Lettere øvet nybegynner :) (side 36)

Hmmmmm padlereke ??? Frosk ville nå jeg si he ,he
Definitivt et eller annet amfibie, garantert ikke lovlig på denne siden av svenskegrensa... Tror kanskje ikke det er så lurt å legge ut så mye bilder/si så mye om disse på AF (det lureste ville vel strengt tatt være å få en sikker ID og avlive om de er ulovlige, men), siden tråder som diskuterer ulovlige arter stenges/slettes.
Ja begynner å lure på den rekegreia, tror nok jeg ble lurt av de svenskene ;P
Vi måtte innom tolla men fikk lov til å kjøre videre, så det gikk greit.
Avlive nope, men vente på at politikerne får fingra ut av en hvis plass og får lagd positivliste, ja.
Ganske sikker på at dette er en av artene som kommer til å ligge på den lista, iallefal på den jeg leste, som reptilfolka har mekka ihop.

Ikke flere bilder heller nei, men kan jo vise litt hva jeg har fått gjort idag
[External Image]
Her er noen bilder av boraras brigitae
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Igår kompenserte jeg for det treet som falt feil vei ved å kutte ned en hel haug med småtrær (bilder i innlegget over)
Og idag var jeg skikkelig glad for det, for sola skinte ned på bakken og stoppet ikke bare i grantoppene, det treet som falt feil vei har stengt for sola som skinner ned på veien utenfor her, så nå håper jeg det vil smelte fortere siden sola endelig for tak.
Kompisen til elskeren min kommer en tur og ser på treet de nærmeste dagene, da kanskje jeg endelig får det vekk, (det skal bli sykt deilig). Må få sjekket skadene på skuret nøyere oxo.

Ellers var Sanne og henta ene 375l min, dette er ikke den jeg har hatt annonnse på, men en annen jeg ikke tørr låne til noen "fremmede". Kanskje hun får kjøpe den med tid og stunder, må se det ann, forelsket meg jo i dette karret og kjøpte det på impuls til fremtidig hus.
Men med planer om å flytte ut av norge (planer oppi hodet mitt) er det litt vanskelig å ta det med.

Av en eller annen merkelig grunn er det meldt dårlig vær i påsken, husker det var dårlig vær forrige påske oxo, det husker jeg for da trengte jeg ikke ha dårlig samvittighet for å sitte inne og se på sg 1 serien.

Hentet 30l bøtte fra mamma og pappa, den dukket nemlig opp når vi fikk flyttet litt på akvariene, den kan jeg bruke til å mellomlagre vann i, har jo 60l dunker, men de har det vært hestefor i og jeg er ikke sikker på om jeg har fått vasket de skikkelig. Bedre føre var enn etter snar, (sier jeg som felte et svært tre uten sikring).

Usj tidlig opp imorgen, tidligvakt, være på jobb klokka 7 *blæ*. Positivt er da at jeg er ferdig halv 3 og har hele (nesten) dagen på meg til å holde på ute når jeg kommer hjem.
Klarte såklart å glemme vannforbedringsmidlene når jeg var hos mine foreldre, igjen. Blir gal av det hodet mitt, glemmer så utrolig mye for tiden, skriver jeg det ikke ned, detter det ut med en gang.
Kan være fordi jeg ikke anstrenger meg så mye for å bruke hodet lenger og det man ikke bruker blir slappere.
Da er endelig treet fjernet, toppen sitter så godt fast at det var umulig å få løs, så der kan det sitte.
Veit ikke helt hva som skjer på pc'n for tiden, men når den har vært på ei stund slår den seg vrang og alt jeg skriver kommer feil vei, altså blir skrevet mot venstre i stedet for høyre.
Windows live er oxo no dritt, ikke alltid jeg kommer inn så jeg får lest mailene, dessuten får jeg ikke logget meg på så jeg får fjernet trygg familie dritten. *blæ*
Eneste positive er bilderedigeringsprogrammet som gjør det lett og enkelt å redigere bildene. Var oxo bare det jeg ville ha, så det så, resten bare ble med :P

Ser bare ene padlereka og det bekymrer meg litt, ene kuhliålen begynner å virke slitt i fargen noe jeg tror kommer av vannet, kanskje det er noe som gjør at slimhinnene ikke virker helt som de skal.
Må huske å få med meg vannforbedringsmidler når jeg er hos mine foreldre imorgen, glemmer det nemlig bestandig.
Må sjekke pumpa om reka kan ha kommet seg inn der, egentlig er det umulig, men har funnet både fisk og reker inne den før, så inn kommer de seg.
Ikke akkurat bare bare å skulle ta ut røtter for å sjekke bak og under ting, når alt sammen er flettet sammen for å passe akkurat.

Tror 30l skal få en oppussing i påsken, har jo korkbark og en av medlemsakvariene har kork som bakgrunn bare festet med silikon, så da går det sikkert ann. Selv om mange sier det ikke vil feste, får prøve og se iallefal. ;D

Nå skal snart guramiene flytte over til 85l, må bare fikse litt og sånn.

Ellers er det meldt regn i påsken (sjokk), håper det kommer enn skikkelig skur som vasker vekk masse snø.
For jeg pleier nemlig sette ut stueplantene mine om dagene nå, slik at de skal få litt kjærkommen sol og varme
Virkelig lei av all snøen, hvis ikke regnet vasker det vekk må jeg leie inn måker som kan ta de siste hundre meterne, fra naboen og bort til meg, der ligger nemlig snøen tykk fremdeles pga skyggeside. *blæ*
Skal bli deilig å kunne parkere utenfor hytta igjen
Bra du fikk det vekk uten problemer da
Ja nå er det bare å kappe de til passende biter og gjøre det om til ved ;D
Har forresten ganske mange trær jeg må kviste og gjøre om til ved imorgen, iallefal kappe i passende biter. (nesten så jeg har lyst til å gjøre det nå, men skal snart ut å ri).

Imorgen er det fri, med alle de planer det medfører.
Vannbytter i 30 og 12l, guramiene kan evnt flytte over til større kar nå. Hvis guramiene flytter, skal kirsebærene over hit. Blir da å fange disse.

Har oxo funnet ut at jeg vil prøve meg på korkbarkbakgrunn i 30l iløpet av påsken. Så da må alt ut herfra for å gjøre det *usj*.
Fiskehobbyen er vel det som er verst hver gang man skal gjøre forandringer eller tar mest tid når man skal flytte det.
Er iallefal en seriøs planlegging for å stresse fisker minst mulig og alt det der.
Æsj drittvær. Får heldigvis lov til å ha motorsaga over påsken, slik at jeg blir ferdig å kviste og kappe. Ikke mye fristende i stå ute i det regnet som er nå.
Håper virkelig det blir sol imorgen så jeg kan få gjort det da, så kan jeg bruke dagen idag på litt fiskegreier ;D

Idag:
- Guramiene flytte
- Sjekke pumpa i 85l
- Flytte reker
- Oppgrader pumpa i 12l
- Bytte vann 30 og 12l
- Sette ny mikroormkultur
- Hente nytt vann

Lurer på om jeg skal flytte stjernene nå oxo, eller om det skal vente til jeg begynner med prosjekt korkbakgrunn i 30l.
Tenker jeg venter jeg
Da er guramiene i tilvenning, 11 kirsebær reker ble fisket ut og puttet rett over i 12l, så da burde det være en grei stamme der til videre oppvekst, er iallefal 4 store røde damer.

Og jada, ene padlereka var såklart inni filteret. Jeg skjønner ikke hvordan de kommer seg inn. *klø seg i hodet*
Interessant tråd

var stilig den padle"reka" di, men er nok en amfibie. Syns det lignet på en liten frosk eller salamander jeg (mangler hale da). Så hadde jeg vært deg så ville jeg ikke lagt ut bilder her ) Å bare ha d en i skjul, så kan du heller bare omtale den som padlereke. Men noe reke kan jeg fortelle at det er det IKKE :p men var skikkelig søt...

Driver trehugst også ja, tøft :p
Velkommen i tråden min Shlush
Er nok amfibie ja, men for meg er det firefota padlereker. Mer trengs ikke å si om den saken :P
Den kom nok ut av filteret i riktig tid, hadde nok ikke klart seg særlig mye lenger der inne nei, slunken mage som den hadde.
Ikke sett no mer til viftereka etter jeg flyttet den over hit igjen (85l), men dette er jo en art man ikke ser mye til om ikke den har funnet seg favorittplass der den kan sees.

Guramiene er nå sluppet løs og vannbytter på 30 og 12l er ferdig.
Nå er det handle litt, hente no greier på krizoo og ned til mine foreldre for å låne badet, hente vann, hente vannforbedringsmidler og levere ting jeg har lånt.
Så er det til eksen å la han se på bilen, den har nemlig noe løse deler som klunker når jeg kjører og vel ikke føles særlig trygt.
Godt å ha et greit forhold til eksen når det gjelder slike ting, snill som han er hjelper han meg med bilen og litt sånne ting.
Jeg betaler for delene da

Se på den reven her, noe så herlig, bare .... borte
Den videoen var jo bare dritstilig Godt gjort å høre ei mus så langt nedi snøen...
Ja og så skjønn den er når den bikker sånn på hodet. Oxo så herlig når den forsvinner ned i snøen.
Utrolig kult med det sveve momange, akkurat som den står stille i lufta før den stuper.
Ikke virker det som den bruker mye krefter heller, men likevel så høyt den hopper :O
Igår drev jeg først på med litt rydding etter jeg gikk berserk med motorsga utenfor her, kvistet og kappet. Fytte så lei jeg var greiner og råtten snø. Så i 3 tiden ga jeg meg og begynte med bakgrunn til 30l istedet, meget fornøyd om jeg skal si det selv, nå er det bare å få det på plass da ;D

Først lagde jeg en papp plate i de innvendige målene til akvariet, så tilpasset jeg biter
[External Image]

Blir bra eller?? Nå er det bare å få satt det inn da.
[External Image]

Utsyret jeg brukte
[External Image]
Så her ser det nå ut etter jeg sluttet igår.
Den bakgrunnen ble stilig Gleder meg til å se bilder av den i karet...
Idag ble bakgrunnen limt inn, Jan Rune var her og hjalp meg, så hvis det ikke går, er det hans feil ;P
Fiskene står i en 30liters dunk imens og pumpene suser og går.
Gleder meg til jeg kan fylle det opp med sand, planter og fisk.

Ene borarasen hadde klart å snike seg med over i 12l, vi lempet nemlig noen reker over der, så nå aner jeg ikke lenger hvor mange det er der.
Forsvant gjorde den når jeg kom med håven, dumme fisken, så da får den bare fortsette å være der imens. ",

Bakveggen på karret skal males svart, lurer på om jeg skal ta listene oxo, dette karret er nemlig et eldgammelt ett fra jeg var liten med plastlister som skal ligne tre.
Hmm kunne jo malt lyset svart da å
Får se, ellers tar jeg reserveløsninga med svart teip ;P

Hva brukte du å lime korkbitene fast på glasset med?
Driver og spekulerer på en korkbakgrunn selv, det er dritstilig - særlig hvis man dytter inn litt javamose på den her og der i sprekkene. Men jeg lurer liksom på hvor godt silikon egentlig hefter på kork :p Eller om man heller bør bruke Orca undervannslim istedet...?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap