Sissis våte drømmer (side 30)

Tusen takk for beroligende ord begge to. Godt med litt støtte når en blir bekymra...

Ser ellers ut til at medisin i vannet er gøy, for nå ble det liv og vrimling oppi der
Hurraaaa for mini med liv! Og hurraaa for cory, det er visst ingen grenser for hva de finner å glede seg over. Vi burde se og lære :o)

Så da sier vi at den tynne skranglefanten er et uheldig eksemplar, og at alt er i orden med resten. Det har du nemlig ærlig fortjent!

Gled deg til boka forresten, veldig mye interessant. Det var etter å ha lest den Karantenen ble til. Bleika ut med den jorda og corydilla, men det kommer jo flere kar :o)
Har svart deg i annonsen min
Hei! Har lest igjennom tråden din, godt utstyrt med masse te og papir & blyant - inspirerende, lærerik og kjempekoselig! Takk!
Wibekke Omdahl
Hei! Har lest igjennom tråden din, godt utstyrt med masse te og papir & blyant - inspirerende, lærerik og kjempekoselig! Takk!

Wow, har du lest hele? Godt du fikk noe utav det da ;D

Arti med en slik personlig tråd, der en kan gå tilbake å studere sin egen læringskurve. Mye som har skjedd på relativt kort tid gitt, og litersyken, den er eksplosiv!
Dobbelt snufs... :(
Albinoancistrusen som var på besøk er død... Var redd den hadde forstoppelse, siden den var så trille rund, og siden jeg ikke så den i går, lette jeg i dag. Og da fant jeg den tilslutt, nederst under rota, helt død... Er heldigvis tilgitt av eier`n, men morro er det ikke

Og så er Henning blek og stressa igjen... Gurine ville ikke ha mat i går kveld, så det kom ikke som noe sjokk at hun lå død i dag. Såret har ikke grodd noe særlig syns jeg, så...

På den positive siden, så syns jeg ting ellers ser bra ut. Den tynne, bleke coryen barter livlig rundt, og vrimler oppover glasset sammen med de andre. Den virker ikke syk i det hele tatt, selv om den ser sånn ut... Et lakris-par er ute på svømmetur rundt i hele karet. De er bare så utrolig søte ;D

Får titte etter ny dame til Henning neste uke da, og håpe det går bra denne gang, For han trives helt klart ikke uten...
Nei og nei! Som jeg har sagt før, dette er det værste med hobbyen. Og så en lånt fisk!

Hvis det var en liten frøken, er det mulig hun har gått med egg for lenge. Mistet jo den flotte Ancistrusmamman da jeg i min uforstand konfiskerte mallehula, er nokså sikker på at de råtne eggene i buken var dødsårsak.

Blant yngelen jeg solgte og ikke ante at var kjønnsmodne enda gikk det en svært eggsprengt liten dame sa de som har sett flere sånne enn meg...
Linda & Ove
Nei og nei! Som jeg har sagt før, dette er det værste med hobbyen. Og så en[I] lånt [/I]fisk! [I]Hvis[/I] det var en liten frøken, er det mulig hun har gått med egg for lenge. Mistet jo den flotte Ancistrusmamman da jeg i min uforstand konfiskerte mallehula, er nokså sikker på at de råtne eggene i buken var dødsårsak. Blant yngelen jeg solgte og ikke ante at var kjønnsmodne enda gikk det en svært eggsprengt liten dame sa de som har sett flere sånne enn meg...


Syns det lignet ei lita dame, så det er absolutt en mulighet... Trist ihvertfall *snufs*
Fortvila!!!
I går kveld ble den ene pusen vår påkjørt, og kom ille tilredt hjem langt på natt. Min kjære prøvde å få henne til dyrlege, men pusen fikk panikk, brøyt seg ut av kassa og forsvant under plattingen. Han klarte heldigvis å lokke henne inn igjen etter ei stund.

I dag skal han gjøre et nytt forsøk på å få henne til vetrinær. Han tror desverre det må bli avlivning. Hvorfor kan ikke smådyr-vetrinærer komme hjem til folk? Utsette den stakkars pusen for så mye stress, når hun er så skada!

Og jeg sitter midt oppå fjellet, milevis unna, og uten transportmulighet. Holder på å gå på veggene her!!!! Stakkers pusen min... *hulk*
Plussmedlem
Det hørtes ikke morsomt ut i det hele tatt! Merkelig at dyrlegen ikke kan komme til deg, ja.
Åneiii, stakkars pusen :o(
Føler med deg...
Helt forferdelig er det...

Men nå er ihvertfall pinen over for pusens del. Dyrlegen anbefalte avliving, og da var det jo ikke noe spørsmål...

Nå blir det bare å lære seg å leve med savnet, for Arild, meg og den andre pusen. De lå jo og holdt rundt hverandre det meste av døgnet...[External Image]
Jeg blir helt på tutern her, dette var da bare ikke til å holde ut! Stakkars, stakkars dere. Alle sammen. Hjelper ikke med ny katt, alle katter er enda mer unike enn mennesker nesten. Tårevåt trøsteklem hjelper ikke det minste, men du får en likevel...
Og dette var den merkeligste pusen jeg noen gang har møtt; helt unik...[External Image]

Sender også en trøsteklem over nett, så trist med pusen...

Hjemme ingjen; på godt og vondt...
Det mangler noe vesentlig i leiligheten... En herlig pelsball med enorm personlighet...

Gruet meg litt til å komme hjem, så jeg tok en tur innom Plantasjen på veien. Der hadde de trollhassel på tilbud, så nå har jeg en flott kvast til tørk. Skal bli spennende å bruke den i akvariene. Tror det vil bli veldig flott i det nye, siden dette er såpass høyt.

Plukket også med meg ei ny dame til Henning. Ikke på Plantasjen altså, men på Tropehagen City Syd. Var bare 39,- for honninger der. Men de så litt spessielle ut. Hunnene hadde veldig tydelig stripe på siden, og hannene var brunbeige, ikke orange. Merkelig... Men litt for seg selv stod det ei dame som var en del større enn de andre, og denne så riktig ut. Regner med at Guro var igjen fra forrige ladning eller noe

Foret i stad, og nå sitter jeg i sofaen med en kaffekopp i handa, og en litt nedstemt hårball på fanget. Vi trøster oss med å se på ivrige coryer som barter rundt. Så 3 lakriser samtidig i stad, så har ihvertfall en hanne og to hunner fortsatt. Den tynne grønne barter fortsatt ivrig ivei, og den nyankomne guramien spiser ivrig.

Og så har jeg en amano som ivrig steller eggene sine. Har nesten vondt av henne, men hun vet vel ikke selv at det er nytteløst. Regner med "larvene" blir fiskefor?
Huff, det er ikke noe ålreit når man mister dyr og enda værre når det kommer så plutselig og uventet. Det blir et tomrom i hverdagen Du får trøste deg med den andre katten og fiskene dine
Føler virkelig med deg. Jeg har vokst opp med katter og hadde katter fram til jeg var i 20 årene. Jeg hadde i alle fall et nært forhold til mine katter, var grusomt når de måtte gå
Takker for god medfølelse, det varmer...

Må si at katter alltid har hatt en stor plass i mitt hjerte, for som pappa sier; de gjør verden til et bedre sted.

Eller vil jeg takke Anna U, som har sendt meg fine planter:
Vallisneria
Ferskvannstang
Najas guadalupensis
Sagittaria

Midlertidig skal disse plantene få bo i Godteskåla, selv om det ser ganske rotete ut der nå... Må vel prøve å snike inn det nye karet snart, om jeg får det tett da...
Uff det var ikke måte på elendighet de siste dagene da ,først Lisbeth og så du

Føler veldig med dere begge to ,ord strekker liksom ikke til når det gjelder å miste noen en er glad i .
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap