Lettere forvirret veteran! (side 4)

Halla Leif!

Det er nok bare sånn jeg er i skrivemåten min Takk for den tilbakemeldingen

Var forresten i Hof igår men tenkte ikke så mye på akvaristikk som bilkjøring akkurat der og da.

Var det jeg som skulle holde damforedrag i Drammen den 12? Husker ikke om det er blitt avtalt. Mener at jeg skal på noe annet denne dagen, men er ikke helt sikker.

Vet iallefall at jeg skal til Moss, et par dager etterpå å være med på Landsmøte i Norsk Akvarie Forbund og Moss AK sitt 60 års jubileum.

Har man plass i hagen til en dam, så syns jeg det er helt riktig å grave den ut og fylle på med vann
Vet da hvor vassås ligger hen (trur det ligger et badevann i nærheten der) Elelrs så har jeg jo sånn Gps ting i bilen da

Mulighet for at jeg skal ut å ratte litt på søndag. Vi får se hvor turen ender denne dagen. Driver litt med øvelseskjøring denne dagen.

Mvh JRR
Leif!

Sjekka litt på kalenderen her inne.

Det er visst Geir Bakken som skal holde hagedamforedrag på torsdag

Mvh JRR
Jan Rune Røed
Leif! Sjekka litt på kalenderen her inne. Det er visst Geir Bakken som skal holde hagedamforedrag på torsdag ;-) Mvh JRR

Ok det er geir som skal ha det, trodde det var kongen jeg da..... hehe. Søndag skulle det egentlig vært kake her, men ettersom kona er igjen på sørlandet sammen med guttungen blir det kun meg og en stakkars eplekake. Blir 24 år denne søndagen (x2)(men ikke nevn x2 til noen...) Ikke lett å være .. og føle seg som 30 samtidlig som en til tider oppfører seg som en fjortis.

Vannet du nevner er et par steinkast unna og fra Hof mot Andebu blir det første vei inn etter vannet på høyre hånd. Første huset da på venstre hånd.

Kunne kanskje fristet deg med å starte med Apistogramma, Jan Rune når du ser det yrer rundt med yngler her og der. Er vel kanskje ikke SÅ mange som er SÅ hekta på Apistogramma som meg, og til tider får jeg jo passet mitt på skrevet både av familie, venner og de på jobb. Jeg burde ta ei pille og roe meg sies det....!

Men når en først er hektet på ikke bare apisto, men en type fisk, har det lett for å balle seg på. Synes jeg har roet meg litt mye jeg da etter at jeg flyttet fra Hvittingfoss og ned hit, med ca en halvering av kar...enn så lenge. 12-13 kar er vel oppe nå. I Hv foss hadde jeg 24 kar fordelt på 3 etasjer.

Om du skulle ønske å gi beskjed før du evnt skulle ta deg en tur en gang, er nr mitt 99 44 67 03
Ja Loffa det kan fort ta av, det vet vel både jeg og Jan Rune

Halla!

Led meg ikke inn i fristelse, jeg finner veien sjæl

Ser den med fjortistendensen. Har vel hatt sånne perioder sjøl
Er jo litt våryr om dagen også da

Det kan jo ta av litt iblandt, men heldigvis har jeg fått summet meg og holdt meg på et greit nivå akvariemessig

Kommer til å sette opp akvarier hjemme hos andre fremover nå

Kunne sikkert vært fint med apistogramma Leif, men det er ikke helt min greie
Take a "chill pill"

Jeg brenner mere for killi, så da blir det det som går i karrene her. Ja, så er det jo noen grupper med Endlers guppy og galemors Betta imbellis som går her også

Mvh JRR
He he du har jo ei som passer på så du ikke tar helt av.
Men å passe på meg selv kan være verre. ;D

Da blir det vel tur imorgen da, men uten egen bil, enn så lenge. Men jeg har veldig lyst på den da.
Da ble jeg bileier igår, ser han selger en annen bil på den gamle annonsen. Ja ja, jeg har slått meg til ro med at det kommer til å bli utgifter på bilen jeg kjøpte og at jeg heller får ta de. Så har jeg kanskje bil i flere år fremover likevel.

Hadde en kjempekoselig tur igår. Jrr kjørte jo som vanlig og hentet meg, så dro vi til horten, derfra til moss. Der ble vi såklart i flere timer på Dahls, Mye lenger enn jeg hadde ønsket da jeg ville hente fiskene fra Kai Hansen.
Hos Kai fikk jeg se et skikkelig ordnet akvarierom. Dæven, sånn kan jeg også tenke meg å ha det, bare med mye mer forskjellig fisk.
Automatisk vannbytte, konstant.

Der blei vi også i mange timer, utrolig koselig, men jeg ville helst hjem og sette opp akvarie til fiskene. Vi måtte stå over en ferge på vei hjem, men tok jo ikke lang tid før vi var på neste. Bilkjøpet tok jo sin tid, jeg var ikke helt sikker på om jeg ville kjøpe den.
Men nå har jeg slått meg til ro med kjøpet.

Regner med at Jrr har hatt nok å gjøre idag, siden han kjøpte to akvarier hos Dahls og noen killier og mer stæsj.
Hei!

Hadde ikke tenkt å kommentere mer på en stund, men velger å bryte tausheten for en liten oppklaring.

Har ikke gjordt noe som helst i de siste dagene her, da jeg ikke fungerer helt. Akvariene står fortsatt uutpakket i bilen.

Har på en måte mistet litt av livsgnisten og det glødende engasjemanget jeg hadde for akvariehobbyen. Så det er med tungt hjerte at jeg nå vurderer å legge opp hele akvariehobbyen for min del

Det gir liksom ingen mening eller glede lenger. Jeg vil bruke noen dager til å tenke og reflektere litt igjennom saker og ting. Så får vi se om det ikke kommer ut noen annonser på alt av akvarier og utstyr.

Mvh JRR
Det ekke første april idag da vennen.

Seriøst, du kanke legge opp, det er jo på en måte akvariene som hele tiden har vært ditt engasjemang.
Men det er jo opp til deg, evnt kan man jo trappe ned og se hvordan man føler etter en stund.

Jeg håper du tenker deg nøye om før du gjør noe drastisk.
Om du gjør det JRR så tror jeg ikke det går lange tiden før du er igang igjen.
Skjønner du er i kjelleren, du får prøve å komme deg opp.
Men kan jo hende du har for mye akvarier og ikke rekker over alt, da bør du i hvertfall trappe ned.
Lykke til JRR, jeg slår sikkert på tråden i dag
Tja kan jo være at du trenger pause også, men kanskje dumt å selge unna alt. Stu vekk o.s.v fisk kan du leie deg plass til i Porsgrunn, dem passe den også
Halla!

Sliter litt av personlige grunner her om dagen. Derfor den noe barnslige kommentaren om å legge opp hele greia. Var vel egentlig ikke hensikten, men gjordt er gjordt.

Akvariehobbyen er jo alt for meg. Det vet jo alle som kjenner meg godt.

Trenger bare litt tid på å tenke igjennom saker og ting her.

Mvh JRR
Alle har vi opp og ned tider og det er lov så ikke unnskyld deg for det har du ikke noen grunn til

Jeg tror og har erfart det mange ganger selv at om man lar seg selv få lov å ha nedturer i livet og ikke stresser med det så går det fortere over, at man tenker at ja nå er jeg deppa og vet du,det har jeg lov til,ikke stress med det .-)

Lykke til og håper du finner ut av ting og tang .-)
Hei Janne!

Takk for det.

Er alt igang her å pussler med reolen min. Nå er de nye killiene fra Thor på plass og det ble Aphyosemion australe (den orginale, ikke den orange fargevarianten Hjerseni som jeg har fra før) og Aphyosemion Poliaki: lokasjon Bolifamba.

Skal tømme ned den Lido 120 literen som står nede for å vaske den å flytte den opp i stua. Har jo kjøpt ei ny og flott HQI lampe til denne

Gleder meg jo litt til å fylle denne med saltvann også

Den andre reolen min nede skal jeg også tømme ned og flytte på. Den skal omgjøres til ferskvannsreol, hvis "galemor" fortsatt vil ha den til noe fisker da. Det blir isåfall 1 stk 54 liter og 2 stk 64 litere ledig da.

Tror jeg må flytte noen Tiger Endlers guppyer opp i stua her også

Mvh JRR
Gutten e oppe av kjelleren alt
Det e bra!
Bengt M
Gutten e oppe av kjelleren alt ;-) Det e bra!

Trengte meg en liten vekker, det fikk jeg. Men jeg må nok ned igjen, for det er jo der det meste av fisken er

Mvh JRR
Jan Rune uten fisk???? Trur ikke jeg kan se for meg det Godt du er igang igjen. Akvarier hjelper godt i tøffe tider, og det er OK og ha et akvarie i kjellern også
Se det var bedre, nå er jo kjelleren din utrolig koselig da, så hadde ikke gjort noe å være der nede.

Skal se hvor mye tid jeg får til å ha en reol nedi kjelleren din, kan hende det blir du som må stelle med det vettu.

Men lettere forvirret begynner å passe utrolig godt på tråden iallefal. ;D

Alt ordner seg med tida.
Hei!

Det gjør jo heldigvis det da Anne

Det er jo litt rotete nedi der da, men det går jo å rydde litt, så blir det fremkomlig

Nå har jeg fått jobba litt med karret til Tor Erik. Driver å limer pvc deler her akkurat nå. Selvsagt har vi fått en mandagspumpe til returen her, uten borrede gjenger i tuten på pumpa. Så det ser ut at vi må over fjorden en tur imorra å bytte den ut

Det gjør jo egnetlig ingen ting, for da kan jeg skaffe en ny hunne av Aphyosemion poliaki som jeg mista igår

Mvh JRR

Det er godt du er igang i gjen, kjedelig med pumpa til Tor. Men det lar seg jo ordne, se om dem har Indiske kloreker, når dere først er på andre siden av fjorden. Hmm kanskje jeg sjøl ringer Dals å hører i morgen, så tar jeg sjøl en tur Har egentlig tenkt meg til Holmestrand å spille petanque i morgen, men rekene er viktigere, om dem har
Tilfeldig bekjentskap
© stigger
Reklame for plussmedlemskap