- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Black_flys akvarier i Trondheim (side 34)
Black_flys akvarier i Trondheim (side 34)
Postet 26.01.11 kl 19:11
I går ble det litt handling på midtun zoo
Kjøpte et par med Apistogramma baenschi Inka-dvergciklide
Et par med Apistogramma panduro
samt en stim med enten Copella arnoldi Sprøytetetra eller Copella eigenmanni. Tror det er sistnevnte, for det var den jeg tenkte på, men dårlig hukommelse. hehe. Er 99% sikker på at det er Eigenmanni. Får ta noen bilder for å høre hva folk tror. Også sendt epost til Erlend.
Tenkte på Apistogramma sp. ´Masken´, men disse var veldig skrale enda.
De nyinnkjøpte fiskene går nå i en 63liter med kusuri wormer pluss, esHa exit og 2000.
Skal prøve å selge unna litt fisk før jeg sette disse inn i andre kar etter kuren.
Tror den store stimen med neontetra blir solgt samt Apistogramma cacatuoides Kakadueciklide
Får prøve å ta litt bilder de nærmeste dagene. I dag kommer det også elektriker på besøk. endelig få gjort litt mer med kjøkkenet.
Kjøpte et par med Apistogramma baenschi Inka-dvergciklide
Et par med Apistogramma panduro
samt en stim med enten Copella arnoldi Sprøytetetra eller Copella eigenmanni. Tror det er sistnevnte, for det var den jeg tenkte på, men dårlig hukommelse. hehe. Er 99% sikker på at det er Eigenmanni. Får ta noen bilder for å høre hva folk tror. Også sendt epost til Erlend.
Tenkte på Apistogramma sp. ´Masken´, men disse var veldig skrale enda.
De nyinnkjøpte fiskene går nå i en 63liter med kusuri wormer pluss, esHa exit og 2000.
Skal prøve å selge unna litt fisk før jeg sette disse inn i andre kar etter kuren.
Tror den store stimen med neontetra blir solgt samt Apistogramma cacatuoides Kakadueciklide
Får prøve å ta litt bilder de nærmeste dagene. I dag kommer det også elektriker på besøk. endelig få gjort litt mer med kjøkkenet.
Postet 01.02.11 kl 12:18
Postet 01.02.11 kl 13:43
Sølvi GullaksenHvor mange Apistogramma-arter har du nå Espen og har du flere typer i samme kar?
Hei Sølvi.
Har lyst å prøve nye arter.
Mistet jo Sommerfuglhannen, så nå skal jeg vente med de til jeg får tak i VF.
Har bare en art i hvert kar, men i 180 literen går det ungfisk av Apistogramma cf. eunotus og Aequidens pulche - Blå ciklide, Blå acara
i 63 literen går det en trio med Apistogramma cacatuoides - Kakadueciklide som jeg tror skal selges.
De nye apistoene skal overta plassen i disse karene. Det som er planen så får vi se. hehe
Har fått sansen for å prøve med VF.
Også den eldste corydamen vår går i kurakvariumet da hun har fått seg en skade nesten oppå ryggen. Ser ut som hun har svømt inni en stein elle noe med stor fart.
Postet 01.02.11 kl 13:54
Postet 01.02.11 kl 21:49
Postet 01.02.11 kl 21:56
Postet 01.02.11 kl 23:23
Joanna & PålSå spennende med nye aspistoer, Espen :-) Vi har ikke prøvd oss på apistoer foreløbig, men både Inka-dvergciklide og Apistogramma panduro er på ønskelisten. De er utrolig fine!
takk takk. Apistoer og alt fra sør amerika er liksom tingen. hehe
En rolig akvaristhelg. Hadde besøk av mine foreldre som hjalp oss med kjøkkenet.
Ble så vi skiftet benleplatene da den ene hadde skade og i tillegg likte vi ikke den grå fargen. Jaja noen tusenlapper ut vinduet. Så nå er det siste rest som gjenstår, men TTT (Ting Tar Tid).
Spilt fotball i to timer så utsetter vannskifter og flytting av fisk til i morgen.
Noen bilder av Rineloricaria sp. ´Argentina´
Postet 07.02.11 kl 22:51
Sør maerikanske ciklider
Er det noen av disse ciklidene som ikke bør gå i samme akvarium med tanke på faren for krysning?
Apistogramma baenschi
Apistogramma cacatuoides (Red)
Apistogramma panduro
Apistogramma cf. eunotus
Aequidens pulcher
På forhånd takk (fått indikasjoner på at panduro og baenschi er i familie)
Espen
Apistogramma baenschi
Apistogramma cacatuoides (Red)
Apistogramma panduro
Apistogramma cf. eunotus
Aequidens pulcher
På forhånd takk (fått indikasjoner på at panduro og baenschi er i familie)
Espen
Postet 09.02.11 kl 00:58
I går kveld før jeg la meg måtte jeg bare legge meg på bakken å se inn i pygmekaret. Etter en stund ser jeg flere små minatyrer som beveger seg på roten inni karet. ca 1/10 del av sine foreldre. Nesten helt sorte. kjempe gøy. ikke sett noen utenom den ene jeg fikk opp før jul. Så da overlever yngelet i dette artskaret med noen små nanostomuser.
Flere som har meldt interesse for den flotte neontetrastimen min, men 23+ flotte neontetra til kr 100 er for lite til at jeg vil kvitte meg med den. Folk sier at neontetra er dårlige til å stime, men disse hforflytter seg som en flokk. Nydelig å se på.
Litt trangt med 10 små Copella eigenmanni i tillegg vil noen si, men ser ikke ut til at de lider noen nød. Sikkert alt for mange fisker i karet, men foreløpig går det nå bra. Håper med tiden å få bytette ut til et litt større. Er kraftig filter og en sirkulasjonspumpe med ekstra oksygen metning i karet.
Toppen: Copella eigenmanni
Midtsjiktet: Neontetra
Midtsjiktet og bunn: Apistogramma baenschi
bunn: Corydoras sp. CW023
Hele karet otto og pitbullpleco.
Flere som har meldt interesse for den flotte neontetrastimen min, men 23+ flotte neontetra til kr 100 er for lite til at jeg vil kvitte meg med den. Folk sier at neontetra er dårlige til å stime, men disse hforflytter seg som en flokk. Nydelig å se på.
Litt trangt med 10 små Copella eigenmanni i tillegg vil noen si, men ser ikke ut til at de lider noen nød. Sikkert alt for mange fisker i karet, men foreløpig går det nå bra. Håper med tiden å få bytette ut til et litt større. Er kraftig filter og en sirkulasjonspumpe med ekstra oksygen metning i karet.
Toppen: Copella eigenmanni
Midtsjiktet: Neontetra
Midtsjiktet og bunn: Apistogramma baenschi
bunn: Corydoras sp. CW023
Hele karet otto og pitbullpleco.
Postet 10.02.11 kl 23:07
kjøpte for noen dager siden 8 stk Macrobrachium sp. ´peru´ som etter en dag ble 6 selv med lang innkjøring. På butikken viste ansatt ingenting om denne, men fant en flott beskrivelse her på akvaforum.
Endelig en reke som ikke blir så stor som de indiske, som kan forsvare seg og som er fra elver med lav pH.
Ellers fikk jeg besøk igjen i dag. Denne gang et hyggelig besøk av Remi med samboer. Ble mye fiskeprat og litt kaffe. Håper fiskene og plantene får det bra.
Ellers vannskifte i dag og adolfoiene byr opp til dans, men stopper etter det....
Ser ikke noe til apisto Inka damen. Håper hun holder seg innendørs i en av hulene jeg ikke ser.
Nei arbeidshelga starter imorgen... tata
Bilder av skilpadder utenfor en restaurant i syden
Endelig en reke som ikke blir så stor som de indiske, som kan forsvare seg og som er fra elver med lav pH.
Ellers fikk jeg besøk igjen i dag. Denne gang et hyggelig besøk av Remi med samboer. Ble mye fiskeprat og litt kaffe. Håper fiskene og plantene får det bra.
Ellers vannskifte i dag og adolfoiene byr opp til dans, men stopper etter det....
Ser ikke noe til apisto Inka damen. Håper hun holder seg innendørs i en av hulene jeg ikke ser.
Nei arbeidshelga starter imorgen... tata
Bilder av skilpadder utenfor en restaurant i syden
Postet 17.02.11 kl 23:28
Hei espen, hvordan synes du panduro hannen er i forhold til inka hannen?
De bilder og fisker jeg har sett er inkaen mye finere og mer farger enn panduroen?
har du bilder av din panduro hanne?
Hvordan går det med klorekene fra peru, har ikke hatt reker, men disse som tåler lav ph hadde vært artig å prøve seg på.
Hilsen
RHD
De bilder og fisker jeg har sett er inkaen mye finere og mer farger enn panduroen?
har du bilder av din panduro hanne?
Hvordan går det med klorekene fra peru, har ikke hatt reker, men disse som tåler lav ph hadde vært artig å prøve seg på.
Hilsen
RHD
Postet 18.02.11 kl 17:33
Postet 18.02.11 kl 19:06
Synes panduroene er mye flottere i fargen. Tror jeg må ha mistet inka damen for den har jeg ikke sett på en stund. Flere huler jeg ikke har innsyn til så fortsatt en mulighet...
Skal prøve å få samboer til å ta bilder en dag, Hun har mye bedre kamera enn meg. hehe.
De nye rekene har jeg heller ikke sett noe til, men av erfaring er det mange plasser å lure seg bort. De indiske klorekene trodde jag var borte før det plutselig kom en skokk frem ved foring.
Var hyggelig med besøk av deg og fruen Remi. Håper det forstatt går bra med fiskene.
Har nå solgt ut de siste Apistogramma cf. eunotus ynglene for denne gang. Må la de andre få vokse seg litt større.
Skal prøve å sende en snegle og plante pakke i morgen. satser på at plussgradene kommer for fult i morgen.
Skuffende dag på jobben av tottenham..............
Skal prøve å få samboer til å ta bilder en dag, Hun har mye bedre kamera enn meg. hehe.
De nye rekene har jeg heller ikke sett noe til, men av erfaring er det mange plasser å lure seg bort. De indiske klorekene trodde jag var borte før det plutselig kom en skokk frem ved foring.
Var hyggelig med besøk av deg og fruen Remi. Håper det forstatt går bra med fiskene.
Har nå solgt ut de siste Apistogramma cf. eunotus ynglene for denne gang. Må la de andre få vokse seg litt større.
Skal prøve å sende en snegle og plante pakke i morgen. satser på at plussgradene kommer for fult i morgen.
Skuffende dag på jobben av tottenham..............
Postet 22.02.11 kl 23:56
Espen: "there is hope in a hanging snor" Baenschier er ganske hardføre.
De sør amerikanske rekene høres meget intressante ut, håper de kommer fram igjen. Jeg er svært intressert i en gruppe av de og kloreker om du skal til Norges navle igjen, av en eller annen grunn er også kloreker mangelvare oppi her.
Hilsen Ola
De sør amerikanske rekene høres meget intressante ut, håper de kommer fram igjen. Jeg er svært intressert i en gruppe av de og kloreker om du skal til Norges navle igjen, av en eller annen grunn er også kloreker mangelvare oppi her.
Hilsen Ola
Postet 23.02.11 kl 12:07
Postet 23.02.11 kl 12:17
ohrEspen: "there is hope in a hanging snor" Baenschier er ganske hardføre. De sør amerikanske rekene høres meget intressante ut, håper de kommer fram igjen. Jeg er svært intressert i en gruppe av de og kloreker om du skal til Norges navle igjen, av en eller annen grunn er også kloreker mangelvare oppi her. Hilsen Ola
Skal oppover til Trondheim i morgen, men tror ikke jeg rekker å stikke innom butikken å kjøpe flere før jeg drar. Skal nå på jobb. Jobb i morgen tidlig, før det blir fly opp til Trondheim på kvelden.
Hei Anna. har indiskekloreker som formerer seg, men disse blir så store samt at de andre er fra sør amerika så passer mer inn i biotopen.
Postet 23.02.11 kl 12:43
Postet 23.02.11 kl 13:11
Postet 23.02.11 kl 14:10
Håper det er ok og jeg legger det inn i tråden din Espen, men til Fart66, her er bilde av en hann fra samme sending som de Espen har kjøpt fra Dette bildet var tatt tidlig, så han har farget ennå noe mer ut!
Ellers ser det ut til og gå bra med Ap. cf Eunotusene jeg kjøpte av deg Espen. De har fått selskap av annen fisk, og det virker som de satt pris på det. De har farget mer ut, og svinser i karet. Flott fisk!
Spennende med nye reker, får håpe du får til oppdrett på disse! Venter selv på reker fra Anna U når det blir mildere i været, så det blir artig!
MVH Pål
Ellers ser det ut til og gå bra med Ap. cf Eunotusene jeg kjøpte av deg Espen. De har fått selskap av annen fisk, og det virker som de satt pris på det. De har farget mer ut, og svinser i karet. Flott fisk!
Spennende med nye reker, får håpe du får til oppdrett på disse! Venter selv på reker fra Anna U når det blir mildere i været, så det blir artig!
MVH Pål
Postet 23.02.11 kl 17:52