- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Maritas akvariehobby <*)))x (side 4)
Maritas akvariehobby <*)))x (side 4)
Postet 09.07.09 kl 09:09
Endret: 09.07.09 kl 09:11
Postet 09.07.09 kl 09:18
Endret: 09.07.09 kl 09:19
Postet 12.07.09 kl 16:23
Endret: 12.07.09 kl 16:27
Postet 12.07.09 kl 18:35
Endret: 12.07.09 kl 18:53
Postet 12.07.09 kl 21:56
Postet 13.07.09 kl 11:04
Ny fisk
Kjøpte 5 marmorert øksefisk
De bor i 128 literen. Har ikke begynt å spise enda, men de trenger nok litt tid på seg.
De bor i 128 literen. Har ikke begynt å spise enda, men de trenger nok litt tid på seg.
Postet 31.07.09 kl 21:43
Endret: 31.07.09 kl 21:44
Så for første gang alle de 6 minste panda-coryene
samlet i en gruppe.(de er så søte!) De er en god cm lange nå.
Virker som de danner en gruppe når de skal ha seg mat
Er litt bekymret for palett hannen, han kommer ikke ut
for å spise, han er bare bak en skiferstein hele tiden.
Fargen er ganske mørkegrå og finnen er litt revet, har ikke
fått mulighet til å undersøke hele fisken, men må prøve å få fisket
han ut på et vis og eventuelt sette han litt for seg selv i et kar...
samlet i en gruppe.(de er så søte!) De er en god cm lange nå.
Virker som de danner en gruppe når de skal ha seg mat
Er litt bekymret for palett hannen, han kommer ikke ut
for å spise, han er bare bak en skiferstein hele tiden.
Fargen er ganske mørkegrå og finnen er litt revet, har ikke
fått mulighet til å undersøke hele fisken, men må prøve å få fisket
han ut på et vis og eventuelt sette han litt for seg selv i et kar...
Postet 15.08.09 kl 20:23
Endret: 15.08.09 kl 20:26
Apropo palett-hannen som virket litt syk, så fisket jeg den opp og satt i et kar med medisin i, husker ikke navnet, men var mot div. parasitter. Han spiste ingenting under behandlingen... var der i ca. 3 dager. Satt han tilbake i storekaret i mens lyset var slukket. Med en gang jeg foret med mygglarver spiste han det med en gang. Han og gjemmer seg ikke lengre.
Malte bakgrunnen til 19 literen svart med akrylmaling. Første gang jeg gjør dette, men resultatet ble fint Vil prøve å gjøre det til et rekekar igjen.
(har ikke tatt noe bilde, da glasset er fullt av alger, må renske opp litt
Malte bakgrunnen til 19 literen svart med akrylmaling. Første gang jeg gjør dette, men resultatet ble fint Vil prøve å gjøre det til et rekekar igjen.
(har ikke tatt noe bilde, da glasset er fullt av alger, må renske opp litt
Postet 24.08.09 kl 21:23
Endret: 24.08.09 kl 21:27
Postet 31.08.09 kl 21:53
Har samlet opp ca. 13 corydoras panda egg. Alle ser befruktede ut
Er på stadig leting etter pipette til å flytte yngelen under vannskifte, men det er ikke så lett å få tak i. Kan eventuelt tidligst om to uker få tak i pipette fra sandvikastorstorsenter, men det er ikke sikkert at de har det der heller.
Det har også blitt født en hel haug med endlers (guppy) yngel. Håper at de vokser opp, for dette er avkom fra den nye endlershannen jeg kjøpte, som hadde litt snakeskin mønster. Er spent på hvordan de kommer til å se ut når de farger ut!
Er på stadig leting etter pipette til å flytte yngelen under vannskifte, men det er ikke så lett å få tak i. Kan eventuelt tidligst om to uker få tak i pipette fra sandvikastorstorsenter, men det er ikke sikkert at de har det der heller.
Det har også blitt født en hel haug med endlers (guppy) yngel. Håper at de vokser opp, for dette er avkom fra den nye endlershannen jeg kjøpte, som hadde litt snakeskin mønster. Er spent på hvordan de kommer til å se ut når de farger ut!
Postet 02.09.09 kl 19:45
Endret: 02.09.09 kl 19:50
Postet 05.09.09 kl 11:08
Endret: 05.09.09 kl 11:10
Vannskifte i yngelkaret.
Det aller første vannskifte til yngelkaret er herved utført etter mye slit med å flytte yngelen...
Prøvde å flytte cory yngelen ved hjelp av en pipette, men for det første var de alt for raske og hvis jeg var så heldig med å få dem inn i pipetten så svømte de
like fort ut igjen :P
Til slutt fant jeg ut at jeg kunne bruke en relativt tynn
slange som jeg sugde opp yngelen med. Den første gangen klarte jeg å suge for mye slik at jeg klarte å få vann i munnen, og etter at jeg ikke så yngelen
noen steder i slangen.....da måtte den være i munnen min!
Godt jeg ikke svelget stakkaren. Fikk han ut og den overlevde
med glans
De andre 11 gikk uten problemer.
Da kan jeg glede meg til mange flere vannskift
fremover.
Prøvde å flytte cory yngelen ved hjelp av en pipette, men for det første var de alt for raske og hvis jeg var så heldig med å få dem inn i pipetten så svømte de
like fort ut igjen :P
Til slutt fant jeg ut at jeg kunne bruke en relativt tynn
slange som jeg sugde opp yngelen med. Den første gangen klarte jeg å suge for mye slik at jeg klarte å få vann i munnen, og etter at jeg ikke så yngelen
noen steder i slangen.....da måtte den være i munnen min!
Godt jeg ikke svelget stakkaren. Fikk han ut og den overlevde
med glans
De andre 11 gikk uten problemer.
Da kan jeg glede meg til mange flere vannskift
fremover.
Postet 06.09.09 kl 22:01
Endret: 06.09.09 kl 22:02
Postet 06.09.09 kl 22:03
Endret: 06.09.09 kl 22:04
Lille HavfruenDen første gangen klarte jeg å suge for mye slik at jeg klarte å få vann i munnen, og etter at jeg ikke så yngelen noen steder i slangen.....da måtte den være i munnen min! Godt jeg ikke svelget stakkaren. Fikk han ut og den overlevde med glans :) .
Ha ha, for en bisarr opplevelse :P
Flotte bilder du tar
Postet 06.09.09 kl 22:47
Lille HavfruenPrøvde å flytte cory yngelen ved hjelp av en pipette, men for det første var de alt for raske og hvis jeg var så heldig med å få dem inn i pipetten så svømte de like fort ut igjen :P
Trikset er å smyge deg innpå dem forfra, og kjapt suge dem opp med hodet først. Det sekundet det tar for dem å orientere seg, er nok til at du får opp pipetten Ikke alle kommer på tanken at det går an å snu seg rundt inne i pipetten for å stikke ut igjen, så det funker best å suge dem opp med hodet først
Postet 06.09.09 kl 22:58
Postet 06.09.09 kl 23:48
Postet 07.09.09 kl 14:57
Endret: 07.09.09 kl 15:13
Under mitt så langt andre vannskifte hos yngelen fulgte jeg mona o sitt råd:
Dette ble meget vellykket!
Har foret dem med nyklekket artemia slik at alle får oransje mager
Ellers så holder jeg på å tømme 54 literen for fisk, for jeg har tenkt å lage et slags "artsakvarium" for black molly med litt salt i vannet. (brakkvann)
Legger ut et bilde av en stjernedanio som har tatt bolig
i 128 literen.
mona oTrikset er å smyge deg innpå dem forfra, og kjapt suge dem opp [I]med hodet først[/I].
Dette ble meget vellykket!
Har foret dem med nyklekket artemia slik at alle får oransje mager
Ellers så holder jeg på å tømme 54 literen for fisk, for jeg har tenkt å lage et slags "artsakvarium" for black molly med litt salt i vannet. (brakkvann)
Legger ut et bilde av en stjernedanio som har tatt bolig
i 128 literen.
Postet 10.09.09 kl 21:52
Endret: 10.09.09 kl 21:55
Postet 12.09.09 kl 16:38