Liv's vannverden (side 4)

Jeg har fluval 4 og 1. og har lite problemer.
Men nå kan det jo hende at din er mye eldre enn min.
så om ett par år kan det godt hende at det er jeg som vasker filteret annen hver dag!
hehe.
skaff utvendig du.
Fluval 3 o 4
Har ni provat att byta bort orginal filter mattorna och ta och ersätt de med blåmatta som är grov ?

Det har jag gjort det fungerar mycket bra.

Har oxå provat med keramikrör i stället för filtermatta och den tättnar ej!

Det är så att orginal filtren tappar sin styrsel efter en stundsanvändande och tättnar allt snabbare.Det är väll för att vi skalla köpa nya hela tiden...

Kort sagt byt ut orginalmattorna mot blåfilter den grovmaskiga
Kjell Begby
Har ni provat att byta bort orginal filter mattorna och ta och ersätt de med blåmatta som är grov ?

Det er kanskje ikke så dumt!
slike blå svamper får man vel kjøpt i de fleste dyrebutikker også.
Må huske å gjøre det, når filteret mitt begynner å svikte.

Gir det god filtrering da?
Det ger en mycket bra filtering .
Jag är mycket nöjd med mina.

Om ditt filter måste rengöras en gång i 14 dagen så börjar ju bakterierna om från början varje gång du gör rent det.

Har du då en blåmatta i som du kanske behöver göra rent kanske efter 4-5 månader så blir det ju betydligt bättre.

Blåmattor har många zoobutiker!
Har de inte det så tar de helt säkert och beställer det.
Hadde mitt gått tett hver 14. dag så hadde jeg nok prøvd med annet filter, men mitt har jeg måttet rengjøre hver 2. dag nå. Antar den er gammel og at motoren er blitt dårlig/svak. Hadde egentlig tenkt å bare bytte filter, men sterk følelse av at det er bortkastet forsøk for min del.
Ta och prova den utan filter matrial!(för att kolla motorn)

Är den dålig då så ...köp ny
Kan jo vurdere å kjøpe blåfilter og beholde den som reservepumpe, men kommer nok aldri til å stole nok på den til å ha den stående som hovedpumpe. Men kan jo forsåvidt være lurt å ha en reserve stående når jeg har 4 akvarier
Gøy å se yngelen vokse
De største som sees neders på bildet har vært frittsvømmende 1,5 uke nå og de øverste minste bare siden søndag. De største begynner å ligne små miniatyrprinsesser med tydelige finner Forer nå med knust flakfor og det ser ut som det går bra. Fått slamsugd forsiktig der inne i dag, begynte å bli ganske mye slam på bunnen.
Mektig stolt
Utrolig stolt av de lotusene mine som vokser noe sinnsykt Får håpe det fortsetter sånn, den største (grønne) har allerede 2 toppskudd og 2 til på vei
Endelig et fint bilde
av prinsesseakvariet mitt. Hannen til venstre, hunnen med yngelen i midten og en litt tilsidesatt hunn til høyre....... og masse yngel
Akk o ve
Lekkasje i 180 litern, måtte skaffe nytt akvarium å ha fiskene i midlertidig, tømt hele greia og brukt kvelden, med hjelp av snille Galemarit, til å prøve å skrape bort silikon - med blandet hell. I morgen blir det tur til Biltema for å få tak i silikonfjerner gitt. Dette karet ble mye jobb, først 2,5 uke med hvitprikk, deretter gikk filteret tett hver 2. dag (fluvalen) og nå lekkasje og full tømming. Hmmmm sånn går det når man har planlagt en rolig helg gitt. Det verste er at silikonen lukter som Valdres på våren - noen som har vært borti kar med silikom som lukter... ja rett og slett møkk?
Puh
Skrapa silikon, vaska, skrapa mer, skrapa ennå mer - hjalp litt da jeg hørte at det vantes glass skraper... men fy fela for en jobb. Nå har jeg silikonert hele akvariet - noe jeg aldri har gjort før. Blir det ikke tett nå så er det bare en ting å gjøre. GRINE!!! MYE!!!
Takk for det Begynt å fylle med vann sånn smått nå, og tror faktisk lykke over alle lykker - at det er tett
Jippi!!! Akvariet er tett Ikke værst til å være første gangen Nå er det fylt opp og skal plante de stakkars plantene som har stått i en balje en uke der så fort temperaturen er levelig.

Dessverre blir det helt nystart pga jeg beholder aquaballen i 96 litern hvor fiskene har gått midlertidig. Har satt i gang gamle fluvalen der for å få vannet klart, slengt i litt baktozym (usikker på hvor mye det gjør, men skader neppe) Nye Aqua-el pumpa går i 96 litern for å gå seg inn
Prinsesseyngelen blitt store og pene :-d
Ca et 50 talls små miniatyrprinsesser - fra to kull. Fantastisk fine. Klarte å suge opp et par under slamsuging i dag, men fikk putta dem oppi igjen
180 literen fyllt opp
Tett og fin, nå er den fyllt opp med vann og noe planter, blir bra å få over fiskene her igjen etter hvert. Trangt for dem i 100 litern.
Weeeeeeeeeeeeee hongsloi yngel
Her lar de seg ikke stoppe av lekkasjer, hybelflytting og stress med hvitprikk. Neida, lagt egg i verdens minste hule i en rot Har litt problemer med å skjønne at hannen som er ca. dobbelt så stor har klart å komme inn der og befrukte, men kan jo håpe på det Kunne ikke helt skønne hvorfor hun var så morsk i dag - helt til jeg så eggene

Utrolig morsom hunfisk, aldri sett noen skifte farge og mønster så markant og så ofte
Innflytting i 180 liter
Da er en del av fiskene flyttet tilbake til 180 literen. Hongsloiene og egg er igjen i 100 literen. Hunnen passer utrolig godt på eggene. Rikka seg ikke en millimeter fra hula selv om jeg gikk løs oppi der med håven
Nyoppsatt 180 liter
Da er en del av fiskene kommet tilbake fra 100 literen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap