Å kjøpe valp - hvor gammel er den vanligvis? (side 4)

Huffda. Merkelig da, at så mange oppdretter skriver at de små valpene "leveres ferdig microchipet".... Stakkars, da er de jo enda mindre!

Men blir denne valpen min, så skal jeg vente litt, ja (hvis hun ikke allerede har merket den, men glemt å nevne det).
Kunne oxo tenkt meg kinesisk nakenhund, de er jo flotte når de har lang tykk pels, man får dem oxo med pels på hele kroppen.
mona o
Huffda. Merkelig da, at så mange oppdretter skriver at de små valpene "leveres ferdig microchipet"....:( Stakkars, da er de jo enda mindre! Men blir denne valpen min, så skal jeg vente litt, ja (hvis hun ikke allerede har merket den, men glemt å nevne det).
Det er jo en fordel å merke dem før de er 8 uker, og det er rett og slett fordi de glemmer traumet etterpå. Syvende uke er ideelt dersom de må utsettes for noe som de helst bør glemme (flytransport, for eksempel).
Vår dvergschnauzer var 8 uker da vi fikk han fra kennel. Nå er "duden" snart fem måneder

[External Image]
kjempe fin valp dem er så fine når dem er hvite.
når jeg var på utstilling sist forelsket jeg meg i en sånn.
så jeg får se om det kommer et lite hvitt nøste inn hos meg snart.
Hvilken kennel kjøpte du fra ?
Mona, en hundeelsker?! Eg er oppriktig sjokkert

Klappet og koste med en hund senest i dag, men å ha den permanent i hus er ikke et alternativ. Dumme (ja, de kan trenes), uselvstendige dyr. Eg ser for meg å ha et spedbarn i opptil 15 år.

Hunder er selvfølgelig gode følgesvenner for aktive mennesker, men det kan katter også være. En katt eg hadde fulgte med på tur i opptil 5 kilometer (gjentatte ganger, selv om eg ba henne gå hjem), både langs vei og i terreng

Dersom du absolutt vil ha en hund, skal du selvfølgelig få det, men som en venn har eg vel lov å forsøke å frelse_deg?
Donald
Dumme (ja, de kan trenes), uselvstendige dyr. Eg ser for meg å ha et spedbarn i opptil 15 år.

Fiskene dine må være usedvanlig intelligente, Terje? (I motsetning til "dumme" hunder). He-he...
Det blir vel ikke helt det samme, Marius

En akvariefisk krever ikke oppmerksomhet. Den foretrekker nok minst mulig av det...
Donald
Det blir vel ikke helt det samme, Marius :-) En akvariefisk krever ikke oppmerksomhet. Den foretrekker nok minst mulig av det...

Sant nok Men å avskrive hund på grunnlag av at de er dumme blir jo noe av det samme (fisk står jo ikke høyest på intelligens-skalaen, i denne sammenhengen)
Donald
Dersom du absolutt vil ha en hund, skal du selvfølgelig få det, men som en venn har eg vel lov å forsøke å [URLBLOCK1]? :D

Joda, jeg liker katter også, jeg Men skulle jeg hatt katt nå, skulle det blitt en Maine Coon!
De Bengal-kattene er jo så flotte for de minner mer om et vilt dyr (en ozelot) enn noen annen katt. Se på den flotte pelsen her for eksempel
Donald
En akvariefisk krever ikke oppmerksomhet. Den foretrekker nok minst mulig av det...

Det kommer vel an på arten. Tør jeg nevne enkelte kulefisker... Den ene kula mi furter når jeg har vært lenge borte fra den!
Ikke for å være stygg, Inger Anne, men personlig tror eg kulefiskene dine driter i deg
De vil ha mat...
Mona, en kamerat er helt opphengt i m.c. (det er ikke eg).
Dessverre er det en god stund siden eg har hatt en dame med i dusjen, og da er en katt i det minste et koselig alternativ
Rasen er et unikum i katteoppførsel
Donald
Ikke for å være stygg, Inger Anne, men personlig tror eg kulefiskene dine driter i deg :-) De vil ha mat...

Det vet jeg. Men kulefisk er usedvanlig opptatte av hva som foregår utenfor akvariet. Mer enn noen annen fisk jeg har hatt under mitt tak. Og de er smarte! Smarte nok til at jeg faktisk har blitt lurt av en en gang! De ser også forskjell på hvem som står utenfor akvariet. De kjenner igjen meg framfor andre. Det har selvfølgelig også å gjøre med at det er jeg som fôrer dem. Kulefisk tenker med magen. Men ettersom de har så stor mage...
De ser nok på oss som et nødvendig onde Du mater den, ergo "tåler" den deg. Er du borte, furter den fordi maten uteblir.
Jeg tror faktisk min neste hund kommer til å komme herifra:
http://www.bonicadogrescue.com/
Lro
Jeg tror faktisk min neste hund kommer til å komme herifra: [URLBLOCK1]

Hvorfor ikke begynne med alle de forlatte hundene vi har her i landet først?
Vipsen
[QUOTE=Lro]Jeg tror faktisk min neste hund kommer til å komme herifra: [URLBLOCK1]

Hvorfor ikke begynne med alle de forlatte hundene vi har her i landet først?

Jeg har selvfølgelig sjekket omplassering i Norge, men det er faktisk veldig få hunder å oppspore! Katter og kaniner i massevis og det har jeg dessverre ikke tenkt å skaffe meg...

Hvis jeg skal ha meg en ny hund er ikke det kun for å redde en hund. Det er ikke uintressant for meg hva slags hund det blir. Det er viktig at type hund passer meg. De få hundene jeg har funnet til omplassering i Norge er enten for store, feil kjønn eller har litt vel mye bagasje med seg, og jeg er ikke ute etter å skaffe meg en problemhund.. De portugisiske og spanske hundene som har opplevd for mye blir rett og slett ikke omplassert.

Den hunden jeg skal ha skal være av liten rase, tispe og trygg/glad. Valgmulighetene mine er mye større blant de portugisiske og spanske omplasseringshundene

Inaktiv bruker
jeg har sel veldig.lyst på en hund men.der er det pappa.som stoper meg =;-C
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap