Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 31)

Lisbeth
Danskene ja, de virker absolutt mere opptatt av labyrinter -og tyske folk.

Hehe så danskene er mere opptatt av labyrinter og tyske folk. hehe
Du får lokke de fram med masse godsaker.

Espen
Black_Flys
[QUOTE=Lisbeth] Danskene ja, de virker absolutt mere opptatt av labyrinter -og tyske folk.

Hehe så danskene er mere opptatt av labyrinter og tyske folk. hehe
Du får lokke de fram med masse godsaker.

Espen

Haha! Ja den var fint formulert :p
Videosnutt av lakrisene mine som skal være Parosphromenus spec. Sentang

De er så kule, ikke skvetten i det hele tatt, heller nyskjerrig Her spiser de microorm, dafnier og artemia
Har ominnredet litt, spredd hulene og fått inn en til. 2 hanner har flyttet ut så det skal være plass nok til resten. Jeg slang et par gitterplanter i dette karet midlertidig til jeg hadde bestemt meg hvor de skulle være. Men de trives så godt i karet at jeg lot en plantes der permanent. Leser nå at de helst skal ha surt vann så da passer de jo perfekt i dette karet. Virkelig stilige planter dette!

http://www.youtube.com/watch?v=fE9d8nlSNyA
Utrolig tøff plante! Og veldig fine lakriser.
Åh, så fiiiine

Gleder meg veldig til det blir lakriser på meg også, skal bestille i løpet av mnd...
Ja de er så fine Men jeg har visst misforstått ang navnet deres. Jeg har sagt P. sentang, men det er visst sintang. Det er det stedet heter der de er fanget. Finner svært lite info/bilder om dem på nett.

Mine Parosphromenus ornaticauda har jeg sett mere til, prøvd å filme men vannet er fortsatt for brunt. Det ser i alle fall ut til at det er 2 hunner og 2 hanner så da slapper jeg av med at kjønnsfordelinga sikkert er grei.

De står foreløpig i en 19L på kjøkkenbenken og der bruker jeg et lite hang-on filter. Har justert det på laveste styrke, men så at de sleit med å svømme i vannstrømmen. Troor jeg fant på noe lurt i dag for å dempe vannstrømmen. Klipte en skål av blåfiltermatte og festet under vannfallet (her ser dere hvor brunt vannet er også)

[External Image]

Lisbeth
Ja de er så fine :) Men jeg har visst misforstått ang navnet deres. Jeg har sagt P. sentang, men det er visst sintang. Det er det stedet heter der de er fanget. Finner svært lite info/bilder om dem på nett.

Blir aldri klok på lakriser og navn. Sintang og sentang brukes visst om hverandre på samme fisk
Noen filmsnutter fra i går. jeg legger like godt ut alle tre. Litt nærfilming og litt oversiktsfilming. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet på dette karet og det virker som fiskene også er meget fornøyd. Det varmer mitt hjerte å se at fiskene er enig i at jeg innreder til deres beste

Av alle fisk jeg har nå er disse mine mine favoritter. Flaks i uflaksen å få en feil art man blir så fornøyd med. Siden overlevelses prosenten ble mye høyere enn forventet har jeg solgt 2 par for å unngå for mye knuffing. Nå har flere hanner farget ut, det er 5 hanner så lang jeg kan se. Og det bør nok ikke være fler i en 63L

http://www.youtube.com/watch?v=KM6LaCJtSHk

http://www.youtube.com/watch?v=NdI3yjC0iwA

Oversiktsfilming av karet. her er det lysrefleks fra både TV og akvarier på andre siden av rommet, men pytt

http://www.youtube.com/watch?v=7Ypn1Rd4DdI

Hmm, men jeg ser videosnuttene ikke gir riktig fargeinntrykk. Hannene er mere blå og sort live

Og en filmsnutt av en av kasat river-rekene som bor der

http://www.youtube.com/watch?v=reyg1IxmEN4
Ivar og Tone
Fine dei nye fiskene dine:))

Nyyyyyyydelige. Ser videoene dine om og om igjen jeg, mens jeg drømmer meg bort...
sissimor
[QUOTE=Ivar og Tone]Fine dei nye fiskene dine:))

Nyyyyyyydelige. Ser videoene dine om og om igjen jeg, mens jeg drømmer meg bort...

Og henter inspirasjon
Awww pene fisker Liker innredningen i karet også, veldig naturlig
Veldig fint innredet kar det der. Nydelige lakriser. Hva får du PH ned i til dem nå? Formerer Kasat-rekene seg?
Takk for skryt dere )

Kasat river rekene har jeg ikke sett noen småttinger av, men de er jo så godt kamuflert at jeg ser jo sjelden de voksne en gang. Jeg var usikker på hvor mange av de 5 som hadde overlevd siden jeg aldri så dem. Men når jeg ominnredet karet forrige uke satt det 3 stykker på ei rot jeg tok ut. Sikkert flere enn 3 da

Ph ligger på 5,5
Da har jeg lagt ut annonnse, skal gi vekk paroene som går i paludariumet...
Jeg var innom oslo zoosenter i går for å se om de hadde flere igjen av
P. ornaticauda. Og det hadde de -mange! De gikk i den øverste reolen og det sto ingen navnelapp på karet. Pussig å sette så usynlig fisk øverst og ikke sette navn på? Jaja, bra for meg da for jeg har tenkt å stikke dit i dag og kjøpe et par stk til. jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg har for mange hunner. Skal bytte ut en del vann der i dag for å forhåpentligvis få litt lysere vann og mulighet til å studere fiskene litt. Er jo helt umulig i det mørke vannet de går i.

Men det var stor forskjell på oppførselen på de i butikken kontra mine. De var tynnere enn mine (de har nok ikke tilgang på levendefor så de har sikkert nektet å spise...) men de var mye mere tøffe, mere frampå.

Spørs om ikke det mørke vannet mitt egentlig bare gjør dem mere sky? jeg ser jo på de paroene mine som går i 63L hvor det brune vannet er tynnet ut til klart vann at de er veldig tøffe og frampå. Kan kanskje ha noe med det å gjøre

Forresten, jeg vil jo anbefale dere som har lyst på en soesiell paro om å løpe til butikken og kjøpe disse. Det er nok leeeenge til neste gang de tar inn en sånn lakris
Lisbeth
Forresten, jeg vil jo anbefale dere som har lyst på en soesiell paro om å løpe til butikken og kjøpe disse. Det er nok leeeenge til neste gang de tar inn en sånn lakris :)

Argh, hvorfor har jeg ikke noe ledig akvarie til disse? *Frustrert* Hehe...
Flotte fisk, synd bildene i basen av lakrisguramiene er heller triste.. fikk ikke lyst på sånne før jeg så bilder av dine faktisk :p

Fabler litt om å ha lakriser eller sjokkiser in min nå nesten tomme 96 liter, men jeg vet så lite om hold av disse og hvilke arter som er lette å ha med å gjøre, så syns det er litt risky prosjekt også.. synd hvis fisken skulle gå dukken. ikke kan jeg tysk heller :p
og kuhlier skal vel ha noe høyere ph også.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap