akvariemagsinet i oslo.....WOW (side 4)

Ebbeto
[QUOTE=mona o]Hva? Krever de virkelig det av kunder???

De har bedt meg om det. Jeg handler ofte med kontanter, det er mulig at jeg har gjort det de gangene de har bedt om navn.

mona o
Og mener du at de forandret oppførsel mot deg straks du sa at du helst ikke ville registrere navnet ditt på det du handlet da?

Jeg oppfattet situasjonen slik. Det kan være den andre parten oppfattet det anderledes. Men kunden har alltid rett (?)

mona o
...avkrevd navn og adresse ...

Jeg har blitt ikke avkrevd adresse.

Jeg lurer på om andre har reagert på praksisen.

Spørsmålet er: Har andre opplevd dette? hva synes dere om dette ?

dette med registrering av navn, har vi her (har vell egentlig alle tam/tropehagen zoo) men dette gjelder kundekortene, jobber selv på den lokale Tropehagen Zoo, og vi/alle andre har fått nytt kassasystem, med tilhørerende nye kundekort (disse gir også rabatt)

på disse kortene må man registrere navn og slikt på, men dette er for at alt av dyr(fisk,gnager,fugl,edderkopper) som blir solgt kan viss ønskelig registreres på dette kortet, da har vi som ekspeditører on liten oversikt over hva kunden har kjøpt, som også hjelper oss med å kan gi dem korrekt vare(viss kunden selv ikke vet va det er dem har) vetrinærer har også muligheten til og kan se på kortene(men akkurat hvordan dette virker er jeg usikker på) viss en hamster E.L blir syk

men her var det vel mere slik at dere måtte gi navn uten og få noe kort? høres bare mistenkelig ut...
Lite serviceinnstilt betjening
Jeg er også enig i at Akvariemagasinet har et fantastisk utvalg, men også kanskje markedets dårligste betjening. Jeg føler at de var skikkelig kalde i oppførselen sin. Da føler jeg meg mye mer velkommen på Tam Alna. Der føler jeg meg velkommen.
Har hatt litt blandet opplevelse av akvariemagasinet. De første gangene har det vært litt så som så med betjeningen. Det har gjort at jeg kun drar dit når jeg trenger noe spesiellt og jeg f.eks. ikke har tid til å vente på leveranse fra en nettbutikk.

Sist jeg var innom trengte jeg en ez klipp til filteret mitt. Gikk først en runde i butikken og kikket som jeg pleier. Jeg ble da vennlig spurt om det var noe de kunne hjelpe meg med. De var ikke noe negative når jeg bare villle kikke. Også i kassen ble jeg tatt godt i mot. Prisen var kanskje noe høy, men det er vel å forvente i en butikk det virker som de har det meste på lager.

Uansett var jeg fornøyd med betjeningen og håper denne serviceinstillingen forblir sånn.

Har forresten også blitt bedt om hvilket navn de skal registrere kjøpet på. Syntes egentlig dette er litt rart. Greit nok hvis man kjøper ett større akvarie eller lignende, men når til og med en liten plante blir registrert blir det vel litt mye. Denne registreringen er uavhengig om man betaler med kontant eller kort.
Utvilsomt Norges beste, fineste og mest intresange butikken å besøke.

Har iløpet av de siste mnd hvert endel innom denne butikken og har faktisk ikke noe negativt å si om betjeningen, jeg mener det har blit utrolig mye bedre på kundebehandling iløpet av det siste året.
Viss da enkelte ikke liker å få være i fred når man går rundt og titter på noen av de 100 karrene de ihvertfall har stappfull av forskjellige arter, både innen ferskvann og saltvann.

Jeg blir ihvertfall bestandig spurt om jeg vil ha hjelp når jeg kommer i butikken, og blir respektert og godt behandlet selv om jeg bestandig svarer at jeg bare skal titte, uavhengig om jeg skal handle eller ikke.
Og får da til svar og bare kontakte betjeningen viss/når jeg trenger hjelp.
Denne butikken er proff og virker somsagt som de også tar kundene mere på alvor nå det siste året, så TOMMELEN OPP fra meg til akvariemagasinet.

Er ikke ofte jeg skryter slik av en butikk, men viktig og få fram det jeg opplever som en stor forandring i kundebehandlingen i overnevte "sjapp".

Jeg var ikke like positiv til kundebehandlingen dems for 1-2 år siden, så "moro"når butikker lærer.

Trenger slike butikker med det utrolig store utvalget.
Ja det koster ofte endel mere det man kjøper der, men slik er det bare når butikken har det meste på lager og ligger så sentralt(tørr ikke tippe mye husleien er i mnd der)husleien er sikkert svindyr.
Og eneste måte eieren kan ha råd til et slikt lokale og så stort utvalg er jo og "lesse"utgiftene delvis over på kundene.
Men tingene man kjøper der, tenker da på levende "vesen"er bestandig i KANON form, så verdt hver eneste krone.
Tja, jeg antar man ikke finner rovciklider fra Malawi og Corydoras i samme kar der, som man kan komme til å gjøre på slike typiske kjedebutikker på kjøpesentere....
Var en tur innom AM for noen dager siden. Trengte en ny impeller til min Juwel pumpe (av gammel årgang) De fant ikke denne. Fikk pris på en ny pumpe 485.- Dette var en kraftigere modell enn jeg hadde.
Pumpen hadde en annen form en den jeg hadde ,men de sjekket og fant ut at den skulle passe(Som den også gjorde). Fant samme pumpe senere i min lokale akvariebutikk på Strømmen 595.- Så her var ikke prisen hos AM så gale.

Har vært inn hos AM tidligere og opplevet den her omtalte arrogansen. Kansje de nå har skjerpet seg noe. Fikk god hjelp denne gangen ihvertfall.

Kommer nok til i stikke innom de senere også, men opplever jeg denne arrogansen så snur jeg rundt og går ut.

Forventer service uansett om jeg skal handle 2 fisk eller et nytt akvarie til tusenvis av kroner.
Plussmedlem
Akvaflat
Fant samme pumpe senere i min lokale akvariebutikk på Strømmen 595.- Så her var ikke prisen hos AM så gale.

Du burde gjøre Lillestrøm Akvarium (i Parkalléen) til din "lokale" akvariebutikk
Da skal du nok se at du kommer rimeligere ut.
Buddy på storsenteret er ikke akkurat "billig".
Akvaflat
Forventer service uansett om jeg skal handle 2 fisk eller et nytt akvarie til tusenvis av kroner.
Enig i dette.

Jeg blir jo veldig nysgjerrig her jeg da, og får lyst til å ta turen inn for å se an kundebetjeningen. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap