- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Velkommen til min akvarieverden :-) (side 32)
Velkommen til min akvarieverden :-) (side 32)
Postet 24.12.10 kl 14:41
Postet 27.12.10 kl 21:12
Takk det samme til dere begge
En liten oppdatering her:
Vallianti-hannen har tygget,og ja han spiste de opp likegjerne slik han er vant til
Han hang så fint i et hjørne,mørk i fargen og uintressert i mat og med store kjaker.
I går var han på mat jakt sammen med madammen igjen,så da gikk det skeis nok en gang...
Godt det snart er nytt år og nye sjanser
2011 here we come !!
En liten oppdatering her:
Vallianti-hannen har tygget,og ja han spiste de opp likegjerne slik han er vant til
Han hang så fint i et hjørne,mørk i fargen og uintressert i mat og med store kjaker.
I går var han på mat jakt sammen med madammen igjen,så da gikk det skeis nok en gang...
Godt det snart er nytt år og nye sjanser
2011 here we come !!
Postet 27.12.10 kl 22:06
froskenTakk det samme til dere begge :-) En liten oppdatering her: Vallianti-hannen har tygget,og ja han spiste de opp likegjerne slik han er vant til ;-) Han hang så fint i et hjørne,mørk i fargen og uintressert i mat og med store kjaker. I går var han på mat jakt sammen med madammen igjen,så da gikk det skeis nok en gang...
Å forbaskade dumme vaillanti! Skjønner ikke hva som gjør at det ikke funker. Men kanskje surere vann gjør susen?
Postet 28.12.10 kl 00:41
Postet 28.12.10 kl 01:27
Ja eller kanskje legge torv i bøtter med vann?
Postet 28.12.10 kl 16:41
Hadde en flaske med eikebark ekstrakt stående,som jeg kjøpte når jeg var innom Avifauna på Danmarks ferien i sommer.
Ser hvordan det går i første omgang,så blir det nok noe tiur torv etterhvert kan jeg tro.Det er nok er en billigere variant,enn den flasken jeg har her....
Ser det kommer endel yngel i guppy bestanden min her.Små gule guppyer,riktig søte.
Foreldre gruppen er utstillingsguppy,som kalles for blondt undersverd.En oppdretssvariant,gul bunnfarge der hannen får røde tegninger og som sagt et undersverd helt bakerst.
Var og hentet noen corydoras green laser i går,og de var riktig fine i størrelsen.Nytt karr i går og røde myggiser i dag,så ser jeg at de svermer som gale i skrivende stund .Om det blir egg gjenstår å se,kvelden vil vise
Ser hvordan det går i første omgang,så blir det nok noe tiur torv etterhvert kan jeg tro.Det er nok er en billigere variant,enn den flasken jeg har her....
Ser det kommer endel yngel i guppy bestanden min her.Små gule guppyer,riktig søte.
Foreldre gruppen er utstillingsguppy,som kalles for blondt undersverd.En oppdretssvariant,gul bunnfarge der hannen får røde tegninger og som sagt et undersverd helt bakerst.
Var og hentet noen corydoras green laser i går,og de var riktig fine i størrelsen.Nytt karr i går og røde myggiser i dag,så ser jeg at de svermer som gale i skrivende stund .Om det blir egg gjenstår å se,kvelden vil vise
Postet 29.12.10 kl 18:29
Endret: 29.12.10 kl 18:31
Varianter av hale hos guppy
Varianter av hale hos guppy:
Postet 29.12.10 kl 18:36
Endret: 29.12.10 kl 18:37
Postet 29.12.10 kl 20:04
Postet 29.12.10 kl 20:28
Postet 29.12.10 kl 20:54
Postet 29.12.10 kl 22:36
Hmm,den eikebark ekstrakten var virkelig effektiv.
Jeg tok det jo oppi flere karr når jeg først spratt korken på den flaska.Flere av de munnrugende bettaene leker i kveld,den med rød sideblink og editaene.
Den med rød sideblink ble jeg oppmerksom på under pumpa,et mørkt og rolig sted .Det var to stykker som svirret rundt hverandre,og hannen fikk mer og mer oppblåst munn etter alle eggen han fanget opp.
De tovet seg sammen,og hunnen la seg på ryggen og ut spratt det masse egg.Var hannen for treg,så spiste mor opp eggene selv.Men skjønner ikke hvordan han får plass til alle eggene,for ikke å snakke om 10 dager frem i tid når ynglene snart er klare for å slippes.
Ingen egg på de grønne coryene i kveld.
Jeg tok det jo oppi flere karr når jeg først spratt korken på den flaska.Flere av de munnrugende bettaene leker i kveld,den med rød sideblink og editaene.
Den med rød sideblink ble jeg oppmerksom på under pumpa,et mørkt og rolig sted .Det var to stykker som svirret rundt hverandre,og hannen fikk mer og mer oppblåst munn etter alle eggen han fanget opp.
De tovet seg sammen,og hunnen la seg på ryggen og ut spratt det masse egg.Var hannen for treg,så spiste mor opp eggene selv.Men skjønner ikke hvordan han får plass til alle eggene,for ikke å snakke om 10 dager frem i tid når ynglene snart er klare for å slippes.
Ingen egg på de grønne coryene i kveld.
Postet 30.12.10 kl 02:03
Postet 30.12.10 kl 02:06
Postet 30.12.10 kl 08:00
Kopiering er nok sikkert helt greit
Har bare lest om torvfiltrering,og da skal det visstnok legges i en pose i filteret så det ikke flyter overalt.Dette skal gi en jevnere ph verdi over tid.
Får nok kjøpe en pose med tiur-torv siden jeg har endel fisker som gjerne ønsker lav ph,det får bli et akvaristisk prosjekt for 2011.
Hva slags torv er det du har kjøpt Espen?
Har bare lest om torvfiltrering,og da skal det visstnok legges i en pose i filteret så det ikke flyter overalt.Dette skal gi en jevnere ph verdi over tid.
Får nok kjøpe en pose med tiur-torv siden jeg har endel fisker som gjerne ønsker lav ph,det får bli et akvaristisk prosjekt for 2011.
Hva slags torv er det du har kjøpt Espen?
Postet 30.12.10 kl 15:50
Endret: 30.12.10 kl 15:51
Postet 30.12.10 kl 20:56
Postet 30.12.10 kl 23:34
Postet 31.12.10 kl 14:11
Postet 31.12.10 kl 18:26