Sissis våte drømmer (side 32)

Lisbeth
Fine lakriser :)


Ikke sant! Og i dag var jeg så heldig at jeg fikk se alle fem på en gang. Føles godt å være helt sikker på at alle er i live ;D

Henning jobber fortsatt som en helt oppe i hjørnet sitt, men jeg ser ingen yngler lenger. Det betyr selvfølgelig ikke at de ikke er der, for det er jo tusen gjemmesteder. Guro var forresten på visitt, og jeg lurer faktisk på om hun la igjen noen egg...
Fine snegler :D
I dag kom det sneglepakke i posten. Atina her på forumet skal avvikle sneglefarmen, så da benyttet jeg sjansen til å skaffe meg noen søte. Så nå har det flyttet 12 blå epler (den ene nesten hvit) og 5 posthorn inn i Asylet. 6 av eplene har ikke våknet helt enda, men jeg tror de er i live. Rekene ble ihvertfall veldig nysgjerrige på nykommerne, og gir dem en grundig velkomstvask ;D[External Image][External Image][External Image]
cara79
Flotte snegler :o)

Ja, disse posthornene er ihvertfall mye finere enn de du fikk den gangen ;D
(Og nå har det hvite eplet våkna også)

Sneglene er jammen søte! Ble sittende lenge å studere et posthorn som iherdig prøvde å gnage spor i algebelegget på glasset
Da er det gjordt...
Har akkuratt lagt inn en gigantbestilling hos Webzoo på vegne av meg selv og en medakvarist, så nå er det bare å vente på julaften

(Men gruer meg til regninga...)

Alltid spennende med bestillinger og Webzoo er heldigvis "greie" med priser
Men selfølgelig ,det kan fort komme opp i pris
Tenker egentlig selv å bestille noe derfra i morgen selv om jeg nylig har fått en sending derfra he he ,alltid noe en trenger
Travel mandag for Webzoo, da. Som vanlig er det 100 ting jeg kommer på etter å ha trykket "bestill". Montro om Hobøl, Sotra og Trondheim får varer på likt?
Det var jo et spørsmål da ,kanskje vi bør oppdatere ?
Ja, det skal bli spennende å se hvem av oss som blir "prioritert" ;D

Og ja, det er alltid noe mer en skulle hatt. Veldig vanskelig å begrense seg syns jeg, for det finnes så mye arti! Nå har jeg f.eks innvistert i plantetang med bøyd tupp, og "Back to nature; nanoakvarier"
sissimor
Ja, det skal bli spennende å se hvem av oss som blir "prioritert" ;D Og ja, det er alltid noe mer en skulle hatt. Veldig vanskelig å begrense seg syns jeg, for det finnes så mye arti! Nå har jeg f.eks innvistert i plantetang med bøyd tupp, og "Back to nature; nanoakvarier"


Den kan du glede deg til! Veldig informativ bokserie det der, og veldig mye man kan putte på ønskelista :o)
Henning passer på :)
Vel hjemme etter noen dager hos kyrne, kikket jeg spent inn i Godteskåla. Og jo da, Henning har masse barn å passe på! Prøvde å gi dem litt Liquifry, og begynner å bli ganske optimistisk på hans vegne. Flinke, lille gutten

Fikk hyggelig mail fra Webzoo om at pakken min ble sendt i dag morres også, så nå er det bare å glede seg...
Plussmedlem
Er det dine kyr?
Anders Kaste
Er det dine kyr? :-)


Sånn egentlig er de jo pappa sine, men de fleste er "mine" om du skjønner hva jeg mener? Jeg "fikk" et par kyr da jeg var liten, og alle etterkommerne er jo liksom mine da... Veldig glad i dem ihvertfall. Kyr er fantastiske personligheter, og nå har det kommet 5 søte kalver
Savner seterlivet helt plutselig, ingenting er som en dytt i rompa av en skøyeraktig spekalv. Budeia sto med stumpen i været (sto alltid sånn, enten det gjalt geitemelking, gulvskuring eller annet) i en stamp med filleryer, er helt sikker på at rampekalven vurderte når det var enklest å dytte henne på hodet oppi. Godt vannet var temperert :o)
Linda & Ove
Savner seterlivet helt plutselig, ingenting er som en dytt i rompa av en skøyeraktig spekalv. Budeia sto med stumpen i været (sto alltid sånn, enten det gjalt geitemelking, gulvskuring eller annet) i en stamp med filleryer, er helt sikker på at rampekalven vurderte når det var enklest å dytte henne på hodet oppi. Godt vannet var temperert :o)


Hi, hi... Ser det for meg! Er så nydelige disse kalvene...
Legger ved bilde av ei som kom til verden på søndag [External Image]
Levendefôr
Skal si det yrer av liv i boksene mine med springhaler! En god del lever og trives i akvariene mine også, så her er det tilgang på næring for den som vil

Endelig har det blitt såpass mengde med grindalsormer også, at jeg kan begynne å høste av dem. Skal si det ble fest i Godteskåla! 20 coryer danser lykkelige rundt, og danioer og labyrinter er på jakt. Skikkelig arti å se. Og plutselig dukka det opp ei kirsebærreke? Hæ? Åh, det var den som ble med i en av posene fra Revestrekene, og som ikke var interessert i å reddes ut. Regnet med at den var spist av Channoidesene for lengst jeg, men den har vokst seg stooor [External Image]
Så fin ku og kalv, hvilke rase er det?

Artig med levendefór og jeg skjønner godt at fisken syns det er topp å få brukt matjaktinstinktene litt, hvor store er disse grindalsormene?
Rita Revestrek
Så fin ku og kalv, hvilke rase er det? Artig med levendefór og jeg skjønner godt at fisken syns det er topp å få brukt matjaktinstinktene litt, hvor store er disse grindalsormene?


Kyrne er kjempefine ja, og er av rasen STN (sidet trønder og nordlandsfe), eller Rørosku som det heter lokalt.

Grindalsormene er vel fra 3 mm til ca 1 cm lange, og ganske tynne. Ingen tvil om at de falt i smak ihvertfall ;D
Julaften må vente...
I dag fikk jeg melding om at pakka mi/vår fra Webzoo har kommet, men den må vente... Kan ikke tillate meg å hente den før jeg har sydd ferdig stakken jeg skal ha i konfirmasjon på søndag.

Leverte reker til en på forumet i dag, i bytte mot 25-literen jeg fikk tidligere. Veldig lette å fange disse rekene; heldigvis! Regner med det ville vært mye værre om jeg skulle tømme hele karet for reker...

Henning har fortsatt yngel, men det er umulig å finne ut hvor mange. Fem har han ihvertfall, og jeg prøver å fore dem med Liquifry.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap