Revestrekenes akvarieverden (side 32)

Tusen takk for tilbudet, Rita! ))

Nå har jeg jo plutselig mange måter å skaffe meg litt spennende fisk på
Kansje jeg bare blir nødt til å renske de karene jeg har nå og ta en liten innkjøpstur sørover ) hehe
Plussmedlem
Gratulerer med nye fisk!! De var jo superflotte. Jeg har noen langsnuter på ønskelista mi jeg også, kank'e bare ha kortsnuter i karene her vet du! Langsnuter er kjempetøffe
Sølvi Gullaksen
Kan ellers tenke meg at det var kjekkt å møte mange der face til face,litt greit å se de man "snakker" med på nettet ;)


Det var kjempeålreit å møte danskene ja, mange coryinteresserte og kunnskapsrike folk

<embed src="http://www.youtube.com/v/YVUv87zXtTs?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>
Her er en liten videosnutt fra messen, laget av Jacob som også er på forumet
Black_Flys
nok en gang fantastiske bilder. Har du bilder av de små. ;) Espen


Takker De små er ikke enkle å få gode bilder av, de er ikke i ro et øyeblikk ))

Legger inn noen dårlige bilder, men jeg gir meg ikke og prøver å få knipset noe bedre en eller annen dag. Hastatusene er skikkelig artige og utrolig små, på størrelse med neontetra tror jeg

Bildet med mygglarvene viser levende myggiser og de er mindre enn de frosne vi bruker.
Himmel; de hastatusene var søte! Og tenk så små ynglene deres må være da
Tobias, det er bare å si ifra hvis du vil på auksjon, Oslo Akvarieklubb har vel en i oktober eller november tror jeg så da har du god tid til å planlegge turen

Anders, langnesene er råtøffe, jeg har fått skikkelig sansen for dem etterhvert ))

Så langt ser det ut til å gå bra med de 6 fowleri'ene, i dag har de rotet rundt i sanda på jakt etter levendefór
Jeg fikk forresten vite at det er en art som er ekstra sensitiv når det gjelder transport.

[External Image]
Fowleri på matjakt så sanda spruter
Rita Revestrek
[QUOTE=Black_Flys]nok en gang fantastiske bilder. Har du bilder av de små. ;) Espen


Takker De små er ikke enkle å få gode bilder av, de er ikke i ro et øyeblikk ))

Legger inn noen dårlige bilder, men jeg gir meg ikke og prøver å få knipset noe bedre en eller annen dag. Hastatusene er skikkelig artige og utrolig små, på størrelse med neontetra tror jeg

Bildet med mygglarvene viser levende myggiser og de er mindre enn de frosne vi bruker.

Flotte de er. Ser frem til de kommer over fjellet.
Levende mygglarver? (som til isfiske?)

Espen
sissimor
Himmel; de hastatusene var søte! Og tenk så små ynglene deres må være da ;)


Jeg leste på corydorasworld.com at eggene er 1 mm så nyklekket yngel må jo nærmest være mikroskopiske, ett annet sted står det at de er 1 cm ved 2-3 mnd alder Her er en artikkel om dvergcory, skrevet av Ian Fuller. I naturen svømmer de ofte rundt sammen med en liten tetraart, Serrapinnus kriegi (Odontostilbe kriegi), og det er ikke så rart, de er veldig like ))
Espen, nei det er levende røde mygglarver beregnet på akvariefisk )) Vi hadde med oss noen poser fra DK, de kommer i slike plastposetuber med vann og holder seg i 8 uker i kjøleskapstemperatur

Atle skal til Bergen på torsdag tror jeg, kan ikke du sende meg en mail med telefonnummeret ditt så ber jeg han ringe deg?
Rita Revestrek
Espen, nei det er [URLBLOCK1] beregnet på akvariefisk :))) Vi hadde med oss noen poser fra DK, de kommer i slike plastposetuber med vann og holder seg i 8 uker i kjøleskapstemperatur :) Atle skal til Bergen på torsdag tror jeg, kan ikke du sende meg en mail med telefonnummeret ditt så ber jeg han ringe deg?


det skal jeg vettu.
Kjøpte "norske" mygglarver i fjordhøst. Var populært for til fiskene, men disse var gjennomsiktige.

Espen
Rita Revestrek
Espen, nei det er [URLBLOCK1] beregnet på akvariefisk :))) Vi hadde med oss noen poser fra DK, de kommer i slike plastposetuber med vann og holder seg i 8 uker i kjøleskapstemperatur :)


Kan de ligge så lenge? Er det no særlig næring igjen til fiskene hvis larvene har gått på sparebluss så lenge mon tro?
Jeg vet ikke hvordan næringsinnholdet er Lisbeth, men de får det som snacks (det er jo ikke så ofte vi kommer over levendefór) og det går ned på høykant
Plussmedlem
Hastatusene var også kjempefine Måtte nesten le litt av meg selv her nå, ved første øyekast trodde jeg det var en tetra! :p
Corydoras spilurus hadde hvite parasitter på finnene og i bartene da de kom til oss. De ble behandlet med Kusuri Wormer Plus og ser ut til å være kvitt uhumskhetene nå. Spørsmål om hvilke parasitter er postet her, innlegg 88.

[External Image]
Ser ut som de samme som jeg hadde på de grønne laserne for lenge siden.
Fant ikke ut hvilken parasitt det var men de ble også kurert med Kusuri Wormer Plus .
Sølvi Gullaksen
Ser ut som de samme som jeg hadde på de grønne laserne for lenge siden. Fant ikke ut hvilken parasitt det var men de ble også kurert med Kusuri Wormer Plus .


De er skikkelig ekle disse parasittene Godt at det finnes medisiner som knekker dem uten å ta filterbakteriene i samme slengen. Jeg har lagt ut bildene på corydorasworld også, håper noen der kan si hvilke parasitter det er.
Håper de klarer å finne ut av det da ,har fulgt med der og . Mener jeg måtte bruke Naracyn 1 og 2 i tillegg ,håper du klarer det med bare Kusuri Wormer Plus.

Ikke noen hyggelige parasitter i det hele tatt
Vi hadde noe lignende på våre Corydoras sp. Green Laser i fjor. De fikk noe som lignet på bittesmå mark på både finnene og bartene sine. Vi medisinerte med Kusuri wormer plus, og det forsvant heldigvis.
Joanna & Pål
Vi hadde noe lignende på våre Corydoras sp. Green Laser i fjor. De fikk noe som lignet på bittesmå mark på både finnene og bartene sine. Vi medisinerte med Kusuri wormer plus, og det forsvant heldigvis.


Godt å høre at det ble borte med kun Kusuri som behandling Disse her så også ut til å kun henge fast i finner og barter. Jeg skal fange inn spilurusene og ta en grundig kikk på dem, men kan som sagt ikke se noen parasitter på finnene nå.
De små Caudimaculatus'ene er nå 12-13 uker gamle og jeg vil vel kalle dem en smule stutt-tjukke for tiden )) I dag skal de flyttes til en 160-liter sammen med compta- og contradensyngel.

Det er liv i klekkeboksen med C121, jeg har sett fire stk men det er ikke helt enkelt å få noen oversikt i bunnmudderet. Dette bunnlaget ser ut som filtergugge og må inneholde masse næring til yngel, de C121 jeg har sett er nemlig store i forhold til alder. Noen C134-egg har også klekket men de fleste muglet dessverre mens vi var i DK.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap