Bygging av paludarium ! (side 4)

blir nok en go del med en verbal grisebank siden jeg bor hjemme :P (er 17 så d er greit :P)

men som sagt før! dette går greit og om det sprekker blir det BARE fuktskader i det gamle trehuset og et helvete å tørke\ åpne hele gulvet for å vaske opp etter

(kommer til å forsterke ganske mye!)
har bestemt meg for å lage med dobbel kryssfiner! nederst der vanndelen skal være!

Det burde holde greit ! + at jeg bruker slike metallvinkler som skrues på hjørnene!
tenkte jeg må komme med en lite oppdatering på prosjektet mitt bare slenger ut et par bilder jeg på fremmgangsmåte osv. er ferdig med selve skallet (Jiiippi XP) og skal bynne bå innredningen straks, akkurat nå driver jeg og tetter et hull :\ men det var bak på røret så det var ikke så ille (puhh)

her it comes........

Nr.1: har skrudd sammen det de tre hovedplatene og satt hele greia på "Bordet"
Bunnen og "bordet" er forskalingsplater og resten er kryssfiner 9mm.

Nr.2: Har satt på en forsterkning rund så høyt vannstanden skal være. finer (9mm.)

Nr.3: Sparklet hele greia en par ganger fordi jeg ville ha runde kanter og da ble det . for tykkt med et lag, så pusset jeg over med grovt så fint sandpapir.
Her har vi gjort et ganske stort hopp! hele greia er nå malt med jotun epoxymaling og glasset er silikonert på plass! (mulig at jeg rotet bort none bilder i rusen fra de epoxygassenne :P det var ganske heftigt men resultatet ble strålende, om du planlegger å bruke denne sorten... gjør det ute!)

Røret som står midt i er også silikonert fast..... og det skal brukes til diverse kaler osv.

Nr.2: Her har jeg skrudd på metalllister rund hele greia og pakket inn med avispapir X) nå skal det spraymales!

Nr.3: Her står...høh.....herligheten oppe på stativsaken ferdig lakket skal til og se om det er tett nå!

dett var dett komer sikkert mer (den hvite fargen skal ikke få bli
Virkelig pent arbeid, både akvarie bord og selve akvarie. Blir spennende å se videre i prosjektet.
Du er virkelig flink.
hei
alle reptielr er ulovlig i norge til og med skilpadder
Rune Raffel
alle reptielr er ulovlig i norge til og med skilpadder

Er ikke ulovlig for de som har fra gammelt av..
Trond Ferkingstad
[QUOTE=Rune Raffel]alle reptielr er ulovlig i norge til og med skilpadder

Er ikke ulovlig for de som har fra gammelt av..
Dette er ikke en debatt for denne tråden.
nå er det 100% tett

..........reptiler og amfibier for den slags skyld er ulovelige i norge (man kan få disp.) , men det finnes mye annet kult man kan ha som orkideknelere osv.
Her er det noen fine bilder av paludarim!:p Det er så klart ikke alt som er på bildene som man kan gjøre i Norge, som f.eks. slanger og frosker, men de kunne vært til inspirasjon
Utrolig fine pludariumer det der! Likte best det med slangen
veldig fine ja! lurte på hva de fiskene som er på bilde 10 heter?

og de to plantene som er her : http://www.adgshop.com/
Lurer på hvordan det paludariumet ble jeg...
Mange år senere
Hva skjedde med paludariet til slutt?
Bilder?
Elisabeth Haukeland
Hva skjedde med paludariet til slutt? Bilder?

I følge profilen hans var han sist pålogget 13.05.2008 20:14...
Ikke er det lagt ut bilder av paludariumet i profilen heller. Synd for dette kunne jeg virkelig tenkt meg å sett det ferdige resultatet av
he he. han flyttet vel hjemmefra og fikk andre interesser en akvarier
eller han har reptiler og vil ikke oppdatere pga repilene???
jeg vet ikke??
ciklidesyka
ja vile det det :(:(:(:(:(:(:(:(:(

?? hva betyr det du skriver her?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap