Tips til forbedring av siden. (side 4)

Jeg kunne tenke meg fiskebasen i mobilutgave (har ihvertfall ikke klart å finne det). Det ville være veldig kjekt når man er ute i butikken og ser på fisker og sånn, er så mye mer tungvindt å dra opp en såpass stor side som det her er på mobilen..
Kjetilv
Jeg kunne tenke meg fiskebasen i mobilutgave (har ihvertfall ikke klart å finne det). Det ville være veldig kjekt når man er ute i butikken og ser på fisker og sånn, er så mye mer tungvindt å dra opp en såpass stor side som det her er på mobilen..

Det får vel være måte på hva de kan få til. Og dessuten, de fleste butikkene har internett og kan bruke det til å slå opp fisker i fiskebasen på AF.
Jeg tenkte for min skyld jeg, så kan jeg dra opp mobilen og sjekke direkte, uten å måtte spørre de som jobber i butikken om alt mulig rart. Jeg pleier ikke drasse med meg laptopen over alt, og så ville det jo være ganske unaturlig å spørre dem i butikken om jeg kunne låne pc'n deres til å gå på nettet med :P

En mobilportal trenger ikke være så veldig avansert, mest en enkel, søkbar side hvor man kan se et bilde av fisken og for eksempel få opp minimumsmål på akvarier, fortype og annet. Der har ihvertfall jeg erfaring med at en del akvariebutikker gir ut noe feilaktig informasjon til tider..
Hva med å få mer detaljerte søk i annonser, slik at man kan velge fylker man ønsker å søke i...... ???
Bettina
Hva med å få mer detaljerte søk i annonser, slik at man kan velge fylker man ønsker å søke i...... ???

ehhh . . . .ligger ikke den funksjonen der allerede?
Tante Astrid
[QUOTE=Bettina]Hva med å få mer detaljerte søk i annonser, slik at man kan velge fylker man ønsker å søke i...... ???

ehhh . . . .ligger ikke den funksjonen der allerede?

He he ;o) Gjør den?? uff, er jeg sååå i ørska da!!! hmmm
Jammen gjorde den det....har alltid oversett det feltet der jeg....
Begynte nesten å lure på om jeg kanskje tok feil, eller hadde misforstått, så jeg måtte inn og sjekke etter at jeg hadde skrevet innlegget. Ikke greit å få med seg riktig alt bestandig
Tante Astrid
Begynte nesten å lure på om jeg kanskje tok feil, eller hadde misforstått, så jeg måtte inn og sjekke etter at jeg hadde skrevet innlegget. Ikke greit å få med seg riktig alt bestandig ;)

Takker for god hjelp og støtte.....
Det som ville vært flott er om det kunne stått hvor dyrene kom fra der man ser bildene av de forskjellige fiskene man søker på osv.
Søkte akkurat på reke og da dukker det opp ei side med alle rekene, der det er bilde, kallenavn osv, det ville vært fint om det kunne stått hvilken verdensdel de er fra oxo. Feks asia, sør amerika, osv, så slipper man gå inn på hver enkelt for å finne ut hvor den stammer fra.
Henriflette
Enda et tips: Når man svarer på en tråd ligger resten av tråden under boksen man skriver i, slik at man kan gå nedover og lese undeveis i skrivingen. Hadde dette vært mulig også når man svarer på annonser? Hender ofte jeg må klikke meg frem og tilbake for å sjekke hva det egentlig stod i annonsen.

Ingen andre som er like senile som meg her??

Et tips til: På profilen min kan jeg se tråder jeg har startet selv, eller alle mine innlegg i forum. Men hvis man skal lete etter en spesiell tråd fra noen andre som man vet man har svart i blir det fort mye "blaing" i "alle mine innlegg"-visningen, siden man ofte svarer mange ganger i samme tråd, og alle postingene har hver sin linje listen. Hadde det vært mulig å ha en "alle tråder jeg har skrevet i"-knapp i tillegg, slik at man bare kom inn på førstesiden i tråden? Da slipper man å bla forbi førti innlegg i samme tråd når man leter etter en tråd.

Dårlig forklart kanskje, men håper dere skjønte hva jeg mente.
Henriflette
(...)slik at man bare kom inn på førstesiden i tråden? (...)

...På listen du får på "Mine inlegg i forum" så står det i listingen tittelen på ditt innlegg (f.eks. "RE: Tips til forbedring av siden"), og så står det tittelen på tråden (f.eks. "Tips til forbedring av siden")...Klikker du på denne tittelen til tråden kommer du til første siden...Er det dette du var ute etter...?
Nei, ikke egentlig. Når jeg bruker funksjonen "mine innlegg i forum" kommer det opp en linje for HVER posting i forum, så hvis jeg har skrevet 20 innlegg i en tråd vil denne tråden ha 20 treff i denne listen. Med mange slike vil listen bli veldig stor og lite brukervennlig når man ønsker å finne en spesifikk tråd, ikke nødvendigvis et spesielt innlegg.
Jeg skjønner godt hva du mener og syntes det ville vært en strålende ide.
En ting jeg har savnet, men nå vet jeg heller ikke om det er blir foreslått her tidligere

Når jeg ser på topp 10 innlegg(eller hva det heter det som er på forsida av AF), går det ikke an å se om det er første innlegg, eller om det er X andre som har svart. Ønsker egentlig bare at en liten del av den "ruta" den tråden får tildelt skal brukes til f.eks innlegg nr 45.

Noen som forstod hva det er jeg mener?

Bruker aldri forsiden til å se siste innlegg, men går heller og velger siste innlegg under forum helt øverst. Da ligger den informasjonen du er ute etter der.
syns det er litt vanskelig med alle disse navnene når man søker i fiske/plante osv. basene.. eks. på dette var jeg skulle søke etter huhiliiål (eller hva den nå het.. ) så burde kommet frem noe sånn som mente du kuihilli ål (eller hva det nå het :P )

måtte tilslutt på google og søke etter kuhilii ål for dem har jo sånn mente du greie.. så trykte jeg på den og limte det inn i fiske/plante basene.. så var det et navn foran kuhilii ål som måtte skrives inn så jeg brukte nærmere 10 min. på og finne noe så enkelt som kuhilii ål :P det var litt kjipt.. sørger jo for at man ikke orker og fylle inn alt på akvariumene!

bare litt ris
Biotop inn i avansert søk
Jeg ønsker at biotop/lokasjon kommer inn som en del av avansert søk. Her om dagen hadde jeg behov for å finne fisk som passet i min akvariestørrelse og som kom fra Tanganyika sjøen. Dette ville vært enkelt dersom man kunne kombinere den opprinnelige avansert-søk funksjonen med biotop-søket. Mulig de to databasene ikke lar seg kombinere, men det er iallefall et stort ønske fra meg!
Knut B.
Jeg ønsker at biotop/lokasjon kommer inn som en del av avansert søk. Her om dagen hadde jeg behov for å finne fisk som passet i min akvariestørrelse og som kom fra Tanganyika sjøen. Dette ville vært enkelt dersom man kunne kombinere den opprinnelige avansert-søk funksjonen med biotop-søket. Mulig de to databasene ikke lar seg kombinere, men det er iallefall et stort ønske fra meg!

2 stemt. Jeg lagde en tråd om akkurat dette pga jeg ikke fant igjen denne tråden. Jeg synes dette er en veldig god idè, spessielt siden jeg selv har problemer med og finne planter fra visse biotoper.

mvh Tom
Savner stedsnavn i medlemslista. Ønsker og finne akvarister i nærmiljøt. Slik listen fungerer i dag må du vite navnet på den du skal finne.

Hadde vært greit og kunne sortere dem etter bosted.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap