Tarantellar er ikke styge men søte (side 4)

Plussmedlem
david g
ederkopper er ikke farlige untat den sorte enke den er dødelig men den lever ikke i norge =:-D

Er de i Sverige og Danmark så er det sikkert noen her også
Helt sikkert noen i Agder...spesielt Vest...
Inaktiv bruker
jesp skule det.vere skumelt å det.kan jo hen at jeg.har blit bitav en enke.da siden jeg har.blit bitt av en ederkopp.en gang i år og.den var svart.men da burde jo jeg hvert.dø for lengesiden =
david g
jeg har.blit bitt av en ederkopp.en gang i år og.den var svart.men da burde jo jeg hvert.dø for lengesiden =:-D

Wikipedia
[B]På tross av at giften er kraftig, (hele 15 ganger sterkere enn klapperslangens), er ikke disse edderkoppene store eller særlig farlige. [/B]Sammenlignet med andre edderkopper er innsprøytingen av giften verken stor i volum eller 100 % dødelig. Hunnedderkoppens giftbrodd stikker ca. 1 mm inn under huden. Dette er langt nok til å få injisert giften i et menneske, slik at det kan være skadelig. Hannedderkoppens gift er svakere, og hannen kan ikke å injisere samme mengde som hunnen

Ifølge Wikipedia er den altså ikke sååå farlig.
Når det er sagt er jo Wikipedia noe av det siste man skal tro på.
Men mener å ha lest i VG tidligere også at den ikke er så farlig som folk skal ha det til.
Det forundrer meg ikke om den har funnet veien inn noen steder i Norge også.
Plussmedlem
Ciklide
Når det er sagt er jo Wikipedia noe av det siste man skal tro på. Men mener å ha lest i VG tidligere også at den ikke er så farlig som folk skal ha det til.

Hehe...VG. Og den kan vi stole på

Men et bitt er visstnok mindre enn 1 % dødelig.
Plussmedlem
david g
jesp skule det.vere skumelt å det.kan jo hen at jeg.har blit bitav en enke.da siden jeg har.blit bitt av en ederkopp.en gang i år og.den var svart.men da burde jo jeg hvert.dø for lengesiden =:-D

Skulle ikke forundre meg at det var en av de andre 500 artene vi har her i landet
Inaktiv bruker
ja man jeg merket.det når den bett meg.men en jeg kjener han.ble bitt av en hugormunge. =
Loomis
Hehe...VG. Og den kan vi stole på ;)

Vel, det jeg mente var at det var flere enn bare èn kilde som hevdet det.
Men joda, VG er vel ikke så mye mer pålitelig enn andre kilder akkurat.
Inaktiv bruker
jeg stoler ikke.så mye på v.i det heletat =
Farlig eller ikke, edderkopper er skumle dyr som jeg helst så det ble båndtvang på
Jeg er enig med Maretard.

Men det finnes flere giftige edderkopper i Norge. Men ikke alle er like giftige slik at de er dødmaskiner når folk tenker på dem. Jeg så det på Dyrisk på NRK her en dag.
Inaktiv bruker
det fines ingen dødelige.edderkopper i norge di.har kansje gift men.det er bar en svak.gift di har at di utjør.ikke noe trusel =

ps.gleder meg til skolen.blir invadert av Sorte Enker.fnis hihihihi hahahahaha hehehehehehe =
Inaktiv bruker
nå fik jeg plutselihg lyst på en eller flere tarantellaer =
Ne off ederkoper ligte jeg før jeg ble bit
av en tarantel jeg fikk hole hos søskenbaren min. jeg fikk hole tarantel i 5 min. iløpet av de 5 minne sjente jeg et vanviti bit/stik på en måte å jeg skrek:P heldigt vis viste jeg at tarantel ikke er stort jifteiger en en veps :P men jeg hovnet opp å vi reist til legen å det viste seg at jeg er alergis mot tarantel å jeg så skule skøpr tarante den dagen men nå å nei du ingen tarantel får nerma seg dete huse igen.
det er ekle vesne 8+ øyer det blir lit mye for meg du
Inaktiv bruker
men ikke for meg =;-D
david g
det fines ingen dødelige.edderkopper i norge di.har kansje gift men.det er bar en svak.gift di har at di utjør.ikke noe trusel =:-D ps.gleder meg til skolen.blir invadert av Sorte Enker.fnis hihihihi hahahahaha hehehehehehe =:-D

At vi ikke påvirkes av giften er fordi tennene er så små at de ikke får injisert den i oss. Men det er da en art av edderkopp man har i kjelleren her i Norge som gir vonde bitt. Mamma har mange av dem i kjelleren og rundt huset og de er 5 cm i bare kropps lengde. Men at bittene er smertefulle vil jo ikke bety at de dermed vil bite......

Og forresten er det helt normalt å være redd edderkopper, det ligger i underbevisstheten vår fra den gang vi løp rundt i Afrika. Det finnes mange dødelige fugle-edderkopper.
Personlig er jeg super skvetten rundt edderkopper og ønsker ikke å handtere disse, men at de er nyyyyyyyyydelige skapninger er det ingen tvil om.
Er litt stolt, for på tross av skrekken turte jeg faktisk å åpne buret til den gule og sorte edderkoppen (Golden-orbweb-spider) for å ta bilde, og hadde hånden bare 10cm unna. En stor personlig bragd!
Inaktiv bruker
ja det er fine dyr =
Inaktiv bruker
her er noen bilder av molly tarantellaen min

her er molly på vandretur i sofaen

[External Image]

enda et bilde av spaserturen til molly

[External Image]

molly

[External Image]

her er molly

[External Image]

her er molly nåt hu skal til bake til buret sit

[External Image]

ja her ser vi en sint tarantalla som må tvangs inndflyte i si nya hule

[External Image]

på dete akvariumet står buret til molly

[External Image]

sån ser tarariumet til molly eter forandringa jeg tok fo ikke så lenge siden

[External Image]

her er huleinndgangen til molly

[External Image]
Heisann!

Jeg regner med du er klar over at Grammostola rosea er en ørken tarantell, og derfor liker seg nede i en luftfuktiget på 30%.
Jeg ser du har den i et mer tropisk miljø.. Det er ikke helt heldig for denne typen tarantell som er veldig var for stillestående luft og mugg.
Fint terrarie absolutt, men passer bedre til mer tropiske arter som Aphonophelma seemannim, a. geniculata osv. Kudos for skikkelig substrat!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap