Aktuelt på TV (side 4)

For dem som ikke fikk med seg serien "Akvariet" forrige gang så tipser jeg om at den i dag startes opp i reprise kl 20.00 på TV2.
"Akvariet" er også på DVD nå
I dag, onsdag, på Animal planet:
20:00 De rare skapningene til Nick Baker

"Oppdraget hans er å fange noen av de små tannstikkerfiskene eller mallene. De har et rykte som blodsugende vampyrer".
I dag, tirsdag, på Animal planet kl 19:00
Dyreparken
"Kate Humble og Ben Fogle tar en titt på noen av havets merkelige skapninger. Senere får de oppleve noe som skjer svært sjelden, en elefantsel som blir angrepet av en hai".

Saltvann
I dag, torsdag, på National Geographic Channel HD:
20.00 Jorden under lupen: Havdypet

"Vi reiser til jordens siste store uutforskete villmark - havbunnen".

Mye rart her kanskje?
I kveld, fredag, på National Geographic Channel HD
kl. 23.00 Hav i glass

"Ta en tur til et av verdens mest spektakulære akvarier, Monterey Bay Aquarium".

Har ikke den kanalen, jeg
I kveld, søndag på Discovery HD:

21:00 Equator: Reefs of Riches

"See how areas in the Indian Ocean have created a unique environment for an abundance of amazing wildlife and plant species".
cool. Skal se om jeg får sett det.
For dere som kan se DR 2 i kveld (tirsdag) kl. 20.00:

Viden Om: Læsø rev .

"Det skal give os mangfoldigheden tilbage i havet. Viden Om har fulgt med i det gigantiske arbejde der ligger bag at få sprængt, fragtet og dumpet næsten 100.000 tons sten på havbunden".

Mere info om prosjektet: Nyt rev ved Læsø.
I kveld, søndag, på Animal planet kl 21.00:

"Planeten vår: Ferskvann"
Animal planet, nok en gang:
I kveld, tirsdag, kl 20:00 Planeten vår

"David Attenborough presenterer en tur til de mektigste elvene på jorden, og vi får se alt fra ferskvannsseler i Sibir til pirajaer som patruljerer jordens høyeste vannfall".

NRK 1: Kl. 22.30: Safari.

Her skal de bl.a ta opp dette: Vil mate gullfisk med død fange.
Animal planet i dag, lørdag. Kl 17:00 Helsprø dyr

"I denne episoden av "Helsprø dyr" får vi se gullfisken som har hjelp til å flyte, en dykker som elsker å rense fiskenes tenner og en hjort som tror den er en hund".

National Geographic HD i kveld: 20:00 Afrika: Rastløst vann

"National Geographic viser dramatiske historier om prøvelse og triumf med Afrikas majestetiske natur som bakgrunn. Victoriasjøen gir mat til de frodige områdene i Afrikas grønne hjerte, men vannet utgjør også en trussel".
I dag, mandag, på NRK 2:
20:10 Ei kaldblodig verd -

"Sammen med David Attenborough skal vi inn i den hemmelige verdenen til reptiler og amfibium. Til de dinosaurene som har klart seg på jorda gjennom flere millioner år".
NRK 2 i kveld, tirsdag, kl. 20:25 Ut i naturen spesial: Rias, den koreanske kysten

"Isen skapte den norske fjorden. Men også på den andre siden av jorda forårsaket istidene fantastiske kystlandskap. Vi skal til Sør-Korea og deres "rias", et mylder av bukter og odder som rommer unike liv for både dyr og mennesker".

Kanskje det blir litt fisk og reker her?
bra tråd! skal begynne å følge med på denne
Animal planet om to minutter:
17:00 Planeten vår

"David Attenborough presenterer en tur til de mektigste elvene på jorden, og vi får se alt fra ferskvannsseler i Sibir til pirajaer som patruljerer jordens høyeste vannfall".
Shiramor, så bra at du legger ut ting man bør få med seg på tv!

He he, må bare kommentere din signatur. Noe mer selvmotsigende er det lenge siden jeg har sett. Du er vel den som har tipset mest i denne tråden om hva som går på tv ?! Ha ha
Hihi. Ja, jeg har tenkt på det
Den første signaturen var "Ser heller på fisk enn på sport", men det sa ikke noe om at det var sport på TV jeg mente.

Saken er den at jeg bruker å sjekke TV-oversikten her:
Canal digital for å se om det er noe av interesse, i stedet for å bruke tid på å sitte foran TV`n og "switche" gjennom ørten kanaler.

På Canal digital-siden kan man legge inn kategori også, f.eks "Fakta/vitenskap" og på den måten sile ut f.eks naturprogram.
På den måten finner jeg også ut at det er svært lite jeg vil se på TV`n, og bruker heller tiden på nettet, steller fisk eller gjør andre ting.
Om jeg legger inn info her så betyr det ikke at jeg ser det selv, nødvendigvis, men ser gjerne på dokumentar fra f.eks malawi-sjøen for å få mer info om de fiskene jeg selv har.
Håper jo at andre kan si ifra også hvis de ser at det kan være noe av interesse
Sånn, nå har jeg gjort om signaturen så den passer litt bedre

Fra "Ser heller på fisk enn på TV" til
"Ser gjerne på TV (hvis det handler om fisk)".
Shiramor
Sånn, nå har jeg gjort om signaturen så den passer litt bedre :-) Fra "Ser heller på fisk enn på TV" til "Ser gjerne på TV (hvis det handler om fisk)".

He he he -what have i done!
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap