Sissis våte drømmer (side 33)

sissimor
I dag fikk jeg melding om at pakka mi/vår fra Webzoo har kommet, men den må vente... Kan ikke tillate meg å hente den før jeg har sydd ferdig stakken jeg skal ha i konfirmasjon på søndag.


Heldige meg rakk ikke å bli ferdig med bunaden til noen av tantebarnas konfirmasjoner, så nå kan jeg somle helt til 2016 hvis ingen av dem plutselig melder bryllup. Pakka ble hentet i dag :o)
Koooser meg ;D
Nå er bunaden så godt som færdig, mangler bare noen hekter, så da hentet jeg pakken. Skal si den er stor og tung, nesten umulig å få med seg. Ikke så rart kanskje, siden den inneholder bla 5 kg Terralitt og 100*100 cm filtermatte. Må innrømme at jeg var veldig glad for at den ikke skulle bæres lenger enn ca 700 meter...

Til meg kom det:
Jbl-tester for nitritt og nitrat
Div deler til slanger (fordelere og vinkler)
varmekabel
plantepinsett
powerhead
"Back to nature-natoakvarier"
Og så er noe av terralitten til med.

Så nå sitter jeg og koser meg med bok, sushi og et glass hvitvin ;D

Frykter at jeg finner ut mye nytt jeg må ha etterhvert som jeg leser, men pytt...
Det hørtes veldig trivelig ut
Helt off topic...
Dette innlegget har ingenting med akvarier å gjøre, men er litt stolt av meg selv. Kom på i går at jeg jo ikke har jakke som passer til bunaden (er meldt 8 grader, regn og vind), så da heiv jeg meg rundt og sydde en bolero. Så nå er jeg klar for konfirmasjon, med "ny" bunad ;D

Den boka om nano-akvarier var like skummel som jeg trodde, for nå har jeg lyst på mange små oaser for reker og mini-fisker. Sukk...
Så flink du er!!

Spennende med nano-akvarier da
Nordmørsbunad? Ligner mye på den en del av slekta mi bruker.

Bare å sette inn akvarier der det er plass det. hehe

Espen
Black_Flys
Nordmørsbunad? Ligner mye på den en del av slekta mi bruker. Espen


Stemmer det
sissimor
[QUOTE=Black_Flys]Nordmørsbunad? Ligner mye på den en del av slekta mi bruker. Espen


Stemmer det
Ikke helt, nørdmørsbunad er vel helst regntøy
Så flott! Og så flink du er! Nå jeg bare ta meg hardt og kraftig sammen, og montere opp lupelampa jeg har brukt som unnskyldning for ikke å brodere på den godt over halvferdige Løkendrakta. Som jeg egentlig synes er veldig gøy. Takk for spark bak ;o)
Oooh jeg blir imponert av folk som bare kan hive seg rundt og sy en bolero fordi de ikke hadde noen jakke som passa til værmeldinga!

Og den nanoakvarieboka har jeg sikla på en stund. Men siden jeg allerede har litt smådilla på reker og nano er jeg ikke sikker på hvor lurt det er å kjøpe den :P
Så bra at mine innfall kan være til inspirasjon, og ja; jeg følte meg veldig fin i går ;D

Fulgte nøye med Henning i dag, for jeg har ikke sett yngel på noen dager. Men siden han fortsatt passer så godt på, så tenkte jeg at han sikkert hadde noen. Og ja da, gutten gjør jobben sin! Masse yngler nesten helt innerst i hjørnet, hadde bare flyttet dem til et tryggere sted han. Dryppet litt liquifry til dem, og fortsetter å krysse fingrene...

Prøver veldig å få tatt et bra bilde av den flotte lakrishannen min, slik at jeg kan få en sikrere artsbestemmelse, men det er umulig... Han holder til oppunder fordelerslangen helt øverst/bakerst i karet, der han jakter små springhaler og koser seg. Men siden slangen er grønn, så ser hann grønn ut også. *gremmes*
Ikea
Var en snartur innom Ikea i dag, og da plukka jeg med meg to vannplanter. Men hva heter de tro? Mulig den ene er Hygrophila polysperma, men den andre? Rødlilla på undersiden av bladene ihvertfall. Håper den vil klare seg...[External Image]
Alternathea reikii, kanskje? Det er flere fargevarianter av dem...
Linda & Ove
[URLBLOCK1], kanskje? Det er flere fargevarianter av dem...


Om det ikke er den, så er det ihvertfall en nær slektning ;D

Var på vårens siste møte i akvarieklubben i kveld; Masse folk og mange auksjonsobjekter. Kjøpte to poser med planter: hygrophila (trolig samme som den jeg kjøpte på Ikea, men pytt...) og Ludwigia repens. Begge ble prøwd i Juwelen da den ble satt opp, men begge ble fort borte...

Og så kjøpte jeg 4 amanoreker til fra Rune, de 4 jeg har i Rio`n trenger hjelp...

Det mest spennende i kveld er uansett levendefor-kulturene fra Ohr. Vi spleiset på microfex og en litt større orm (glansorm?) fra Springhalen.dk. Dette blir veeeeeeeldig spennende... *gulp*
sissimor
Det mest spennende i kveld er uansett levendefor-kulturene fra Ohr. Vi spleiset på microfex og en litt større orm (glansorm?) fra Springhalen.dk. Dette blir veeeeeeeldig spennende... *gulp*


Så gøy Har kikket inn på siden til Springhalen jeg og, men de er jo utsolgt for så mye.. Håper å få bestilt noen forskjellige kulturer derfra etterhvert selv.
En tur på tam lade
Var innom en tur på Tam i kveld, for noen på forumet hadde kjøpt klovne-killi der. Jeg har jo en enslig hann, så... Men de var da så små! Og så såg egentlig alle ut som potensielle hanner? Venter litt jeg, så får vi se...

I et kar gikk det masse søte coryer, og på lappen stod det leucomelas VF. Men dette må da være adolfoi? Veldig stressa var de ihvertfall, der de svømte fram og tilbake overst i karet. I bunnen bodde det en gjeng pottsure siclider (ukjente for meg). Ikke soe særlig syns jeg

Kjøpte bare litt kattemat denne gangen, for de var utsolgt for ottoer...
Heisann, hva skulle de ha for de "leucomelasene" da? Pottesure ciklider er vel innenfor mitt interessefelt, du har ikke bilder av de også?
ohr
Heisann, hva skulle de ha for de "leucomelasene" da? Pottesure ciklider er vel innenfor mitt interessefelt, du har ikke bilder av de også?


trodde du bare likte snille ciklider jeg.
sissimor
I et kar gikk det masse søte coryer, og på lappen stod det[URLBLOCK1]. Men dette må da være [URLBLOCK2]?


enig med deg om dette eller en av de andre som er klisslike adolfoi. Ligner ikke særlig på de bildene i profilen. er vel for å få bedre betalt. hehe. Hva kostet de da?

I bergen er det masse kjempe ottoer for tiden. Må kjøpe meg noen slike. 10 ganger så store som de "vanlige" ottoene.

Espen
ohr
Heisann, hva skulle de ha for de "leucomelasene" da? Pottesure ciklider er vel innenfor mitt interessefelt, du har ikke bilder av de også?


Mener det var 69,- men er ikke helt sikkert. De sure siklidene tror jeg det var flere typer av oppi der, grålige. Må innrømme at jeg ikke studerte dem særlig nøye, og bilde ble det ikke. Et par av dem spiste på en død cory...

Men det er jo bare en liten svipptur for deg, så du får dra og ta en titt
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap