Sissis våte drømmer (side 38)

Du har så mange vakre kar altså! Vær glad jeg ikke er nabo, jeg hadde nok kommet stupende hver dag bare for å sitte og kikke, haha. Der Rio Fantasia karet (skrev jeg det rett?) er råstilig. Hadde også planer om en bybakgrunn som det for en tid siden, slik at det så ut som det var undervann. Men.. jah kom aldri så langt.

Takk for flyteplantene foresten, de er helt nydelige! Og settes stooor pris på av både coryer og rødmunnstetra. Får håpe penselalgene drar dit peppern gror nå da
Så fint at du like dem Grapejuice! Men nå er Rio`n så gjengrodd at en knapt ser bakveggen i det hele tatt :O

Har bygd om benken der Asylet stod i dag, slik at den nå er stor nok og solid nok til det nye karet. Karet har kommet på plass, og fått bunnlagsnæring, en del sand, og litt vann. Fortsetter i morra

Legger ved et dårlig bilde med masse gjenskinn. Her er kun bunnlagsnæringa på plass.
Hvem er du lille venn?
Fikk tatt et bilde av den første yngelen jeg fant. Den har heldigvis vokst den også, men ligner definitivt ikke på honningynglene. Er det en channoides tro? Eneste andre alternativ er stjernedanio, så da tror jeg det er channoides.

Håper ynglene fortsetter å vokse bra, og at jeg får dem til å spise noe annet enn dafnier, for der holder det på å bli tomt.

[External Image]

Ellers har jeg holdtpå i nykaret i dag, "scapet" litt og plantet en del. Til min store fortvilelse, så har både Lindernia og Pogostemon gått fullstendig i oppløsning! Røttene ser fine ut, så jeg krysser alt jeg har for at det blir noe utav dem...
Frustrert :(
Ting går ikke som jeg vil i det nye karet. Som før nevnt har de nye plantene smeltet bort. Den store rota (som har ligget i vann ei stund) bestemte seg plutselig for å flyte da jeg hadde fylt karet nesten helt opp. Ble jo kaos av sånt! Fikk tynget den ned med en del stein, men nå står den feilstilt. Hadde fått plassert ferskvannstanga fint syns jeg, men nå er den jo all over the place...

Og så bråker powerheaden, og det går jo ikke. Hmpf...

Legger ved et bilde av hvordan det er nå; rotete og grumsete sukk...
[External Image]
Men veldig spennende! Den stien din...
Effektlys fra ikea
Tusen takk for oppmuntring Linda

Har montert led-belysning fra Ikea bak det nye karet, og også bak Godteskåla. Var så veldig lei den blå bakgrunnen der, som det var et hull i! Skrekkelig irriterende med slike små hull, for en ser dem jo hele tiden. Uansett, så er folien borte.

Belysningen jeg kjøpte nå har en artig liten kontroll, med et hjul på. Og da kan jeg stille lyset i alle regnbuens farger. Artig leketøy for meg det, og i kveld ble det lilla

Det nye karet tror jeg forresten blir hetende Trollskogen. Både på grunn av at det er brukt trollhassel, på grunn av alt tullet, og fordi jeg er et troll som har satt opp enda et kar. Men dette er det siste! (Ihverfall før vi flytter til et større sted...)
[External Image]
Oi oi oi dette IKEA greiene må du fortelle litt mer om, de lysene. Har vært på utkikk etter noe sånt, spesielt i mange farger!!

Og jah syns det ser pent ut! Veldig trolsk!
Plussmedlem
Det finnes bare en ting du må gjøre; kjøpe et hus med mange rom! Du trenger mer plass til akvariene, vet du!
Må nok kjøpe hus snart ja Anders, men det er dyyyyyrt...

Har sett alle 5 lakrisene på en gang i dag, og konkludert med at det er 3 anner, og 2 hunner. De er runde og gode, og har vokst en god del siden de kom i hus. De er så vakre at jeg får lyst til å spise dem! Eller ihvertfall nesten, de ser jo ut som små drops

Fant en yngel i byttevannet fra Godteskåla denne gangen også, og den er nå i Mini-pytten sammen med de andre. Lurer på om denne også muligens er en cannoides.

Ikea-lyset er arti å leke med, så legger ved et bilde av Godteskåla i Rødt. Og til slutt et bilde av Gullars, som helt klart er ei fin dame ;D
Første innbyggere i trollskogen
I dag kom det spennende pakke i posten; reker! 11 fine gule, og 12 blå tigere. Og så fikk jeg med litt planter, bla vallisneria nana, ferskvannstang, javabregner og en cryptocoryne. Og en rekehåv. Den er liten og søt den
[External Image]
[External Image]
[External Image]
oooh bilder av plantene og håven også?? oi de blå rekene var jo søte, fin farge! egentlig syns jeg reker er litt ekle, uten å mene det vondt haha. bare syns de er litt ...mer insekt-lignende. Men har litt lyst på noen selv endag.

Å lykke til med tigerrekene, de er jo så fine! Hva heter de gule?
Ny runde wormer pluss
Cory som ligger aleine ved frontglasset er dårlig ny... Sukk...

Oppdaget i går en som var lysere enn de andre, og i dag lå denne altså aleine framme ved glasset, ganske apatisk. Brystfinnene er som stive pinner, og det virker ikke som den får til å svømme ordentlig. Slik var det med den forrige jeg fant ved glasset også. Har fanget den opp i den største håven, slik at den får være i fred fra amanoene. Dette er veldig frustrerende, for de andre har sett bedre ut i det siste, og halene til de to haleløse har vokst litt...

Tar en ny kur med Wormwr Plus, for jeg tørr ikke annet...

Lisbeth: de gule rekene er rett og slett en gul slektning av kirsebær [External Image]
Og da var den bleke coryen død... Sukk...

Eneste tegnene var den manglende fargen, noen små bloduttredelser og de "stive" brystfinnene. Litt hvitaktig på ryggen, men ikke noe konkret å se. Dette er virkelig ekstremt frustrerende...
Huffda, det er ikke noe ålreit med sykdom i karet Blodutredelsene kan vel tyde på bakteriell sykdom, kanskje du skulle prøve noe sterkere på dem, f.eks JBL Furanol?
Rita Revestrek
Huffda, det er ikke noe ålreit med sykdom i karet :( Blodutredelsene kan vel tyde på bakteriell sykdom, kanskje du skulle prøve noe sterkere på dem, f.eks JBL Furanol?


Kanskje jeg må det Rita...
Ser den minste ( den uten hale) har blitt grusom tynn, og nå fant jeg mini-sutte død også. Den også grusomt tynn.

Men tar ikke Furanol knekken på filterbakteriene? Og kan den brukes sammen med Wormer plus? Vil det være noe vits i å ta ut de som ser preget ut, og behandle disse for seg? Eller må hele karet behandles uansett?

Har desverre ikke Furanol, men har Sera bactopur, kan den brukes?
Så skrekkelig trist, Sissimor! Man blir så hjelpeløs, de kan jo ikke akkurat fortelle hvordan de har det. Du har selvfølgelig bladd deg gjennom alle de redselsfulle bildene også, stakkars deg :o(
Men de redselsfulle bildene hjelper jo ikke, for mine ser ikke redselsfulle ut... Har nå 3, ihvertfall som jeg ser, som er grå i fargen. Dette er de to minste, og en av de største. Alle har noe spiss ryggfinne, og de to minste mangler hele/ deler av halefinnen. Ellers tror jeg alle ser helt fine ut. Ser selvfølglig aldri alle på en gang, så vanskelig å vite sikkert. Alle 5 atroene ser flotte ut.

Rettelse: den lille som mangler deler av halefinnen har blitt mye flottere i fagen, og ryggfinnen er nå fin. Men halen dens svinger liksom litt opp... Fortsatt bekymra for den også...
Plussmedlem
Jeg er fryktelig lei meg på dine vegne her nå, dette var veldig trist.
uff uff så frustrerende. hvor gammel var denne første coryen?? stakkars :\ jah det er veldig leit for man vet jo ikke om de lider og i hvilken grad. er helt fersk på dette med sykdommer, så har desverre ikke noe hjelpsomme tips. Men håper det ordner seg ihvertfall!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap