1001 måter å søle vann på (side 4)

oyviind
Katten i action


Haha! Den katten så ut som om han var full tå faan!
Hehe...
1001 måter å søle vann på
Ciklide
[QUOTE=oyviind]Katten i action


Haha! Den katten så ut som om han var full tå faan!
Hehe...

Han er en hun, og hun heter ganske treffende Lille My
oyviind
[QUOTE=Ciklide][QUOTE=oyviind]Katten i action


Haha! Den katten så ut som om han var full tå faan!
Hehe...

Han er en hun, og hun heter ganske treffende Lille My

oh, beklager, HUN så ut som om HUN var full tå faan! ^^

Hadde en "liten" ramp av en katt selv noen år tilbake som har skapt problemer for meg. Katten var like interessert i akvarier som det jeg er.
Han hoppa opp på dekkglasset for å jakte guppy en gang, bare for å finne ut at glasset ikke holder 8 kg..

det er forresten enda en måte å søle vann på! men den er kanskje alt skrevet opp.
nr 54: been there, the cat's done that!
Identifiserer meg veldig med denne selv om det må være iallefall 10 år siden det skjedde. Jeg ler av den stadig vekk enda.

Uttrykket i ansiktet til katten var helt ubetalelig - hun skulle jo bare opp og kose seg på den varme lampen...

Joda, absolutt absolutt verd vannsølet, selv om dette var mens det enda lå gulvteppe i stuen.
55. Dette har jeg gjort 4 ganger etter at jeg begynte med nytt system for å bytte vann. Før bar jeg bøtter nå har jeg slange som er koblet på kranen på badet som når rundt til alle kar. Jeg har en stopper på den andre enden som jeg fyller vann oppi karene med og hvis du skrur igjen den stoppern og glemmer å slippe ut trykket før du løsner fra kranen på badet så får du deg en sprut rett i trynet og utover hele badet omtrent. Kailln lure på koffer æ vaske matta på badet så ofte......
#97: I krigen mot proteinhinne i det åpne saltvannskaret peke en powerhead rett opp. To dagers fordampning senere får man en fin fonteneeffekt. Tregolvet har fått knirk.
Tro det eller ei, vi har snart nådd en tidel av 1001 måter å søle vann på. Godt at vi ikke kalte det 101 måter... Vi kan ihvertfall trekke en klinkende klar konklusjon: akvarister er noen skikkelige surrehuer!
Tror ikke jeg har sett denne...

98. slangene til utvendig pumpe går ned i akvariet via hull i lokket/lysarmaturen. Når man så løfter på lokket, sitter slangene av og til fast, og blir med opp, slik at utstrømmen havner alle andre steder enn i akvariet.

99. Min i går.. slamsuging, hvor en stakkars cory setter seg fast i slangen (det gikk bra!), og bli så panikkslagen at istedet for å løfte opp slamsugeren for å bli kvitt hevert effekten, løftes heller den andre enden opp av bøtta, slik at vannen havner på gulvet.

Det som slår meg er at med all denne tørkingen i de tusen akva-hjem, må da vi ha utrolig rene (knirkete) gulv
100: På søndagene skifter jeg minst 200 liter vann, med dertil pussing av ruter og fiksing av innredning. Gidder ikke å bytte til T-skjorte først så derfor er høyre-arma på genser (skjorte e.l.) alltid våt den dagen.
Skifter jeg så ser jeg etterpå noe jeg har glemt og så er arma våt igjen :-}
101: Eller den "festlige" varianten, at puppene plumper oppi karet når man skal nå ett eller annet bakerst på bunnen ....
Da får man bare håpe at det ikke ringer på døra....
Hehehe, kanskje Aggi har funnet ut hvorfor flest menn holder på med denne hobbyen De har i det minste ikke DET problemet!

Men ja - det har faktisk vært nære på noen ganger...
Henriflette
67: Kjøre begge armene ned i et kar som er spesifisert til å romme 50 L vann, IKKE 50 L vann + to armer.


Hahah! Jeg har fått nytt akvarium -altså må det fikses litt her& der før fiskemamma er fornøyd. Men lære seg dette elementære lille knepet er ikke lett.

Selv om man gjør dette flere ganger daglig i to dager.



..senest idag også forresten.


...dessuten i splitter ny stue og parkett...
Nille
Hehehe, kanskje Aggi har funnet ut hvorfor flest menn holder på med denne hobbyen ;-) De har i det minste ikke DET problemet! Men ja - det har faktisk vært nære på noen ganger...

Og kanskje dette er grunnen til akvariejenter alltid er våtere? ;D
Aggi
Og kanskje dette er grunnen til akvariejenter alltid er våtere? ;D


Nå lo jeg høylydt her!
nr 102:
Man skal starte heverteffekten med et sug på slangen fra akvariet og ned i bøtta, og er akkurat litt for treig med å fjerne slangen fra munnen.... og i vemmelse over å få munnen full av møkkete akvarievann, røsker man slangen vekk mens man hoster og spytter som en gærning i bøtta.... og glemmer at slangen også burde holdes over bøtta, ikke over gulvet...
Aggi
101: Eller den "festlige" varianten, at puppene plumper oppi karet når man skal nå ett eller annet bakerst på bunnen .... Da får man bare håpe at det ikke ringer på døra....

Jeg har også lignende erfaringer, men det har ikke med vannsøling å gjøre, og får derfor ikke et eget punkt: Jeg skulle løfte et akvarium med litt vann, sand og fisk (= tungt!) opp i øverste hylle i den ene reolen min, der det er som trangest i gangen. Der er det ikke plass til reol + akvarium + menneske i bredden. Til slutt fikk jeg tyna akvariet inn i hvilestilling i hylla under, før jeg skulle forsøke et nytt forsøk på å løfte elendigheten opp til øverste hylle. Så skulle jeg forsøke løftet, og da kom selvsagt puppene i veien. Av og til lønner det seg ikke å være barmfager!

Jeg kan forresten kommentere en gjentagende ting når vannsøleuhellet først er ute: Jo travlere det er for å rette opp i elendigheten, jo større sjanse er det for at bikkja er i veien. Og når man da i tillegg har et brillepar der den ene stanga er brukket av (har nå nettopp anskaffet nye, takk og pris), kan du være bombe sikker på at de faller av oppi bøtta eller hva nå du måtte ha under deg. Og de gangene det ikke skjer, blir du rundslikket av en lettere nervøs hund (hun merker amperheten), når du bøyer deg ned for å ordne opp - og da ser du ihvertfall ikke noe gjennom de nedslimete brillene.
102
Man setter fra seg en pose med akvarievann (og fisk) på høykant på bordet i håp om at den blir stående mens man fikser noe som haster. Jeg kan love at den velter fortere enn man rekker å si fa**.
Fortsetter på din, jeg Liz:
103. Man setter fra seg en pose med vann (evt. med fisk i), og støtter den opp slik at den ikke skal velte. Og regner med at den alltid er vanntett...
104: Fortsetter fiskeposevarianten:

Har kjøpt fisk og skal frakte den i pose. Bilturen tar flere timer og fisken
har pigger....
ja likt 104 ja.
ble vell hull da.
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap