Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 33)

Da er det store skrittet tatt, min 450L er lagt ut for salg
Skikkelig trist avgjørelse men må bare.

Er det ingen der ute som har lyst å fortsette med mine sjokolader i mitt store kar?
Så trist, Lisbeth. Har alltid syntes storkaret ditt var så fint. Vi har også kuttet ned en del på akvariehobbyen da verken tid eller interesse strekker til lenger. Det fine med akvariehobbyen er heldigvis at man enkelt kan begynne igjen hvis interessen skulle komme tilbake. Håper du finner noen som setter like mye pris på sjokoladeguramiene som du gjør
Blir sikkert rart når karet blir borte Håper en labyrint-interessert vil overta karet med fiskene!
Lisbeth
Da er det store skrittet tatt, min 450L er [URLBLOCK1]:( Skikkelig trist avgjørelse men må bare. Er det ingen der ute som har lyst å fortsette med mine sjokolader i mitt store kar?

Skulle så veldig gjerne, men har ikke plass! Snufs...
Ja det er veldig rart å skulle kvitte seg med "hovedkaret" liksom. har byttet vann og skikkelig rensket opp i det i kveld, og det er så vemodig at -ja, drømmekaret mitt skal ut...

Men jeg tror det blir vanskelig å få noen til å overta prosjektet mitt. Jeg syns egentlig det er rart at ikke flere, som intresserer seg for labyrint, har lyst å gjøre noe sånt som jeg har gjort. Det er jo veldig spennende å ha en større gruppe med sjokolade i et stort kar

Parosphromenus ornaticauda

Etter at de flytett til paludariumet syns jeg det ser ut som de trives bedre enn i kjøkkenkaret. Og nå er disse mine store favoritter av fiskene jeg har. Jeg sitter og stirrer inn i karet så øynene blir såre. De holder seg stort sett under bladene og inni og rundt hulene, smyger rundt.

Jeg må stirre intens for å holde følge med dem. Plutselig ser jeg en bladhaug løfte seg, da driver de og tøffer seg mot hverandre under der. Jeg føler faktisk at jeg ser i en dam med ville fisk. Fryktelig spennende! Jeg har ikke fått noe brukbart opptak av hannene når de flæsher mot hverandre, men for et syn når de holder på! Da er hannene røde og flotte

En liten snutt av en som er ute på microormjakt. Tror dette er en hunn.
Jeg er litt usikker på kjønn fortsatt, for plutselig kan en som ser ut som denne bli ganske mørk i møte med en annen lakris

http://www.youtube.com/watch?v=_YNJUn8lLxw

Plutselig er alle framme et øyeblikk og leker med hverandre

http://www.youtube.com/watch?v=7dngw75LNEg

Men det må jeg si, disse er det veldig riktig å holde i et kar med masse blader. De bruker bladene mye mere enn de andre lakrisene jeg har hatt/har.
Veldig artig den siste filmen. Skjønner hva du mener med at de bruker bladene hele tiden! Facinerende fisk dette.

Hvordan går det med rekesalget?
For noen herlige, små skjønnheter! Fisken på den første videoen virket så rolig og forsiktig av seg, mens på video nr. 2 er fiskene mer 'på hugget'. Forstår godt at man kan bli sittende i timesvis å stirre på de sjarmørene der!
Anna U.
Hvordan går det med rekesalget?

Fikk solgt alle sammen til samme person. Til en som jeg vet kan reker
og det er jo betryggende
Det er veldig greit at jeg kunne få tatt alle samtidig. Jeg må jo tømme dette karet for å få tak i dem, og måtte ha oppbevart rekene i en balje mens jeg ventet på å få solgt alle. Så dette ble bra for både meg og rekene

Men jeg skal for første gang sende levende dyr i posten. Han har skaffet meg det jeg trenger for å få dem sendt trygt avgårde, men det er litt skummelt syns jeg :o
HvemErJeg?
For noen herlige, små skjønnheter! :) Fisken på den første videoen virket så rolig og forsiktig av seg, mens på video nr. 2 er fiskene mer 'på hugget'. :) Forstår godt at man kan bli sittende i timesvis å stirre på de sjarmørene der!

Ja de er små og skjønne ) og det skjer noe hele tiden med dem. De andre lakrisene mine tøffer seg også for hverandre men disse her er mye mer på hugget. De kan ikke møte en lakris og bare svømme forbi hverandre, det MÅ jages litt. De har også mye mere kjapp/brå svømmemåte enn de andre lakrisene

Nå har jeg heldigvis blitt så pass godt kjent med dem at jeg skjønner at de ikke sloss, de bare leker mye med hverandre. Hehe, i begynnelsen var jeg jo redd for at hannene skulle sloss og skade hverandre :p

Fasinerende å studere en lakrisart som er så forskjellig fra de andre lakrisene både i oppførsel og utseende!
Åhh jeg hater den situasjonen jeg er i nå, med å skal kvitte meg med 450 litern. Har fått et par intresserte men ingen som nevner at de brenner for sjokoladegurami feks. Men kan ta hele pakka likevel. Det er så viktig for meg at fiskene mine kommer til et godt hjem at det gjør vondt i hele meg.

Så da må jeg jo spørre og grave for å få vite om personene vet hvordan fiskene skal ha det osv. Jeg syns det er så rart at ingen i Oslo/omegn er fasinert av disse labyrintene, veldig rart :/
Å!!! Jeg skulle så gjerne tatt de og karet og hele pakka! De er jo så utrolig flotte disse sjokoladene dine! Men er skikkelig blakk for tiden

Håper du finner en løsning for deg og fiskene som passer for alle
Lisbeth

da ble det 3 arter på meg, 1par vf sp sintang, 2 par vf deissneri og 12 F1 anjunganensis. ble litt pes til å få kabbalen til å gå opp, men det gikk til slutt. var overrasket over at deissneriene gikk i ph på 7-7.5 i posen, det er da surtvannsfisk? karet de nå går i er ganske så surt så de har fått laaaaang tilvenning...
Sanne
[QUOTE=Lisbeth]

da ble det 3 arter på meg, 1par vf sp sintang, 2 par vf deissneri og 12 F1 anjunganensis. ble litt pes til å få kabbalen til å gå opp, men det gikk til slutt. var overrasket over at deissneriene gikk i ph på 7-7.5 i posen, det er da surtvannsfisk? karet de nå går i er ganske så surt så de har fått laaaaang tilvenning...

Åhh men du, jeg har en ensom hanne av anjunganensis gående i 450 litern, har ikke sett den på en stund men når jeg har sett den er den veldig frisk og rask og savner virkeig noen av samme art å bryske seg mot. Hvis den fortsatt er der og du vil ha den vil jeg gjerne plukke den ut til deg? Når jeg skal tømme karet? Ingen vits at den som overtar karet får en ensom paro liksom. Har til nå ikke visst hva jeg skulle gjøre med den, men nå kanskje??

Send meg en mail hvis du er intressert, hvis du ikke leser dette sender jeg deg en mail
Lisbeth
[QUOTE=Sanne][QUOTE=Lisbeth]

Åhh men du, jeg har en ensom hanne av anjunganensis gående i 450 litern, har ikke sett den på en stund men når jeg har sett den er den veldig frisk og rask og savner virkeig noen av samme art å bryske seg mot. Hvis den fortsatt er der og du vil ha den vil jeg gjerne plukke den ut til deg? Når jeg skal tømme karet? Ingen vits at den som overtar karet får en ensom paro liksom. Har til nå ikke visst hva jeg skulle gjøre med den, men nå kanskje??

Send meg en mail hvis du er intressert, hvis du ikke leser dette sender jeg deg en mail

Nei vent nå litt, Horten, det er vel langt vekkistan?
Horten er bare en times kjøring unna oslo, sånn ca.. Så ikke veldig langtvekkistan
Går både tog og buss. Verden er en liten plass.
Lisbeth
Da er det store skrittet tatt, min 450L er lagt ut for salg :( Skikkelig trist avgjørelse men må bare.

Går du over til kun små kar med labyrinter i?
mona o
[QUOTE=Lisbeth]Da er det store skrittet tatt, min 450L er lagt ut for salg :( Skikkelig trist avgjørelse men må bare.

Går du over til kun små kar med labyrinter i?

Ja, jeg skal kun beholde 2x63L og paludariumet. Hvem skulle tro at et stort kar skulle vise seg å være mye mere vanskelig å holde enn små...

Hvis interressen bygger seg opp igjen etter at 450L er ute av huset, kan det vel hende jeg prøver å ta ut noen par av lakrisene fra gruppene sine, prøve å få dretta dem i noen minikar her og der. Jeg må jo nesten prøve å drette noen fisk før jeg legger ned hobbyen helt liksom
Legge ned hobbyen helt tror jeg neppe du klarer, jeg har prøvd...
Men å gå fra ivrig akvarist tilbake til gjennomsnittsakvarist går jo ann.

Man trenger jo kun et lite selskapsakvarium som ikke trenger så mye stell, men som er koselig å titte på. Hvis man har stort filter og lite innbyggere, så trenger man heller ikke bytte vann så ofte.. Da går det lissom av seg selv vettu
Plussmedlem
Men, har du planer om å legge opp da Lisbeth? Har akvarieinteressen gått ned en del, kanskje?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap