Apistogrammet (side 31)

Da er planen for de to 160 literne jeg ikke har plass til... på plass. Det kommer nok til å ta litt tid, da jeg har noen andre midlertidige kar i veien. Det får komme på sikt. Legger ut en arbeidstegning fra helgen... Trur dette kan fungere, samtidig som "kapasiteten på torvfiltreringen" er i vater, komforen og oversikten er i lodd.

Riktige innstillinger gir bedre treff-prosent ja! Har endelig fått til par-bilder, uten at det var overlegent foreløpig. En grei begynnelse... 170 bilder under vannskifte.

Apistogramma panduro, lokasjon Rio Tahuayo (bilde 1)
Apistogramma atahualpa, lokasjon Rio Itaya (bilde 2)
Apistogramma agassizii, lokasjon Jenaro Herrera. En hann, en hunn og et dosete par.
Takk for info Simen. Da prøver jeg høy ISO og sportinnstilling. Datterdatter kommer torsdag og da tester jeg nyvunnet kunnskap. Dette ser jo ut til å funke flott hos deg, fine bilder du har lagt ut.

Ellers mener jeg å huske fra tidligere innlegg i tråden din at akvarierommet ikke akkurat var planlagt til å ha det antall kar det nå rommer og dessuten kommer til å inneholde .

Men slik er nå litersyken, som jeg egentlig definerer som artssyken. Man jo ha flere arter, og da må man selvsagt også ha flere kar. Men det er den i rekkefølgen tror jeg.

Ellers skal jeg annonsere min Akvastabil 530 liter tilsalgs. Skal se på en reol med 3x160 liter Akvastabilkar onsdag. Flere arter = flere kar på samme antall liter, det må være fornuftig. Tror alle algeproblemene gjorde at kona ikke lenger synes det var fint å se på og selv nesten (!) foreslo å bytte det med en reol. Den sjansen kan jeg ikke la glippe.
En alltid fotogen Apistogramma sp. "Papagei"-hanne (Rio Ampiyacu).

Et sjeldent tydelig knips av Apistogramma panduro-hannen (Rio Tahuayo)

En fotoivrig Apistogramma rositae-hanne (Rio Santiago-vassdraget)
ART-syken er helt riktig Sigmund he he he! Flere kar, flere Apistos . Ja en bytte med 3stk 160litere med ditt store kar er absolutt Apistofint. Og med din nå nyvunne fotokunnskaper håper du legger ut litt (mye) til oss apistohungrige Apistoianere også
Apistogramma allpahuayo-hue med lokasjon Rio Pintoyacu

Apistogramma atahualpa-hue med lokasjon Rio Itaya

Apistogramma cf. huascar-hue med lokasjon Rio Galvez, Paujil (utkledd som sjøstjerne!?!!)
1. Du er så søt når du er du er sinna... Ap. rositae-hue

2. Min nye hissigpropp, Ap. atahualpa-hannen.
S i m e n
1. Du er så søt når du er du er sinna... Ap. rositae-hue


Godt hun ikke hører hva du sier. Dette er gullreplikken når ens kvinnelige partner er sint, ved siden av: PMS nå? Ligge lavt og kjøpe blomster er en bedre vinkling.
530
[QUOTE=S i m e n]1. Du er så søt når du er du er sinna... Ap. rositae-hue


Godt hun ikke hører hva du sier. Dette er gullreplikken når ens kvinnelige partner er sint, ved siden av: PMS nå? Ligge lavt og kjøpe blomster er en bedre vinkling.

Hehehe... ja det er virkelig en bensin-kommentar! Passer fint til en Apisto-hunne som er uinteressert i forklaringer - da kroppspråket har sagt sitt! Har forøvrig mistet alt av yngel i dette karet, og oppdaget at det var en av de tre andre i karet som forsynte seg når mørket hadde falt på. Så da er det mulig å gjøre noe med dette, men akkurat nå er avlastnings- og yngelkarene satt til andre oppdrag (div yngelpass og innkjøringsfaser). Har du fått prøvd ut kameraet ditt enda Sigmund?
Jeg skulle oppdatere akvarie-profilen til Apistogramma sp. "Papagei" (Rio Ampiyacu) med bilde av akvarie, men gull-knipsene ble slettet. Istedet satt jeg igjen med et blitz-bilde av karet, som aldri blir bra hos meg... Så da blir det et litet innlegg istedet.

Hannen er en diger branne sammenliknet med hua, og skal bort å dytte på henne i ny og ne. Hun stikker ikke av, bare unnamanøvrer. Synes arten virker forholdsvis lugn med annet jeg har. Men nå har jeg ikke hatt yngel her enda, så alt kan jo skje. Iallefall er det god plass med 160 liter til to... det bør vel være inkludert barnerom også he he he.
Apistogramma allpahuayo (Rio Pintoyacu). Alfa-hannen patruljerer fram og tilbake langs frontglasset i sin 160liter. Selvsagt må han vise seg fram hver gang han ser ei hue, som er sånn ca hele tiden. Og så må han selvfølgelig komme med et halepisk hvis de ikke flytter seg... han treffer aldri, men beskjeden er klar. "El capitán!"

Bildene er tatt mens hannen oppdager ei hue (gul&fin) i det ene hjørnet. Selvsagt må kapteinen heise seila, blåse inn mot hua... Men hua er ikke "Tortuga", og fordufter før han legger til
S i m e n
Jeg skulle oppdatere akvarie-profilen til [I]Apistogramma sp. "Papagei"[/I] (Rio Ampiyacu) med bilde av akvarie, men gull-knipsene ble slettet.


Det der venner jeg meg aldri til, har slettet bilder jeg aldri noensinne klarer å ta om igjen! Akkurat når det er gjort savner jeg gammelfilmen på rull...

Flotte bilder her da, og med litt fantasi ser jeg at karet er lekkert
Karet er så å si ferdig innredet... mangler bare en haug med eikeløv, så er det i mål! Har bare catappa i karet akkurat nå. Det duger så lenge, men gir ikke så mange gjemme- og roteplasser som jeg ønsker for mine Apistos. Så da får "pulitzer-knipset" komme i etterkant ...

Nesten godt at fotograferingen har kommet så langt i utviklingen som det har. Hvis ikke hadde vi snakket om mørke framkallings-rom og krutt i blitzen i tillegg he he he

S
Da har jeg satt igang min egen torvfiltreringsrunde til morgendagens vannbytte.

Jeg ønsket på benytte noe som var litt mindre enn putevar, og endte opp med to puter på jysk til 120kr mener jeg. Røsket ut puta inni, og fylte den torv. Ingen stein for å senke den, men lukket presser den ned. Blå slange fyller på vann, grønn slange går fra powerhead til karene og gjennomsiktig slange går fra powerhead til torvputa (bruker kun en om gangen). Den grønne og gjennomsiktige slangen lar jeg ligge i vannbytte-karet.

Jeg har ikke luftet vannet med brusestein de siste gangene, da jeg har gitt luftpumpa en annen oppgave. Men dette kommer på plass igjen. Har luftfilter til den siste reolen med 85litere... ledningene detter ut i ny og ne, så detta gidder jeg ikke. Blir innvendige filter framover!

Apistogramma rositae, lokasjon Rio Santiago-vassdraget.
S i m e n
[I]Apistogramma rositae,[/I] lokasjon Rio Santiago-vassdraget.


Disse er utrolig flotte Simen
Tom K
[QUOTE=S i m e n][I]Apistogramma rositae,[/I] lokasjon Rio Santiago-vassdraget.


Disse er utrolig flotte Simen

Ble virkelig glad når jeg fikk denne Tom! Det er virkelig noen festlige krabater... De er fortsatt ikke veldig store, men har fått prøvd seg på yngling to ganger sålangt. Den ene gangen dro jeg på ferie, og gang nr.2 oppdaget jeg en yngelrøver blant de tre andre som går der. Så det har ikke blitt noen videreføring her sålangt. Men veldig fornøyelig å følge med på er di...
S i m e n
[I]Apistogramma rositae,[/I] lokasjon Rio Santiago-vassdraget.


Jeg må bare si at det er en fornøyelse å bla i tråden din Simen. Fantastiske bilder av mye flott fisk. Før har jeg holdt en knapp på papagai som den fineste, men denne her tar kaka. Den lever virkelig opp til navnet sitt. Dette er jo reine rosebedet! Helt nydelig!
S i m e n
[QUOTE=Tom K][QUOTE=S i m e n][I]Apistogramma rositae,[/I] lokasjon Rio Santiago-vassdraget.


Disse er utrolig flotte Simen

Ble virkelig glad når jeg fikk denne Tom! Det er virkelig noen festlige krabater... De er fortsatt ikke veldig store, men har fått prøvd seg på yngling to ganger sålangt. Den ene gangen dro jeg på ferie, og gang nr.2 oppdaget jeg en yngelrøver blant de tre andre som går der. Så det har ikke blitt noen videreføring her sålangt. Men veldig fornøyelig å følge med på er di...

Alle gode ting er vel 3 som de sier, ordner sge til slutt skal du se
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap