsker sneglebildene dine Heidi. Fortsett med å spamme oss med herlige bilder!
Inger Anne
Jeg elsker sneglebildene dine Heidi. Fortsett med å spamme oss med herlige bilder!
Signerer denne. Er stadig inne her og kikker...
Takk til dere alle for at dere liker å se bildene mine...det inspirerer meg bare til å fortsette. Jeg elsker jo å holde på med dette også da...
1. Her er en av mine svarte suller med gule prikker. Har ikke fått tatt så mange bilder av dem for de har lett for å bli for mørke. De er jo kjempefine de som er svarte også syns jeg da. Det finns jo så mange varianter av dem også.
2. Bortsett fra Pottifar så er Tootsie den jeg er mest redd for. Denne fargen er en variant av den pottifar har.Husker ikke hva den heter men leste det i går. Skal sjekke det opp.
3. Sjekk de to nusselige eplene som sitter på pagodulen. Så fine i fargen og prikkene indikerer at de får striper.
De to første bildene er av perlen min. Først kryper den opp planten , så kryper den ned igjen. Veldig stimulerende aktivitet spør du meg.....
3. Her er en nydelig hvit eple. De er så fine når de er skikkelig hvite og ikke lys gule. Jeg har noe hvite store nå som bør begynne å legge egg snart for de er absolutt store nok. Men det er nå man må ha tålmodighet når man venter på eggklaser. ....
1. Den ser ikke helt villig ut den lille som er underst. Det er ikke så greit å gjøre motstand heller når den andre nesten er dobbelt så stor.
2. Denne lilla snegla liker ikke alt det gresset som til stadighet hindrer veien. Skal man rett fram så går man rett frem også....
3. Her er en stoooor kjempe eple. Den er så fin og elegant der den flyter frem i vannet.
Heidi Ingdal
2. Denne lilla snegla liker ikke alt det gresset som til stadighet hindrer veien. Skal man rett fram så går man rett frem også....
Haha... Se som den skuler bort på deg idet du tar bildet! Det blikket da.
Jeg har en anubias plante tror jeg det er, Å seglene mine lar den ikke være i fred, de spiser å spiser på denne planten.. noen som har ett tips til å få de til å slutte med det? Trodde det var hovedsaklig alger de ville ha jeg, men??

Bente-Bent
Jeg har en anubias plante tror jeg det er, Å seglene mine lar den ikke være i fred, de spiser å spiser på denne planten.. noen som har ett tips til å få de til å slutte med det? Trodde det var hovedsaklig alger de ville ha jeg, men?? :(

Er det vanlige eplesnegler du har da? Det er ikke kjempe epler for de spiser anubias. Vanlige epler spiser bare på planter der det er døde plantedeler. Mine går også å spiser på plantene men da spiser de alger og hvis de har flekker der planten er stygg osv, da spiser de vekk det. Gir du de nok grønt i kosten som agurk , salat, gulerot osv? Prøv med litt mer grøntfor og se hvordan det går.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Bente-Bent]Jeg har en anubias plante tror jeg det er, Å seglene mine lar den ikke være i fred, de spiser å spiser på denne planten.. noen som har ett tips til å få de til å slutte med det? Trodde det var hovedsaklig alger de ville ha jeg, men?? :(

Er det vanlige eplesnegler du har da? Det er ikke kjempe epler for de spiser anubias. Vanlige epler spiser bare på planter der det er døde plantedeler. Mine går også å spiser på plantene men da spiser de alger og hvis de har flekker der planten er stygg osv, da spiser de vekk det. Gir du de nok grønt i kosten som agurk , salat, gulerot osv? Prøv med litt mer grøntfor og se hvordan det går.

uff. jeg kjøte de som eple snegl.. Men mulig det er kjempe eple snegl det er for det er det de likner mest på... Er ikke så god på dette da jeg fikk de for 11 dager sden. Hvor store er kjempne da? De spiser på glasset og ser jeg da.. og da sikkert alger.. får prøve med noe agurk biter jeg da. De har lagt egg og så jeg i går kveld.. å de er kall rosa.. ?? er det vanlig?

Hvis eggene er knall rosa så er det kjempe eplesnegler du har fått. De kan bli 10 cm i diameter så du bør ha et stort kar å ha de i. Hvis de er mørke med striper og ensfarget grønngul så er det kjemper. Jeg har bare kjempe epler i 270 litern min og der har jeg tre store kunstige planter for de spiste jo rubbel og bit. Men så begynte jeg å legge nedi et helt blad med kinakål til de og så plantet jeg en stor ekte sverdplante mindt i karet, og den har fått stått helt i fred etter at jeg satte inn kunstige og begynte å gi de kinakål nesten annenhver dag. Så jeg tror sannelig at jeg har lurt de til å tro at den sverdplanten er uekte også...he he. Mine kommer også opp til overflaten for å bli håndmatet. Det kan du vel se bilder fra i denne tråden og i min personlige tråd. Men har noen solgt deg disse som vanlige epler da? Bildet er av den mørkeste kjempe eplen. )
Jeg er så fryktelig glad i sandsneglene mine. De er så arti å se på de for de har så morsomt et ansikt.Her er tre av big nose sneglene som jeg kaller de. De er like store som sullene noen av dem nå...
1. HJELPPPP er det ingen som kan hjelpe en ung dame opp fra grusen her da???
2. Her kom det er galant herreman og hjalp henne opp på foten igjen, kanskje var det et sjekketriks.....???
3. Jeg var spent på om dette møtet ville gå bra, eller om perlen startet opp proppelen. Men det var ingen reaksjon, de smakte litt på hverandre og gikk videre.....
Virkelig fin mørk blåfarge på den perlen. Er den en av mine?
Tante Astrid
Virkelig fin mørk blåfarge på den perlen. Er den en av mine?

Jepp den er av en av dine...nå kan du angre deg nå....he he . De er så fine alle sammen og jeg har allerede fått mange små i et annet kar.
Her er tre bilder av Arnold, den er den mest maskulin av alle sullene jeg har. Dette må være en hanne for den er så kraftig rundt halsen. Den er så fin. Jeg tror også Laffen er en hanne pga størrelsen på halsen. Noen er like store i skall og lengde men ikke alle er like kraftige rundt halsen. Damene har jo mye mer lengre og grasiøse halser vettu. Det er ikke så lenge siden jeg fikk tak i Arnold så det blir jo spennende å se om jeg får noen små arnolder krypende rundt her. Pottifar er jo også stor og kraftig men han må være en dame for han har fått 4 små i samme farge, men han får beholde navnet sitt likevel.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap