Revestrekenes akvarieverden (side 35)

Jeg tror Tiurtorv er tingen, problemet er at den ligger ute under snøen på hagesentrene, ihvertfall der vi har spurt etter den.
Får vel vente til våren kommer da og hagesentrene livner til for fullt igjen
En liten Hypancistrus contradens og en diger mallepille ))

[External Image]
Sølvi Gullaksen
Får vel vente til våren kommer da og hagesentrene livner til for fullt igjen;)


Tror Plantasjen i Åsane har den fremme.
Synes å huske jeg leste det når jeg var der i forrige uke.


Espen
Rita Revestrek
En liten Hypancistrus contradens og en diger mallepille :)))


Åh, se det blikket! Henført på grensen til matlei - herlig! Jeg tror jeg ønsker meg en sånn eller tre.

Tror jeg ønsker meg et ordentlig kamera med makrolinse også, veldig flotte bilder av de små, den bittelille streken med kulemage er jo ubetalelig :o)
Det er bare å si ifra hvis du er interessert i noen Linda, vi har en god del contradensyngel men de fleste er fortsatt for små for flytting. Makrolinse er skikkelig gøy, man kommer ganske så nær motivet... skjønt nå ønsker jeg meg en som går enda nærmere ))

[External Image]
Jeg forsker stadig på fotografering av de små strekene, hadde jeg brukt stativ så hadde det kanskje blitt skarpere, men man ser jo hvor søt den er da

[External Image]
Veldig, litt E.T med de store øynene. Har ellers falt pladask for disse vakre mallene med "øyevipper", så plutselig kan jeg finne på å ta deg på ordet der :o)

Men altså, tatt uten stativ? Nå rykket kamera med mulighet for objektiv enda høyere opp på lista. Mitt lille Cybershot 7,2 tar en sjelden gang nesten klare bilder med ekstra lys og stativ på stille utpust :o)
Kameraet vårt er flere år gammelt men det er så kjekt at man kan bytte linser etter behov Det er spennende å ta bilder med digital speilrefleks, det er jo så mange muligheter med de manuelle innstillingene. Med makrolinse er det ekstra gøy for en detaljfiksert som meg. Stativ har jeg ikke helt tålmodighet til å hverken å finne frem eller bruke, det blir bare slik "frihånds-fotografering" ))

[External Image]
Og der er det nok en gang bevist, øyet gjør jobben, kameraet bare utfører det penselen ikke har tid til. Vakkert! Du får frem lyset så godt i bildene, og det blir en "lyrisk strek" som en mester sa den gang man studerte slikt :o)
Tusen takk Lisa og Linda Jeg har aldri studert kunst (skulle ønske jeg gjorde det), bare et år på tegning/form/farge i Kragerø med Alf Cranner som tegnelærer, men form og farge har alltid interessert meg ))
Ett år her og ett år der, det blir kunstnere av slikt! Litt grunnutdanning i perspektiv, komposisjon og fargelære burde vi ha fått med oss fra grunnskolen, da hadde verden sett vakrere ut, og ingen hadde måttet gå rundt og tro at de ikke kan tegne. Noe så dumt! Alle kan det. Alle havner ikke på veggen på Nasjonalgalleriet, men alle som lærer å skrive blir ikke prisbelønte forfattere heller. Alle som lærer å spille blokkfløyte havner ikke i Filharmonien. Så hvorfor lærte vi ikke selv de enkleste ting?

Har studert under en mester på gamlemåten, kopiert daVincis anatomitegninger og Cezannes stilleben, snekret rammer og spent opp lerret, og tegnet streker, sirkler og croquis på mange tusen ark. Mammaer med full jobb og akupunkturstudier kan ikke drive med sånt, men se, det kan de. Nå går jeg rundt og verker etter å komme igang igjen, for den forbistrede planta får bladet sitt feil vei, og når jeg maler er det jeg som bestemmer. En stund...

Putt på meg en femmer - året ditt var vel anvendt, og det var ikke bare hr Cranners fortjeneste!
Utrolig nydelig bilde,dette burde du jo forstørret opp og hatt på veggen Rita
Ja et fantastisk flott bilde av blomsten! Likte veldig godt at det var dust rødt bak (sikkert av flere blomster?)
Takker igjen Blomsterbildet er jeg godt fornøyd med, det er tatt uten blitz og mot lyset fra kjøkkenvinduet. Motiver i motlys er spennende

Så over til fiskeriet, og da selvfølgelig de fire små som fortsatt lever i beste velgående I dag er de 17 dager gamle og fóres fortsatt på infusorier, jeg har sett dem jakte på små vesen som har dukket opp i karet men mikroorm virker fortsatt litt for stort for dem.

I går var karantenefisken ferdig avluset så nå skal jeg flytte endel av dem til sine artsfrender (nattereri, polystictus og C091) i andre kar. De to nattereri'ene vi har fra før har nå gått sammen med green laser i minst et år så de blir nok "overlykkelige" over å møte flere likesinnede ))

[External Image]
Hypancistrus contradens
Hei
Følger med på tråden din, men dette blir mitt første innlegg her. Må bare si at du er flink til å ta bilder. En ting jeg lurte på; hvor lenge er det før dine Hypancistrus Contradens yngel er salgsklare og hvor store disse er?

mvh
Fredrik Haave
Jeg visste at jeg kom til å glemme noe.... Vi glemte å hente den 100 liters tønna jeg har i boden bak huset, og så tenkte jeg å sende med dere det jeg hadde liggende av frossentfôr (hovedsaklig røde myggis men også artemiaegg) i fryseren. Glemte begge deler, jeg.

Men vi får se om dere ikke har veiene forbi her en gang i fremtiden, kanskje et ærend ikke altfor langt unna, så får dere stikke innom og hente tønna. Og hvis jeg greier å la være og rydde i fryseren innen da og kaste det, så får dere det også

Takk for en hyggelig ettermiddag med prat og sjauing

Her er link til den Aqua Medic Mistral 300 luftpumpen (den store), der finner dere tekn. info og hvor mye luft den pusher (som Atle spurte om)
Heldige dere som fikk hentet mye hos Mona
Regner med hun har en førsterett på Coryer hvis hun får lyst på noen i ettertid
utrolig fin tråd du har her mektig imponert over bildene du tar! har drevet med foto i mange år, men ikke akvafoto så dette er litt nytt for meg, men fint å se at man har noe å måle seg opp mot. forøvrig også int i contradens når de blir salgsklare..
Inaktiv bruker
Hei. er 13 år, lest noe av tråden deres. må lese hele, men den er såå lang.
Kjempe fin tråd. jeg misunner dere sååå mye. har bare green laser og pansermaller, men har såå mye ønsker.
Det er imponerende!
jeg blir nok fast følger av denne tråden nå ja.
Mvh Kristian.
Tilfeldig bekjentskap
© Victoria Johanne Berg
Reklame for plussmedlemskap