- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 33)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 33)
De velger jo ikke akkurat den mest ideelle tiden å legge egg på da men det får stå sin prøve
Sp.green laser har også vært ganske hyper i det siste uten at det har skjedd noe mer men kan jo håpe selv om det er sommer
Er ganske håpløs tror jeg som håper selv om det er dum tid.
De siste Sterbai-eggene var forresten ikke noe tess ,de har vel slitt seg ut etter all den eggleggingen. Men 22 stk. er ikke så værst uansett.I kveld ble de forresten flyttet over i et 19 liters kar da jeg hadde bruk for luftpumpen til de nye eggene. Skjønner ikke dette her ,den ene luftepumpen har streiket og den siste finne jeg ikke igjen, rotehodet er jeg av den annen verden
Håper bare det går bra med de uansett ,har ikke lenger kontroll på de på samme måten nå som de går i et kar med gjemesteder på .Men det får stå sin prøve,hadde ikke anet valg .
Var litt artig at de skulle legge egg akkurat i dag da for jeg hadde nå bestemt meg for å flytte de svarte til 180 literen og splitte opp de to gruppene som gikk i sammen for å prøve om det hadde noe hensikt og så gikk det uten at det trengtes
Nå tror jeg nesten sp.green laser skal få seg litt bedre plass istedenfor
Må ellers si Mona at Adolfoiene står igjen på min favorittliste
Sp.green laser har også vært ganske hyper i det siste uten at det har skjedd noe mer men kan jo håpe selv om det er sommer
Er ganske håpløs tror jeg som håper selv om det er dum tid.
De siste Sterbai-eggene var forresten ikke noe tess ,de har vel slitt seg ut etter all den eggleggingen. Men 22 stk. er ikke så værst uansett.I kveld ble de forresten flyttet over i et 19 liters kar da jeg hadde bruk for luftpumpen til de nye eggene. Skjønner ikke dette her ,den ene luftepumpen har streiket og den siste finne jeg ikke igjen, rotehodet er jeg av den annen verden
Håper bare det går bra med de uansett ,har ikke lenger kontroll på de på samme måten nå som de går i et kar med gjemesteder på .Men det får stå sin prøve,hadde ikke anet valg .
Var litt artig at de skulle legge egg akkurat i dag da for jeg hadde nå bestemt meg for å flytte de svarte til 180 literen og splitte opp de to gruppene som gikk i sammen for å prøve om det hadde noe hensikt og så gikk det uten at det trengtes
Nå tror jeg nesten sp.green laser skal få seg litt bedre plass istedenfor
Må ellers si Mona at Adolfoiene står igjen på min favorittliste
Postet 11.06.09 kl 23:47
Postet 12.06.09 kl 08:56
På egg som lett mugner, prøv sortvannsekstrakt. Det fungerer! Jeg har bare testet det én gang, men jeg er overbevist. De forrige kullene med atroegg, de mugnet alle sammen. Men i isboksen til det siste kullet tok jeg noen dråper sortvannsekstrakt i vannet, og da var det flere egg som klarte seg enn det var egg som mugnet. Så nå har jeg deilige atrosmåttiser igjen.
Postet 12.06.09 kl 09:46
Postet 12.06.09 kl 09:56
Postet 12.06.09 kl 21:54
som på bildet det er nydelig farge på eggene..er litt misunelig på all yngelen du får ,,har sikkert skrevet det før ,,.har nå flyttet paleatusene ..så melanotaenia er i en 65 liter .håper det blir yngel på dem begg ,,men er sommerstid en dårlig årstid å få corry eegg på syntes jeg leste noe om det ,,,hva mener du .
Postet 14.06.09 kl 00:07
Tja ,hos meg virker det som sommeren også er en bra tid for egglegging selv om desember /januar har vært best .
I dag har CW010 red/gold laser lagt egg igjen
Tok forresten de voksne sp.black over i 180 literen i kveld og de ble veldig fornøyd ,skulle ikke forundre meg om det ble egglegging i morgen
Litt forandring i karet ,litt kaldvannsbytte ,kanskje litt økning i gh/ph og helst at de er alene i karet ,pleier hjelpe litt da.Håper du lykkes med at coryene dine setter i gang
I dag har CW010 red/gold laser lagt egg igjen
Tok forresten de voksne sp.black over i 180 literen i kveld og de ble veldig fornøyd ,skulle ikke forundre meg om det ble egglegging i morgen
Litt forandring i karet ,litt kaldvannsbytte ,kanskje litt økning i gh/ph og helst at de er alene i karet ,pleier hjelpe litt da.Håper du lykkes med at coryene dine setter i gang
Postet 14.06.09 kl 00:19
Corydoras
180 liter det må vere et stort kar til corydoras ..jeg har en 65 liter som de går i ..skulle tro det er nokk til en gruppe corydoras ,har innvendig pumpe i 65 liter flyttet den ned til bunnen ,det virker som vannet ble mye klarere da ..har du god erfaring med kar på den størelsen 65 liter
Postet 14.06.09 kl 00:34
Stort og stort ,med 7 store , voksne Sterbai og 7 store ,voksne sp. black så virker det ikke så stort når en ser de i karet .Men det er kjekkt å se de i et kar med stor boltreplass ,virker som de blir mer aktive nå.
Mine andre coryer går stort sett i kar fra 45-64 liter og det fungerer greit det og ,så lenge de ikke er altfor mange og altfor store .
Corydoras er jo fisk som en kan ha i små kar så det er jo greit nok. Men når jeg ser de i større kar nå så er jeg litt lei meg for at plassen ikke tillater større kar til de andre også. Spesiellt siden en av døtrene mine kar et kar som hun skal kvitte seg med som er på 222 liter og er langt og lavt ,altså helt perfekt til coryer og jeg har null sjanse for å plassere det
Mine andre coryer går stort sett i kar fra 45-64 liter og det fungerer greit det og ,så lenge de ikke er altfor mange og altfor store .
Corydoras er jo fisk som en kan ha i små kar så det er jo greit nok. Men når jeg ser de i større kar nå så er jeg litt lei meg for at plassen ikke tillater større kar til de andre også. Spesiellt siden en av døtrene mine kar et kar som hun skal kvitte seg med som er på 222 liter og er langt og lavt ,altså helt perfekt til coryer og jeg har null sjanse for å plassere det
Postet 14.06.09 kl 20:22
Tok forresten en bestemmelse i kveld og flyttet Melantiusene over i 64 literne som sp.black gikk i .Dette pga.at det er ganske mange egg fra CW010 der og siden jeg gjerne vil pråve å få de til å leve opp sammen med foreldrene ,så følte jeg det tryggest å flytte disse. Så nå ser de helt vettskremt ut stakkerne .De er utrolig lett å stresse disse her ,men håper de faller til ro snart.
Pumpen i karet med eggene i ble også barnesikret i form av blåfiltermatte så håper det lykkes med dette prosjektet. Ingen egg er begynt å klekke ennå så muligheten er stor i morgen :nikke:
Pumpen i karet med eggene i ble også barnesikret i form av blåfiltermatte så håper det lykkes med dette prosjektet. Ingen egg er begynt å klekke ennå så muligheten er stor i morgen :nikke:
Postet 14.06.09 kl 23:44
Postet 15.06.09 kl 00:04
Postet 15.06.09 kl 22:48
Endret: 15.06.09 kl 22:51
Postet 15.06.09 kl 22:52
Postet 15.06.09 kl 22:53
Postet 15.06.09 kl 22:57
Endret: 15.06.09 kl 22:59
Postet 15.06.09 kl 22:59
Postet 15.06.09 kl 23:05
Endret: 15.06.09 kl 23:21
Postet 15.06.09 kl 23:07
Endret: 15.06.09 kl 23:19
Postet 15.06.09 kl 23:08
Kjempefine planter som passer veldig godt i 180L! Mange fine bilder her!
Det er noe jeg lurer litt på... Jeg har ca 20 Pygmeguramiyngel som begynner å bli rundt 1 måned gammel. Frem til nå har jeg bare föret med flytenede føde, men nå er noen blitt såpass store at jeg vil prøve tørrför. Du er jo så flink med yngel og tørrför derfor tenkte jeg å spørre deg om råd. De klarer kanskje å spise føde som er ca så stort som en nyfødt guppy kan, men mulig litt mindre. Jeg har TetraMinBaby (tror den heter det) og ett annet babyför som blir for stort. Jeg ser du bruker diskusgranulat,noe jeg har stående.) Hvordan er det forresten med slik avskallete artemia (var det det det het?) når de er så små?
Det er noe jeg lurer litt på... Jeg har ca 20 Pygmeguramiyngel som begynner å bli rundt 1 måned gammel. Frem til nå har jeg bare föret med flytenede føde, men nå er noen blitt såpass store at jeg vil prøve tørrför. Du er jo så flink med yngel og tørrför derfor tenkte jeg å spørre deg om råd. De klarer kanskje å spise føde som er ca så stort som en nyfødt guppy kan, men mulig litt mindre. Jeg har TetraMinBaby (tror den heter det) og ett annet babyför som blir for stort. Jeg ser du bruker diskusgranulat,noe jeg har stående.) Hvordan er det forresten med slik avskallete artemia (var det det det het?) når de er så små?
Postet 16.06.09 kl 00:18
Endret: 16.06.09 kl 00:19