Betta sp. ser ut for å utvikle noe, hjelp! (side 4)

Da er ny medisin et faktum, etter 7 døgn og to redoseringer furandantin. Nå er det Furanol Plus for alle penga de siste 5 dager!

Skrudde på lyset i 3,5 timer frem til redosering, og kjørte 2080en 50% i en liten halvtime før medisineringen men etter 50%s vannbytte. Nå er den tilbake på en enda mindre drisling enn før (kjører tom innabords pumpe med luft også).

Vannstanden er nå noe lavere for å få enda litt mer ambient lys fra rommet til flyteplantene. Må jo bli litt giftguff oppi der nå, selv om jeg ikke har klart å måle noe enda? Har ikke oppdaget noen flere dødsfall enda heller, og de fiskene og rekene jeg kan se ser frisk og rask ut.

Gleder meg til jeg er ferdig med dette styret!!!!! Og... VIRK, VÆR SÅ SNILL!!!
Dag 8&9
Dag 8
pH 7,5, nytt catappablad
3 timer lys og litt mating etter jeg fant en død reke stikkende ut av munnen på en av de største guppyhunnene. Så etter og ser mindre småreker. Forhåpentlig har de fleste klart å skjule seg men sulten har nok gått ut over rekebestanden. Kun de største som våger seg frem.

Dag 9
Tilsatte 10 liter friskt vann og 2 tabletter (til 50 liter) FP. Pakningsvedlegget sa at det kunne doseres til det dobbelte av anbefalt dose uten overdosering, så gjør det hakket enklere for meg selv og fiskene. Vurderer original metode for redosering i morgen igjen.
NO2, 0. NHx, 0.
Matet et dryss "yngelflak" og to klyper dr. Basleer Forte til Olaf og Sølvskygge (de spiste selvsagt ikke alt selv La nedi ca 20 cm3 forvellet brokkoli.
1,5 timer lys.
Ville bare si tvi-tvi, og håper dette fungerer!
Dag 10
Tusen takk, Kuledrøm! Det gjør virkelig jeg også X-)

Du kan tro jeg fikk sjokk i dag når jeg slo på lyset en liten time og sjekket forholdene. Da oppdaget jeg en flenge i halefinnen, og et lite hull i ryggfinnen, til Olaf! *Hva! Et så kraftig angrep på så kort tid etter godt over en uke med behandling!?!* Men flengens art (over 2-3 bånd, på skrå på en måte) gjorde etterhvert at min teori nå er at veldig sultne endlers eller galakser har mistet respekten for keiseren og forsynt seg av buffeen. *Kunne han ikke bare gitt dem kake!?*

Glad kuren avsluttes denne helgen, ellers hadde vi gjerne blitt vitne til en revolusjon..

I dag tilførte jeg nye to tabletter i knappe 10 liter friskt vann. Tror ikke jeg kommer til å kjøre noe stort vannbytte før kuren skal avsluttes på søndag.

Litt mating med yngelflak og Forte til bettaene. Brokkolien er nesten borte.
Dag 11 etter behandlingsslutt
Synopsis:
Columnaris kom i akvariet fra kjøp av syk fisk. Veterinær foreskrev Furadantin og jeg brukte også Furanol Plus fra JBL

Nå er det snart gått 2 uker siden jeg tok ut medisinen (50% bytte, så 75% bytte og filtrering).

Ting ser bra ut i tanken. Olafs finner har sluttet å krympe, og revnen jeg nevnte helet seg i løpet av natten. Usikker på om finnene hans vil gro helt tilbake noensinne.

Oppsummert mistet jeg et par guppy og flesteparten av minisuttene Men, bank i bordet, ting ser ut for å være på vei til harmoni igjen. Deilig å se pistiarøttene som strøk med i mørkleggingen skyte ut igjen!

Blir det nytt utbrudd får dere nok høre det

Sender med et bilde av Olaf i strømmen for å feire på forskudd! Til venstre ett av to hjemmelagde Aquaball 650-filter som sto over kuren i bøtte.
Siste post?
Oppdtering.

Tanken har vært sykdomsfri, men Olaf døde 21.10.16, en måned etter siste post. Antagelig på grunn av senskader siden han ble utsatt for sykdommen to ganger

RIP, Keiser Olaf

Lenge leve Keiserinne Sølvskygge!

Bilde 1: Olaf funnet død

Bilde 2: Olafs gjeller. Vet ikke hvordan de skal se ut på noen timers død fisk, men at de er bleke kan vel være et tegn på at de ikke har fungert skikkelig?
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap