- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 4)
Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 4)
Postet 30.10.06 kl 03:03
Endret: 30.10.06 kl 03:09
Inaktiv bruker
Tror ikke du vil ødelegge heller jeg, men tar gleden av det hun gjør mener jeg.
Postet 30.10.06 kl 03:17
Jeg tror ikke at noen klarer å ødelegge Monas glede over å ha fått mulighet til å skape ett nytt akvarierom, eller hennes glede over de fiskene hun har i karene sine. Til det er gleden og stoltheten hennes over det hun får til, altfor stor. Det er klart det kan være tøft til tider å få kritikk, men det bør man være klar over når man eksponerer seg og sitt på internett og på et slikt forum. Jeg tror ikke at de som kommer med kritiske kommentarer gjør det for å såre eller ødelegge for Mona, men all ære til deg Birger som står fram som den store forsvarer! Mona er kjent for å legge lista høyt, og det kan nok helt greit forklare de kritiske innleggene.
Akvarium er gøy! Å bygge opp et helt rom for hobbyen sin er kjempegøy! Men det koster penger, og som den fornuftige kvinne Mona er, prioriterer hun ikke hobbyen sin foran alt her i verden. Det er svært få mennesker som faktisk kan gjøre det, både på grunn av at det krever ressurser i form av tid og penger. Jeg tror nok at om ett år eller to han også Monas akvarierom endret utseende, og det sier jeg både på grunn av det jeg har lest av Monas innlegg og på grunn av at utvikling er naturlig for oss mennesker. Nå kan man ikke gjøre alle til lags, og det er heller ikke interessant for de fleste. Det viktigste er at man er fornøyd selv!
Jeg gleder meg til å bygge opp vårt mikroskopiske akvarie/katterom, det blir både spennende og gøy. Og så praktisk å få samlet litt av det som står rundt i huset! Jeg skulle inderlig ønske at vi hadde mer plass og at vi hadde et slikt rom som du Mona har! Du er veldig heldig, og jeg tror du vet å sette pris på det.
Lykke til videre Mona! Flytting er no dr....... men en dag er man ferdig med jobben og kan begynne å nyte livet i nytt hus!
Akvarium er gøy! Å bygge opp et helt rom for hobbyen sin er kjempegøy! Men det koster penger, og som den fornuftige kvinne Mona er, prioriterer hun ikke hobbyen sin foran alt her i verden. Det er svært få mennesker som faktisk kan gjøre det, både på grunn av at det krever ressurser i form av tid og penger. Jeg tror nok at om ett år eller to han også Monas akvarierom endret utseende, og det sier jeg både på grunn av det jeg har lest av Monas innlegg og på grunn av at utvikling er naturlig for oss mennesker. Nå kan man ikke gjøre alle til lags, og det er heller ikke interessant for de fleste. Det viktigste er at man er fornøyd selv!
Jeg gleder meg til å bygge opp vårt mikroskopiske akvarie/katterom, det blir både spennende og gøy. Og så praktisk å få samlet litt av det som står rundt i huset! Jeg skulle inderlig ønske at vi hadde mer plass og at vi hadde et slikt rom som du Mona har! Du er veldig heldig, og jeg tror du vet å sette pris på det.
Lykke til videre Mona! Flytting er no dr....... men en dag er man ferdig med jobben og kan begynne å nyte livet i nytt hus!
Postet 30.10.06 kl 09:28
Postet 30.10.06 kl 09:56
Bare for å avrunde denne fine diskusjonen Jeg synes det er helt i orden å høre Eikas mening, og er ikke på noen måte "nedbrutt" over Eikas og Høyerns kommentarer. Det tar jeg med et smil Så ikke vær urolig for det, gutter, jeg forstår hva dere mener og tar meg ikke nær av noe
Jeg tåler det, og er ikke på noen måte fornærmet.
Men jeg minner om noe jeg skrev i starten av tråden, i innlegg nr 5:
Dette skrev jeg fordi jeg forutså nettopp slikt som Eikas innlegg, med skuffelse over at akvarierommet foreløbig ikke ble ser særlig gjennomført og "stil-rent" ut.
Minner også om at jeg faktisk ikke har flyttet inn i huset engang enda! Så litt kaos må vel være tillatt *he-he*
Og jeg er ikke laget av penger heller Akvarierommet vil bli bygd opp over tid.
Som en annen skriver her; hvem vet hvordan det vil se ut der om et år eller to?
Jeg tåler det, og er ikke på noen måte fornærmet.
Men jeg minner om noe jeg skrev i starten av tråden, i innlegg nr 5:
mona oMen, med så mange akvarier og greier som det etterhvert vil bli så tror jeg ikke jeg vil orke å legge så voldsomt mye omtanke og arbeid bak designet (eller "aquascapingen" som det så fint heter) som det jeg har gjort hittil.... Så jeg håper ingen forventer seg masse gjennomtenkte akvariedesign og greier her;-)
Dette skrev jeg fordi jeg forutså nettopp slikt som Eikas innlegg, med skuffelse over at akvarierommet foreløbig ikke ble ser særlig gjennomført og "stil-rent" ut.
Minner også om at jeg faktisk ikke har flyttet inn i huset engang enda! Så litt kaos må vel være tillatt *he-he*
Og jeg er ikke laget av penger heller Akvarierommet vil bli bygd opp over tid.
Som en annen skriver her; hvem vet hvordan det vil se ut der om et år eller to?
Postet 30.10.06 kl 11:58
Postet 30.10.06 kl 14:54
synes dette blir bra jeg!
jeg synes du er heldig jeg mona! eget akvarierom å greier!
personlig har jeg alle mine akvarier spredd utover hele huset, men siden vi nå er oppe i 5 akvarier burde kanskje jeg å vurdere ett akvarierom?? :-P
synes det blir bra jeg!! flere bilder mona! flere bilder!!!
personlig har jeg alle mine akvarier spredd utover hele huset, men siden vi nå er oppe i 5 akvarier burde kanskje jeg å vurdere ett akvarierom?? :-P
synes det blir bra jeg!! flere bilder mona! flere bilder!!!
Postet 30.10.06 kl 15:26
Postet 30.10.06 kl 15:55
Postet 30.10.06 kl 15:58
Var som nevnt en tur oppom der i dag og sjekket at alle hadde det bra, og det hadde de
Tok noen bilder og fikk lyst å vise dem her. Dette er av Corydoras weitzmani, tatt med mitt eget kamera (Olympus C-8080). Mannen min har pakket vekk sitt Canon EOS D350, som tar bedre bilder, så det fikk jeg ikke brukt.
Må jo vise noen bilder av beboerne i dette nye akvarierommet også
Og jeg må få si at jeg gleder meg sinnsykt til å få 10 nye C. weitzmani i november!
Skal kjøpe fisk av selveste Ian Fuller, faktisk))) Hans eget oppdrett, de nye Weitzmani'ene.
Tok noen bilder og fikk lyst å vise dem her. Dette er av Corydoras weitzmani, tatt med mitt eget kamera (Olympus C-8080). Mannen min har pakket vekk sitt Canon EOS D350, som tar bedre bilder, så det fikk jeg ikke brukt.
Må jo vise noen bilder av beboerne i dette nye akvarierommet også
Og jeg må få si at jeg gleder meg sinnsykt til å få 10 nye C. weitzmani i november!
Skal kjøpe fisk av selveste Ian Fuller, faktisk))) Hans eget oppdrett, de nye Weitzmani'ene.
Postet 30.10.06 kl 16:15
Hei Mona grattis med eget akvarierom! Det blir flott og jeg er aldri så lite missunelig. Selv drømmer jeg også om et eget rom med akvarier, men er litt skeptisk. Skeptisk fordi hobbyen da flyttes ut av stua og inn i en egen avdeling. For meg er det halve glede det å kunne la blikket hvile på akvariet fra sofakroken mens resten av verden ser på TV og tror jeg er tilstede... Får jeg et eget rom så må jeg dit og da stenger jeg verden ute på en slik måte at de faktisk merker det. Nå kan jeg late som om jeg er med... he he
Så det jeg egentlig tror jeg prøver å si er at du må beholde minst et akvarie også på stua. Lag et med masse småkryp som reker, åler osv som du kan sitte ubemerket å speide etter, mens gubben skravler i vei om jobben og anna trivialiteter!
Keep up the god work!
Så det jeg egentlig tror jeg prøver å si er at du må beholde minst et akvarie også på stua. Lag et med masse småkryp som reker, åler osv som du kan sitte ubemerket å speide etter, mens gubben skravler i vei om jobben og anna trivialiteter!
Keep up the god work!
Postet 30.10.06 kl 16:50
Helt enig, Pompel - og det er mannen min også Han synes det er pent med akvarium, og foreslo helt uoppfordret å ha ett akvarium i stuen fremdeles Men 250 literne blir for store synes han, så jeg skal tenke litt på det og se hva slags og hvilket kar det blir i stuen. Siden det blir i stuen, vil jeg legge en del tid og omtanke bak innredning og aqua-design (som det så fint heter...) i akkurat det karet. Og tid har jeg ikke så mye av om dagen, i flyttesjauet
Men et stueakvarium blir det, har bare ikke bestemt meg helt for størrelse o.l. enda.
Noe med mye planter og fisk i flere sjikt (ikke bare på bunnen som Corydoras f.eks.)
Regner med at jeg kjøper et helt nytt akvarium og har i stuen
(alltid en unnskyldning for å kjøpe et nytt akvarium til vet du)
Men et stueakvarium blir det, har bare ikke bestemt meg helt for størrelse o.l. enda.
Noe med mye planter og fisk i flere sjikt (ikke bare på bunnen som Corydoras f.eks.)
Regner med at jeg kjøper et helt nytt akvarium og har i stuen
(alltid en unnskyldning for å kjøpe et nytt akvarium til vet du)
Postet 30.10.06 kl 17:06
Må bare si gratulerer til deg som kan ha ett eget rom for hobbyen din!
Når dere prater om innredningen så syns nå jeg at det er BRA at karrene er forskjellige. At alt skal være likt skjønner jeg ikke.
Forskjellige karr til forskjellige fisker. Noe a4, minimalistisk dyrebutikkstil som sluker den personlige toutchen ville ikke jeg valgt:p
Velg din egen stil, om den er geometrisk korrekt eller ikke er opp til dine egne ønsker.
(før noen kritiserer meg og så minner jeg om at dette er min personlige mening)
lykke til
Når dere prater om innredningen så syns nå jeg at det er BRA at karrene er forskjellige. At alt skal være likt skjønner jeg ikke.
Forskjellige karr til forskjellige fisker. Noe a4, minimalistisk dyrebutikkstil som sluker den personlige toutchen ville ikke jeg valgt:p
Velg din egen stil, om den er geometrisk korrekt eller ikke er opp til dine egne ønsker.
(før noen kritiserer meg og så minner jeg om at dette er min personlige mening)
lykke til
Postet 30.10.06 kl 17:22
gratulerer mona !!
dette ser bra ut gratulerer med den nye leiligheten og ditt nye akvarierom..
begynnte å bli fullt når jeg var å handlet pumpen av deg ifjor.. foresten er den forsatt i bruk ..
begynnte å bli fullt når jeg var å handlet pumpen av deg ifjor.. foresten er den forsatt i bruk ..
Postet 30.10.06 kl 17:47
Postet 30.10.06 kl 21:20
Postet 30.10.06 kl 23:38
Jeg trenger ikke trøst da, men ellers takk Har planer om "å kjøre på", ja
Har grublet i flere uker allerede på hva jeg skal ha av reol(-er) her. For flere kar må det bli, og jeg ser jo nå at med alle de "gamle" akvariene jeg har fra før, så er det faktisk fullt alt:-/ (på gulvarealet altså) Sånt kan man ikke ha noe av Så her må akvarier stables i høyden.
Jeg har to splitter nye 85 litere, ikke pakket ut av pappen enda. Veldig grei størrelse med tanke på fiskene jeg liker best. Så kan hende det blir flere slike. Liker målene (70 x 35 x 35) på dem, for jeg er ikke glad i høye akvarier. Ikke etter at jeg sluttet med scalarer, altså
Så kanskje jeg må ha en reol som rommer noen slike 85 litere
Har grublet i flere uker allerede på hva jeg skal ha av reol(-er) her. For flere kar må det bli, og jeg ser jo nå at med alle de "gamle" akvariene jeg har fra før, så er det faktisk fullt alt:-/ (på gulvarealet altså) Sånt kan man ikke ha noe av Så her må akvarier stables i høyden.
Jeg har to splitter nye 85 litere, ikke pakket ut av pappen enda. Veldig grei størrelse med tanke på fiskene jeg liker best. Så kan hende det blir flere slike. Liker målene (70 x 35 x 35) på dem, for jeg er ikke glad i høye akvarier. Ikke etter at jeg sluttet med scalarer, altså
Så kanskje jeg må ha en reol som rommer noen slike 85 litere
Postet 31.10.06 kl 00:01
Postet 31.10.06 kl 08:12
reol
det var jeg som kjøpte den eheimen av deg ja muligens har han som var med meg den
dagen en reol med 85 litere tilsalgs 6 stk tror jeg
dagen en reol med 85 litere tilsalgs 6 stk tror jeg
Postet 31.10.06 kl 10:57
macdet var jeg som kjøpte den eheimen av deg ja muligens har han som var med meg den dagen en reol med 85 litere tilsalgs 6 stk tror jeg
Det kunne vært spennende med 6 nye kar også, men foreløbig må jeg ha tomme reoler for å "stable" de akvariene jeg allerede har
Jeg har to stk 98 litere (mangler det tredje), og to stk splitter nye 85 litere (mangler det tredje) og det er disse jeg vil ha porsarør-reoler til. Tomme reoler altså
Har sendt en email til Webzoo for å forhøre meg om pris, så vi får se. Kan hende jeg bestiller en ganske raskt.
Jeg har en stim Dolkestikk-tetraer og et par Apistogramma macmasteri + 3 av deres yngel i den ene 98 literen. Har grublet litt på å sette opp den ene 250 literen ganske raskt (det må innkjøres helt på nytt, filteret er tømt og kastet) og flytte de over der. Dolkestikktetraene er en stim på 16, og jeg ser de har det litt trangt i 98 literen. Om jeg får gjort det, får jeg tømt 98 literen og kan bruke den til Corydoras Da blir det 3 Corydoras-kar på 98 liter i samme reol.
Det hadde blitt knallbra))
Postet 31.10.06 kl 12:26
Endret: 31.10.06 kl 12:28