Leifs verden, del 2 (side 35)

Inaktiv bruker
ikke annet hvis du skal sette dem sammen igjen snakker vi laptop eller snakker vi stasjoner? evt minnebrikkene kan du ta vare på.
Solosuper
ikke annet hvis du skal sette dem sammen igjen:) snakker vi laptop eller snakker vi stasjoner? evt minnebrikkene kan du ta vare på.



Sette sammen igjen???????? Milde himmel slike midler finnes ikke som kan få denne sammen igjen. Sier ikke mer om den saken. Det er en laptop.
Toshiba Equium A200-1VO
Inaktiv bruker
LOFFA
[QUOTE=Solosuper]ikke annet hvis du skal sette dem sammen igjen:) snakker vi laptop eller snakker vi stasjoner? evt minnebrikkene kan du ta vare på.



Sette sammen igjen???????? Milde himmel slike midler finnes ikke som kan få denne sammen igjen. Sier ikke mer om den saken. Det er en laptop.
Toshiba Equium A200-1VO

lol da har jeg en mistanke om hva du har gjort med den stakkars laptopen

lekte litt med kameraet mitt i dag, og prøver å lære meg litt foto. her er det foreløbige resultatet ps siden du er plussmedlem så kan du bare slette innlegget siden du sikkert ikek vil ha det i din personlige tråd



[External Image]

[External Image]
lol da har jeg en mistanke om hva du har gjort med den stakkars laptopen


Kommer her et bilde av din mistanke. Måtte jo ha ut harddisken........ eh lol

[External Image]
Har nå vært igjennom tråden og nøstet opp en del bilder fra reolprosjektet. Har faktisk vært gans flink med oppdateringer, så ikke umulig at en kan få til noe.

Har laget en tråd på forumet her og ønsker tilbkemelding på hva folk ønsker å vite i en evnt slik artikkel.

En liten oppsumering av prosjektets start. Dagen jeg bestemte meg for reol i kjelleren ble tatt 7.desember i fjor. Begynte så smått med å sparkle og male den ene veggen på årets siste dag. Grunnet ryggplager og sykmelding fra 12.januar har det gått veldig sakte. Normalt sett ville jeg tro at prosjektet ville tatt ca 1 mnd eller mindre. Dette gjelder reolen i sin helhet. Da kommer evnt tak og gulv i tillegg.

For mitt vedkommende vil tak og gulv bli et nytt prosjekt når alt er som det skal i reolen, og de rette karene er på plass i di rette hyllene
Da blire pc kjøp på meg i dag, etter en kjapp pruterunde. En Assus Eee PC 1101 HA.
Jeg trenger ingen stor og mektig maskin, så 1 GB minne og 160GB harddisk for holde for meg.

Fikk en STOR overraskelse når jeg fikk se på ligningen, og skatteoppgjøret for 2010. Det smaker det fugl av, hehe. Mektig fornøyd, men det har sine grunner. Jeg har ikke satt ned skatten min etter huskjøpet og har da egentlig brukt dette som sparebøsse. Juni blir en flott mnd, jeg går i vente.

Ettersom eldste sønn min er her i helgen blir det at vi kommer til å pussle litt med akvaristikken her. Bære ned tre kar og pussle litt i kjelleren. Han trives med dette og får litt aktivitet.

Nå får jeg reise å hente dataen....
Flere problemer :-(
Jeg må dessverre meddele at noen misbruker epost adressen din, og adressen til folk du har vært i kontakt med!

Jeg fikk denne eposten i dag:

[External Image]

Til-adressen som framkommer er ikke min epost adresse, men jeg dekket den til da den sikkert tilhører noen du kjenner.
At jeg fikk denne, tilsynelatende fra deg, tyder på at noen har hacket seg inn på epostkontoen din og kopiert alle kontaktene dine.
Kanskje en ide å opprette en gmail-konto i stedet (gratis,og MYE bedre)?

(Det var noen japanske tegn i meldinga, men de framkommer ikke i denne skjerm-dumpen)
Tom C
Takk for at du sa i fra og for ditt tips. Fikk en mail før i dag om samme problemet. Dette har skjedd flere ganger siste månedene, og har byttet virus program opptil flere ganger, men til null hjelp. Har tatt din oppfordring på å gå over til G-mail.

Som liten lærte jeg å ta lærdom av eldre...... uten å si du er gammel Tom, hehe.
Jeg har åpnet en G-mailkonto og vil vidresende info om dette til alle jeg har i mitt kontaktnett
Inaktiv bruker
så tar du og skifter passord på den mailen som er blit hacket. lag et langt passord som inneholder bokstaver og tall.
Solosuper
så tar du og skifter passord på den mailen som er blit hacket. lag et langt passord som inneholder bokstaver og tall.



Det skal jeg se om jeg klarer. Har aldri byttet passord før, men det er vel ikke så vanskelig. Har sendt ut min nye mail adresse til di jeg hadde i "kartoteket" mitt, men er det noen som ikke har fått den eller som ønsker den kan de bare sende meg en PM via min profil.

Fikk ikke adressen din Solosuper....
Sitter nå nede i akvarierommet i kjelleren og beundrer det hele. Synes faktisk det begynner å bli riktig så koselig her, selv om noen av karene står på midlertidige plasser.

Har fått gjort litt i dag også. Fått ned 2 stk yngelkar som er satt ved siden av hverandre i jern reolen. Dette er 2 stk 16L. 16L som sto på øverste trinn i høyre delen av reolen er satt ned i bunn, nivå 4. Fikk da plass til 43L i den øverste hylla, så nå er det 4 yngelkar i den delen av reolen.

Sitter akkurat nå å ser den største cacatuoides hannen prøver å få dama si til "sengs", men han sliter. Hun er ikke helt gul og klar i kveld, men han jobber med saken. I 43L har jeg satt inn cacatuoides hua (viltformen) som har nyklekket yngel i dag.

Kom ikke så langt at jeg fikk ned den andre 73L, men fikk iallefall lagd en hylle bunn der det karet skal stå, inntil videre. Blir ommøbleringer etterhvert når alle "rette" kar er kommet i hus. Men altså inntil videre blir det bare å få puttet det inn i reolen der det er plass inntil videre.

Legger ut noen bilder fa kjelleren nå i kveld, uten noen kommentarer....
Veldig gøy å se i profien min hvor mange som har vært innom denne tråden jeg nå holder på med. Over 1800 unike brukere har tatt turen innom og ser også at jeg har fått inn 12 bilder i basen og bronsemerke i profilen. Slikt er vel kanskje ikke all verden for noen, men for meg betyr det faktisk litt. En form for anerkjennelse både for tråden jeg har og bildene mine som også andre får glede av.

Har ikke fått så mye tilbakemeldinger i tråden om artikkel på reol, men har en del tanker om dette. Er ikke sikker på om jeg skal bruke Word eller Powerpoint når jeg skal sette det opp. Noen trådlesere her som har noen formening om dette?



Nå har jeg vært gjennom hele tråden. Flotte fisk du har, og artig å lese om alle oppdrettene dine. Stå på!

Når det gjelder artikkelen, hvorfor ikke gjøre begge deler? Lag artikkelen i word, og et foredrag i powerpoint. Hvis du skal publisere den på forumet her burde du kanskje undersøke hvilket format de ønsker å få den i?
Hallo heidisen ;-=)

Takk for det. Ja visst er det gøy med oppdrett, spesielt på egg legger. Tiden med levendefødere er nær forbi, selv om jeg har en bitteliten gruppe med noen viltfangede her hos meg, med en hann og fem huer. Er liksom ikke noe "jobb og anstrengelser" for å få til levendefødere, sånn generelt. Finnes sikkert unntak der også.....

Å sitte her inne på det gamle akvarierommet er som å sitte på ei vidde nesten. Kun 160L som er delt som står igjen i etg her nå. Antar at yngelen snart skulle være så store at de tåler påkjenningen å bli flyttet ned i kjellern.

Ser nede i yngelkaret med A. Borellii at dette tydelig er hennes første kull. Hun er på shoppingtur og ungene går amokk i hele butikken. Finnes ikke noe system i noe og hun passer ikke akkurat veldig godt på dem, selv om de er i eget kar. Kan ikke se veldig mange heller, men de er veldig små enda da. Men kan likevel se ut til at det er noe frafall der.

Siste 73L kom også på plass i reolen i dag og et tomt hull ble fylt. Dette er desverre bare midlertidige kar, da andre tilpassede kar skal inn. Blir en del utbytting/bytting etterhvert som tid og råd er tilstede.

Har ellers hatt stor-rydding og fått ut alt fra det første kjeller rommet og ut i boden ute. Til slutt fikk keg støvsuget det rommet og akvarie kjeller rommet. Ble virkelig så trivelig der. Trenger å få opp noe mer lys, dog vegglamper da takhøyden er så lav. Ønsker ikke ha ukentlige lampekuppel bytter..... En 2 eller v3 seter skal også ned slik at en kan sitte behagelig og betrakte (mester) verket mitt. Hehe.

A. Cacatuoides hannen jeg nevnte i går tror han er på et 5 stjernes hotell og kan ringe ei dame som kommer med mat og etterpå legger seg på rygg for han, slik at han kan nyte alle fassiliteter. Men nei da, damene her i Hof er ikke av de letteste å få på rygg, selv om han er en flott kar og skjørtejeger.

Hun var i hula når jeg var nede siste gangen i dag, men kunne ikke se egg. Regner med at hun er like "hard to get" som Vestfoldinger generelt. Det bare ploppet ut av meg...

Litt artigheter må en jo ha med. Har ikke tatt noen bilder i dag da ntiden ikke har stukket til, men det kommer vel noen i morgen antar jeg folkens

Ha fortsatt en fortreffelig kveld
heidisen
Når det gjelder artikkelen, hvorfor ikke gjøre begge deler? Lag artikkelen i word, og et foredrag i powerpoint. Hvis du skal publisere den på forumet her burde du kanskje undersøke hvilket format de ønsker å få den i?



Glemte å kommentere dette heidisen
Vet ikke om du har sett eller lest artikkelen om Aspidoras C125 som er her vpå AF, men den lagde jeg i word og sendte inn. Fikk ingen kommentar på at de ønsket den i noe annet format.

Det er jo ellers enkelt i disse dager hvor en bare kan klippe, lime og kopiere fra det ene formatet til det andre. Dette kaller en moderne tider.... hehe. Var ikke så enkelt når jeg vokste opp, i di harde 30 åra..... Haha. Riktig så gml er jeg ikke men det var vel heller uvanlig med dvd, data og mobiltelefon på midten av 60 tallet. Tidene endres, men om det bestandig er til det bedre vil jeg nok ikke si
Under tiden med små vannbytter i kjellern i kveld, synes jeg det mar minket drastisk på ynglene til den ene A. Cacatuoides hua. Dermed ble det pumperens i det karet og 11 småttiser fikk finne veien ut av pumpa og tilbake i karet. En gledens dag for dem ;- =)

Ellers ser det ikke ut som det er store håpet for Borellii oppdrettet. Svært få igjen der, men cf Commbrae yngel er det godt med.

Begge disse gruppene er VF og i tillegg deres første kull. Må la dem få noen sjanser til å klaffe helt. Legger ut et par bilder av cf commbrae mora og noen av ynglene
Vf cacatuoides egg igjen
Alle gode ting er tre sies det og det er det her i dag. Kjøpte noen kolber med mer Watt i dag da de ikke klarte jobben de jeg hadde i 100L og 160L. Så da skulle det være i orden

Ble også en ny trio med Apistogramma Agasizzi, sikkert feil skrevet.... i dag. Kunne ikke motstå dem, selv om dette kun er ungfisk og ikke kjønnsmodne individer.

Det tredje gode er at det har kommet egg også hos den andre F 1 cacatuoides hua. Disse kan det med å legge seg på ryggen for herren sin......

Begge disse huene i tillegg til den ene hannen ble kjøpt på auksjon i Larvik, og husker jeg ikke feil er det Tom K som er dretteren av de jeg har. Er du innom her Tom K kan du jo evnt bekrefte det.

Jeg trodde jeg hadde nok yngelkar i kjelleren nå, men skal det fortsette slik, blir det trangt om plassen etterhvert. Totalt er det nede 11 kar nå i kjelleren

Har vogså fått i hus noe frossen for i dag. Røde mygglarver, sorte mygglarver og artemia.

Skal lese meg opp litt mer på Barlowi da jeg mener at en skal fore med sorte mygglarver og ha kaldtvannbytter i forbindelse med å få disse i leik.

Tom C, om du er innom her en tur, kunne du fortelle litt om dette, evnt hendvende meg til et sted du evnt har skrevet om dette?

Får se om jeg får tatt noen egg-bilder etc litt senere i dag... So long...

Jeg fant igjen den artikkelen jeg hadde sett tidligere om Apistogramma Barlowi. Oversettelsen via google er elendig, så jeg prøver min egen oversettelse

Breeding:

Minstemålet på akvariet du skal forsøke å avle dem i er en 25ltr tank, selv om de kan legge egg i et mindre tank, men da vil de normalt spise eggene. Sett opp akvariet for Apistogramma Barlowi med hvit sand, masse åpen plass og et par steiner eller røtter slik at de har noe å gjemme seg bak. De viktigste hensyn er - paret må være godt matet, vannkvalitet bra og paret ikke stressa av mennesker eller andre fisk.

Tips:

Mat med for som svarte ormer ( sorte mygglarver) og gjør et 30%vannbytte og med dette vil de nesten garantert begynne å gyte.


Så er det bare å spørre dere som har peiling på Barlowi;

*er det viktig med hvit sand?
*de går i en 73L nå, men bør jeg under denne testen sette disse i et mindre kar?
*skal jeg i denne perioden ha daglige vannbytter på 30% eller på slutten av foringen?

Kom gjerne ellers med deres formeninger og erfaringer
Glad for all hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap