Tin-tins hjørne for akvarie-skriblerier og lignende ;) (side 4)

Er fortsatt en gjeng som lever

Kjøpte no liquifry-greier i dag, og en sprøyte og slange.. men sliter litt med å sprute det ned til dem.. jaja..håper noen klarer seg, hadde vært gøy
Alldeles nydelig akvarie!
Og jeg er dritmisunnelig på den bakgrunnen.. hmmprff.. ønsker meg en sånn selv!

Hvordan går det med kakadue-ynglene?
Jeg har ingen erfaring med kakaduer, men når det gjaldt mine ciklider (Blå Acara og Elfenbenciklider) så fóret jeg ikke ynglene i det hele tatt. Det tok foreldrene seg helt av. De 'tygget' maten og spytta den ut over ynglene. Er kun de som jeg har i et eget yngelkar som jeg fórer.
Tusen millioner takk Hadde ikke blitt noe av bakgrunnen hadde det ikke vært for pappa, er han evig takknemlig for at han hjalp meg

Hvor store var de ynglene da? Er vel en 15 stykker enda her, synes de har vært flinke foreldre til å være førstegangs-foreldre
Kjøpte no yngelmat som jeg sprøyter ned til dem, litt vanskelig å se om de spiser det..men det håper jeg virkelig

Er fascinerende å se hvordan mor tar med seg sine små til den trygge kokosnøtthula når hun merker at "solnedgangen" starter
Mange synes sånn sunriser er bortkastede penger..men jeg synes den er helt topp jeg.

Kjempefine krystall-reker du hadde, nå fikk jeg lyst på reke-akvarium
Flink pappa du har da! Er uansett greit å være to når man holder på å lage sånt, mye koseligere.

Ynglene var ganske små, vanskelig å anslå størrelse på dem, men de hadde vært frittsvømmende i flere uker. Jeg så også at de nappet noe fra planter og div, så de fant nok 'baby-mat' som de beitet på der også.
Er noen videosnutter i den personlige tråden min, både fra de som var med foreldrene og de som er i eget yngelkar.
De forsvant etterhvert sakte men sikkert, ikke til å unngå når det er andre fisk i akvariet også.

Jeg syns også sunriser'e er flotte, men har aldri hatt råd til å kjøpe en. Skulle gjerne hatt til alle akvariene.

Krystallreker er fine. Artige små vesener.
Er fortsatt 5-6 stykker igjen. Kjøpte meg en liten slange og en sprøyte til å få maten ned til dem, håper de får i seg nok næring
Vet ikke hvor lenge det er vanlig at første kull overlever..men jeg synes spesielt mor er flink..far er litt av og på. Dette lover godt for framtidige kull kanskje :o
Nå er det bare 3 stykker igjen..menmen.
Synes det har vært utrolig spennende å følge med på, og synes de har vært flinke førstegangs-foreldre

Ludwigia'en min vokser nesten for bra nå..og blir så rød og fin..nesten så jeg må starte opp 100-literen igjen så jeg slipper å kaste overveksten :O
Jaja, da er det bare en liten Rambo-yngel igjen..den har vokst en del, så den må jo tydeligvis få i seg no næring. Mor er blitt tøffere i trynet av en eller annen grunn..og har gradvis beveget seg lenger og lenger bort fra den trygge kokosnøtt-hula og den nærmeste rota. Men så snart lyset begynner å dempes bærer det tilbake til hula.

Jeg vurderte å fange inn en for å putte den i yngel-grotta mi..men jeg er redd for at black molly ynglene mine ville spist den eller plaget den mye..er jo mye større. Satser på at den siste greier seg, så får jeg se om yngel-grotta eventuelt er ledig ved neste kull
Flott akvarium. Stilig bakgrunn.
Er det en rot på høyre side?
Har du flere bilder?

Espen
Takk-Takk Espen

Er en rot på høyre side ja, og er heelt enig med du..bakgrunnen min er jeg veldig godt fornøyd med Men "dessverre" er jeg veldig glad i planter..så en del av den forsvinner da men..
Har vel en drøss med bilder..men ikke alle er no særlig bra..hva vil du se da?
Den gjenlevende yngelen kom seg gjennom nok en dag med livet i behold
Mulig jeg er rar, men er nesten rørende å se når mora har vært borte litt for å spise for så å vende tilbake..da dukker Rambo opp og svømmer tett inntil mora en runde eller to før den vender tilbake til matjakten ^^
Ler.. hvis det er å være rar, så er du ikke alene om det iallefall..
HeHe, det er godt å høre
Jeg har dessverre ikke noen akvarist-venner..så de deler ikke min entusiasme når det gjelder slike ting.. :O
Søørn også..der ser det ut til at den siste yngelen er borte også
Jaja, bedre lykke neste gang
Ja da var det på'n igjen
Kom hjem fra en deilig påskeferie på hytta, og der var det jammen kommet kakadue-yngel igjen gitt
Får se hvor langt jeg får de denne gangen :o
Har visst ikke vært så veldig aktiv her inne i vår og sommer.. Vært mye hage-arbeid og hus-arbeid.. og en ferietur til Kroatia med fantastisk mange spennende fisker å følge med når jeg snorklet der Anbefales!

Min fantastiske flinke kakadue-mamma som til slutt fostret opp 3 flotte yngel , døde dessverre for et par uker siden Hun fikk et sår i hodet etter at jeg måtte ta litt plante-arbeid..så hun ble vel stressa, og svømte seg borti no..

Men er kjempespennende å se de 3 småttisene vokse seg til nedi planteriket..ser de av og til..

Ellers så har jeg mistet 2 av mine 3 flotte siamesere Begge hoppet ut av foringsluka når jeg var på ferie..:/ Visste ikke at de kunne gjøre det..faan..

Kjøpte ny kakadu-dame i dag, har alt hilst på hannen og de 3 små..ser ut til at det var et godt kjøp, hannen slo ut den flotte finneprakten sin og gjorde seg til

Blir spennende å se om det blir nok et lekspar.
Da har jeg endelig skaffet meg en "ordentlig" kampfisk..les hann-kampfisk..
Og det gikk helt supert, ingen krangling eller jaging. Flott å se en kampfisk med masse plass rundt seg
Tin-Tin
Da har jeg endelig skaffet meg en "ordentlig" kampfisk

Bilde?
hei lisbeth

Har alltid syntes at blå kampfisk er fine, det var mange blå i butikken..men som vanlig studerer jeg alle nøye..og den jeg valgte så veldig frisk og fin ut og hadde røde sånne henge-"dingser" helt framme.. Skal prøve å få tatt et bilde i løpet av uka
Akk..er altfor sjelden her inne..har jo ennå ikke tatt bilde av kampfisken min en gang

Har hatt lys-rørene siden oppstart nå..og det begynner jo å bli halvannet år sia..så lurer på om det kan være grunnen til at Ludwigia Repens Rubin ikke trives så godt lenger? De jeg har igjen er jo flotte de..men er så få igjen..:o når jeg klipper topper, og planter de igjen..så råtner de oftere på rot enn de gjorde før? Men alle andre planter trives som bare det.. og vallisneriaen er jo rene ugresset..
Tin-Tin
Har hatt lys-rørene siden oppstart nå..og det begynner jo å bli halvannet år sia...


Bytt årlig, lyset er ikke særlig duganes etter det (bortsett fra til veldig lite lyskrevende planter og vårt eget øye)
Tilfeldig bekjentskap
© Tom B
Reklame for plussmedlemskap