Innkjøring uten salmi (side 4)

Så kult! Er det lov å ønske seg en oppdatert akvarieside til karet, med bilder? Pretty please ))
Inaktiv bruker
Skal få ordnet i kveld

Men ene fisken ser rar ut, har han stikki nesa si i noe eller er han syk?
Ser ut som den har sopp eller noe, kanskje et sår som ligger under. Var den slik da du fikk den ?
Inaktiv bruker
Nei, alle var fine i går. Derfor jeg tenkte han kanskje bare hadde skada seg eller noe!
Den får ikke så mye "bomull" på nesa på så kort tid i et "rent" kar, så den må ha vært skadet eller syk fra før. Er de andre i orden ?
Hvis vi går ut fra at det er en skade, f.eks. fra fanging eller transport, vil det forhåpentligvis gro greit av seg selv. Se det an til i morgen, følg med på de andre, så kan tiltak eventuelt gjøres når du vet mer om utviklingen.
Inaktiv bruker
De andre er helt ok Alle trives og algespidern har rensa det som var blitt av brunalger i løpet av natta


Kom på en ting. Pumpa mi står 3-4 cm under vannkanten og dytter på vannflata, det fulgte med et rør som gjør at det kommer litt bobler ned i vannet, erdet noe de burde ha? Sjekka hvordan den funka i går og da ble det litt mer liv i tetraene
Hovedsaken er at det er bevegelse i vannoverflaten...det ideelle er små krusninger bortover hele vannflaten. Da skal ikke luftbobler være nødvendig.
Inaktiv bruker
Ser ut som Bob har fått seg en smell og :-/ Ene øye hans ser blåaktig ut og rart. Normalt er de jo sorte!
Da er det noe galt, høres det ut som. Har du målt ammoniakk og nitritt ?
Inaktiv bruker
Fant de frem når jeg så Bob var skada og! Ferdig nå!

Amoniakk er 0mg/l
No2 er
Det går ikke å bruke "større enn" og "mindre enn" tegn (krokodillekjeft) i forumet..
Inaktiv bruker
Så det nå No3 var kjempehøyt på rødt! Ellers var alt ok!
Mener du NO2 nå, eller NO3 ? Nitrat på rødt er skrekkelig høyt ! Uansett...tid for et godt vannbytte !
Inaktiv bruker
No3 var på 100 ja! Holder på med et kraftig vannbytte nå! Tror du 50% holder?

No2 og amoniakk var helt ok på gult som er laveste
Ja, 50% i første runde...og så får du ta noen flere av dem med 2-3 dager imellom. Pass på pH i karet, og tilfør nytt vann forsiktig, så ikke bunnlaget rotes opp. Litt forsiktig slamsuging hadde nok ikke vært av veien heller.
Inaktiv bruker
Er slamsuger jeg bruker for å dra opp vannet pga rygging min Da tar jeg 50% og følger med, vannet heller jeg over slottet så det grumser ikke opp grusen heldigvis Og plantene har begynt å spire så noe trives i det minste!

Bob fikk mat før han flytta i går, skal jeg vente litt med å gi mat kanskje?
Litt mat kan de få, bare vær sparsom.
Inaktiv bruker
Bob ser mye bedre ut, men to av de andre sølvguttene ser ut til å haa fått hvite områder på seg :/
Hva slags butikk kommer de fra, og vet du hvor lenge de hadde vært i butikken ? Mulig de har vært i dårlig kondisjon etter transport, og dermed lett blir angrepet av det meste.
Også mulig de faktisk er syke, kan f.eks. være Saprolegnia-sopp, Aeromonas-bakterier eller Columnaris-bakterier. Dette er veldig vanskelig å se forskjell på uten mikroskop. Hvis fisken ser "hårete" ut under et forstørrelsesglass, er det tegn på sopp, mens Columnaris og Aeromonas mer skaper et hvitt belegg. Hvis du har mulighet til å sjekke de tetraene som er igjen i butikken, kan det være et tegn på om de hadde det med seg fra butikken. I så fall er det god grunn til å klage !
Inaktiv bruker
De kommer fra Drammen Zoo center i Drammen. Vet ikke hvor lenge de har vært der, men kan høre med de.

På de tre som er angrepet ser det ut som om de har små hårete vattkuler på seg. Han ene har en på nesa så det syntes godt at det ser ut som en kule.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap