- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Vasstrondi :) (side 4)
Vasstrondi :) (side 4)
Postet 24.07.09 kl 01:16
Reol
I går var vi og hentet reolen Den skal nok ikke settes i gang riktig enda, tror jeg, mulig jeg blir så rastløs at jeg bare MÅ sette igang ett eller to av karene hvertfall. Vet jo aldri når man kommer over noen fisker man VIL ha Men mangler litt røtter, planter og sand om jeg skal sette igang med en gang, så det får nok vente litt...
Har tatt noen bilder av Kasper, lille pusen. Krister, store pusen, begynner nå å akseptere knøtten litt mer men fortsatt litt skeptisk
Siste bildet er av en krabat som hadde tatt en tur innom verandaen vår i går kveld. Er ikke hver dag disse kommer på besøk så måtte bare ta bilde av den
Har tatt noen bilder av Kasper, lille pusen. Krister, store pusen, begynner nå å akseptere knøtten litt mer men fortsatt litt skeptisk
Siste bildet er av en krabat som hadde tatt en tur innom verandaen vår i går kveld. Er ikke hver dag disse kommer på besøk så måtte bare ta bilde av den
Postet 26.07.09 kl 11:50
Postet 26.07.09 kl 12:57
Postet 26.07.09 kl 13:01
Postet 26.07.09 kl 13:03
Postet 26.07.09 kl 14:21
Postet 26.07.09 kl 16:25
Endret: 26.07.09 kl 16:26
Postet 26.07.09 kl 17:01
Postet 26.07.09 kl 17:30
Besøk av "rot-expressen"
Fikk besøk av "Rot-Expressen" (søstra mi og typen hennes) i går, så nå har jeg hvertfall nok røtter til de tre nye karene Har også bestilt meg noen planter som skal hentes i morgen, samt noe som kommer i posten etterhvert.
Har egentlig lyst til å ha litt mose i ett av karene hvertfall. Og vet det er en type mose som kommer fra sør-amerika, men husker ikke hva den heter. Noen som har noen forslag til mose jeg kan bruke? Gjerne en som ikke vokser så utrolig sakte... mulig moser gjør det uansett... Har noe gaffelmose hjemme stående i en boks på kjøkkenet. Er det noe å bruke i et cory-kar da? Hmmm...
Har nok sand til å sette igang hvertfall ett av karene, så nå klør det i fingrene etter å sette igang. Men jeg skal jobbe i heeeeele dag, så får ikke gjort noe i dag. Tenkte også jeg skulle bruke vann fra vannbytte i ett av de andre karene, så jeg får inn noen bakterier med en gang.
Har egentlig lyst til å ha litt mose i ett av karene hvertfall. Og vet det er en type mose som kommer fra sør-amerika, men husker ikke hva den heter. Noen som har noen forslag til mose jeg kan bruke? Gjerne en som ikke vokser så utrolig sakte... mulig moser gjør det uansett... Har noe gaffelmose hjemme stående i en boks på kjøkkenet. Er det noe å bruke i et cory-kar da? Hmmm...
Har nok sand til å sette igang hvertfall ett av karene, så nå klør det i fingrene etter å sette igang. Men jeg skal jobbe i heeeeele dag, så får ikke gjort noe i dag. Tenkte også jeg skulle bruke vann fra vannbytte i ett av de andre karene, så jeg får inn noen bakterier med en gang.
Postet 27.07.09 kl 12:12
Postet 27.07.09 kl 17:04
Den perfekte rota er ikke lett å finne Men kan jo bygge litt med flere røtter også da.
Nå har jeg fått så masse røtter fra "rot-expressen". Lurer litt på hva de skal ha igjen for dette
I dag blir det plantehenting, kanskje jeg til og med får satt opp reolen, og fyllt ett av karene. Men det gjenstår å se. Er jo endelig fint vær så hadde vært digg å vært litt ute etter jobb også...
Nå har jeg fått så masse røtter fra "rot-expressen". Lurer litt på hva de skal ha igjen for dette
I dag blir det plantehenting, kanskje jeg til og med får satt opp reolen, og fyllt ett av karene. Men det gjenstår å se. Er jo endelig fint vær så hadde vært digg å vært litt ute etter jobb også...
Postet 28.07.09 kl 09:51
Postet 28.07.09 kl 11:28
Postet 28.07.09 kl 13:12
Kariann HeggnesHmm.. hva skal jeg ha a tro??? Et akvarium til.. hehe.. Neida, bare glad du kjøpte den reolen jeg.. :) :) :)
Hehe... blir en stund til det blir flere akvarier nå altså. Men du kan få en klin gal katt!! Kasper er helt spinnvill. Ledninger er nå den nye tingen å gnage på, liker ikke det helt.
Hold av to søndager i September forresten. Da må vi på auksjoner Hehe... må jo finne noe å ha i reolen vet du.
Postet 28.07.09 kl 13:39
Postet 28.07.09 kl 14:04
Postet 28.07.09 kl 14:42
Postet 28.07.09 kl 14:50
Gleder meg til å se den bakgrunnen dere har kjøpt Se hvordan det fungerer å ikke måtte silikonere fast. Helt genialt egentlig. Får dere modulene også nå?
Har akkurat vært å hentet mer planter. Rakk ikke få igang noe kar i dag, så de får ligge i en bøtte til i morgen. Satser på at jeg skal få litt tid til reolen da. Eller ble det trening i morgen? Blir kanskje ikke det om dere skal fylle kar?
Har akkurat vært å hentet mer planter. Rakk ikke få igang noe kar i dag, så de får ligge i en bøtte til i morgen. Satser på at jeg skal få litt tid til reolen da. Eller ble det trening i morgen? Blir kanskje ikke det om dere skal fylle kar?
Postet 28.07.09 kl 21:14
Postet 28.07.09 kl 21:34