Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 4)

Håvard
Har en ildhale på 2 år. Sikkert noen som har en som gamlere men.

Tusen takk, da er den kommet på plass.
NorthHawk
Har også hatt gullfisk i ca 6md. Det var en Black Moor slørhale. ;-) Kommer på litt nå og da. hehe!

Der var det visst noen som har kommet deg i forkjøpet og registrert en eldre fisk
Kan ikke se at noen har meldt inn vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant enda?! Jeg har et par som har gått hos meg i 5 år, men begge var minst 7-8 cm da jeg kjøpte dem så du kan nok ihvertfall legge på et år. Den ene er vanlig og den andre albinovarianten. Regner vel med noen slår dette
Anita
Kan ikke se at noen har meldt inn vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant enda?! Jeg har et par som har gått hos meg i 5 år, men begge var minst 7-8 cm da jeg kjøpte dem så du kan nok ihvertfall legge på et år. Den ene er vanlig og den andre albinovarianten. Regner vel med noen slår dette:-)

Takk, da er det notert
Tante Astrid
[QUOTE=Kjell Elias Liane]jeg har en skjørtetetra på 6 år men jeg har også hat en hantelciklide i 8 år(kan ikke latinsk navn)

Da har jeg redigert skjørtetetra, men det var to forskjellige arter med Hantelciklider. Kan du fortelle hvilken av disse to du hadde?

det er nr.1
Her er en liste over forventet levetid på ganske mange arter.
Flere som kan bli ganske gamle.
Jeg har en kinesisk algespiser som jeg fikk i 2003 og jobber på 6 året nå, og en plecostomus som er like gammel.
Det er vel de eldste jeg har for øyeblikket.
Før den tid hadde vi noen Danio rerio som ble 12-13 år gamle.
Gamle å krokete de siste årene var de. Hehe.
Jeg har en fembåndsbarbe hue som jeg kjøpte i i 2003, så den er vel rundt 5-6 år da:P Krokete på ryggen, men ellers helt frisk:P
Kjell Elias Liane
[QUOTE=Tante Astrid][QUOTE=Kjell Elias Liane]jeg har en skjørtetetra på 6 år men jeg har også hat en hantelciklide i 8 år(kan ikke latinsk navn)

Da har jeg redigert skjørtetetra, men det var to forskjellige arter med Hantelciklider. Kan du fortelle hvilken av disse to du hadde?

det er nr.1
Da er den også kommet på plass.
Kjell Elias Liane
koi=6månder

Der er det noen som allerede har registrert en eldre fisk.
Ciklide
[URLBLOCK1] er en liste over forventet levetid på ganske mange arter. Flere som kan bli ganske gamle. Jeg har en kinesisk algespiser som jeg fikk i 2003 og jobber på 6 året nå, og en plecostomus som er like gammel. Det er vel de eldste jeg har for øyeblikket. Før den tid hadde vi noen Danio rerio som ble 12-13 år gamle. Gamle å krokete de siste årene var de. Hehe.

Takk, da er de ført opp
Tom Kristiansen
Jeg har en fembåndsbarbe hue som jeg kjøpte i i 2003, så den er vel rundt 5-6 år da:P Krokete på ryggen, men ellers helt frisk:P

Tusen takk, da er den på plass
Jeg har seks corydoras pygmaeus som ble kjøpt fra akvariekjellern i Skien 17. april 2008. De var ca. et år gamle når jeg kjøpte de, så de er vel et år og ni mnd. nå

Edit:
Et år og ti mnd. blir vel mer riktig når jeg teller på fingrene. Hehe, ikke rart jeg strøk på min siste matteeksamen :P
Inaktiv bruker
jeg har hat en fløyensfoks noen år til bake som blei 5 år og det var en av di første fiskene mine i 54 literen jet om jeg bjynte å grine den dagen jeg fant den død i akvariumet mitt =;-D
sandram
Jeg har seks corydoras pygmaeus som ble kjøpt fra akvariekjellern i Skien 17. april 2008. De var ca. et år gamle når jeg kjøpte de, så de er vel et år og ni mnd. nå :) Edit: Et år og ti mnd. blir vel mer riktig når jeg teller på fingrene. Hehe, ikke rart jeg strøk på min siste matteeksamen :P

Takk, da er den kommet på plass. Øvelse gjør mester så du får bare fortsette å telle alder på fiskene dine
david g
jeg har hat en fløyensfoks noen år til bake som blei 5 år og det var en av di første fiskene mine i 54 literen jet om jeg bjynte å grine den dagen jeg fant den død i akvariumet mitt =;-D

Ja, det er ikke morsomt når dyrene dør og det er ekstra ille når man har hatt de så lenge. Det er denne du mener ikke sant? Må være helt sikker på at jeg legger inn riktig fisk
Inaktiv bruker
jep det var akurat den =
david g
jep det var akurat den =:-D

Takk, da er den også på plass
OAK hadde en Afrikansk lunge fisk kalt "Greven", som døde så sent som forrige uke.Den var ca. 1m lang og veide 7,5-10 kg ved sin død. Alder var ca. 30 år.
Hei
Har etter kvert noen gamle fisk hjemme hos meg og Har en discus han typen malboro red på 6 og ett halv år,enn 6 år gammel ancistrus, denne var alle rede full voksen da jeg fikk den til min åtte års dag, så jeg vet ikke helt hvor gammel den egentlig er, men jeg har hvertfall hatt den 6 år
Har også tre fem år gamle corydoras sterbai =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap