Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 40)

1. Denne posoen er på klatretur på en plante, den er så nydelig i fargen...
2. Her er snegle dronningen som vinker pent til sine tilhengere..
3. Java sneglene er så tøffe der de langer ut den svære nesa si for å få tak i mat. De kan grave seg ned og være der lenge...kjempesøte tullinger...
1. Sulleklem skal man ha enten man vil eller ikke....Sullene er skikkelige kosedyr..de samler seg i klynger i hjørner osv til natta og ligger og pusser på hverandre. Spesielt under pumpa klumper de seg sammen...
2. og 3. er samme snegla men den er så søt på begge bildene så jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilket jeg skulle poste, derfor ble det begge to. Dette er en av kjempe sullene.
1. Her er en gul sulle som jeg syns er så fin at jeg nesten har lyst til å smake på den...nei kødda...den svarte er også nydelig og jeg har flere babyer av den...det virker som det er de svarte som er minst levedyktige. Har vært det hos meg at de fleste som har dødd har vært svarte...mulig de har vært gamle også men når jeg ser størrelsen på noen av de andre så kan jeg ikke skjønne det heller. Men det er jo ikke alle som blir like store heller...
2. Denne gulfargen er bare helt nydelig...ønsker meg flere sånne...denne er et matvrak som dere ser...
3. Her har vi frisør sullen, se hvor flink han har vært med krølltangen og krøllet følehorn og fått foten fikset i flott volang...må pynte seg til jul vettu...
Her er tre bilder av min favoritt poso...den svarte Bamsemumsen.....har bare en nå for den andre døde så nå heter denne Bamsemums. Tror kanskje det har blitt født en helt svart en men er ikke sikker enda før den blir større så jeg får sett fargen ordentlig. Skallene på de som er babyer er så fine..mye finere enn de andre sullene sine...Posoene sine har flere farger i skallet og de går i fra mørk brun til helt lys sandfarget, så de kan veldig lett forveksles med sandsneglene. De er mye finere uten dette belegget. Kanskje de får dette belegget etter hvert som de vokser? Det blir spennende å følge med på det ....det er i alle fall nydelige snegler og får mange småttiser.)
1. Jeg har også fått meg en stor Arnold også, og den er sånn gigant sulle. den er så fin men det er litt større felter med svart på store Arnold enn lille Arnold. Så nå har jeg 3 Arnolder, mini, medium og svær....
2. Best frends forever....
3. Måtte bare vise frem denne nydelige fargen på denne eplesneglen....
Her er to lilla epler som ikke er helt eninge ...hva de er uenig om er ikke så godt å si men de vil gå på dette bladet begge to. De gjør alt de kan for å få den andre til å falle av. huff tenårings snegler er noe dritt..krangler bestandig og tror de er verdensmestre i alt...nytter ikke å snakke til dem og prøver man så glefser de bare tilbake.....hormonbomber som eksploderer bare man sier kak....
1. Her er det to som er nesten like mørke. Posthornet er nesten svart i forhold til poson.
2. En liten grønn sulle som lurer på om Sebraen har vondt i magen sin?
3. Her dusjer vi sammen, så sparer vi på vannet....
1. Endelig ser det ut for at det skal bli små sebra babyer. Har mange sånne klaser hengende rundt i karet så håper de overlever.
2. Gulrot er godt etter all denne feite julematen.....
3. Akvariets rose....
Ikke så ofte jeg er på forumet lenger, men så denne filmen og tenkte at jeg måtte dele den med flere sneglefantaster. Ikke akkurat noen småtasser disse to

Tror disse er av arten Achatina achatina.
På tide å børste støvet av denne tråden igjen....
1. her er en liten hvit sulle som bare er sååååå søt.
2. Her er en av blånesene som ligger midt i matfatet og gomler i seg mat....
3. En oransje og blå eple...
1. Her er en nydelig Marisa eple.
2. Litt kosing mellom rosa og gul kan bli en fin kombinasjon det vettu....
3. Her er et tidligere familiebilde av Arnold og Arnoldine. Nå har de 8 barn tilsammen. De er så fine de små.
Så koselig at du er her igjen, ingen som kan vise fram sneglene som du
Så mange flotte bilder! :o Slenger med min snegle
Lisbeth
Så koselig at du er her igjen, ingen som kan vise fram sneglene som du :)


Stemmer i dette innlegget! Jippi
Tusen tusen takk for koselig velkomst.
Håper at flere sneglegale vil henge seg på og legge ut bilder.
Har savnet denne tråden så veldig og har masse bilder som venter på å bli lagt ut. )
Heidi Ingdal
Tusen tusen takk for koselig velkomst. Håper at flere sneglegale vil henge seg på og legge ut bilder. Har savnet denne tråden så veldig og har masse bilder som venter på å bli lagt ut. :-))


Keep them coming! Du tar utrolig flotte bilder, og jeg får ihvertfall lyst på masse snegler ;D
Sissimor det høres flott ut. )
Her er en grønn eple som er ute og balanserer....Den ser virkelig konsentrert ut...)
Saltvann!!
Har noen kule salvannssnegler :
En turbosnegle som spiser alger på glasset. Se Alle tentaklene den har fra kroppen :o)[External Image]


En porselenssnegle. Denne bretterkroppen rundt skallet sitt om natten og får "pigger". Og helt til høyre på den har den en snabel... hahah[External Image]
Å dette var kule bilder. Håper flere med saltvanns snegler legger ut sine bilder av de i tråden her. Mere mere.....
Det finns faktisk en turbosnegle som lever i ferskvann også. Har prøvd de men de døde etter en stund.
Her kommer flere bilder:
1. Her er en Sebra eple som prøver seg på en gul liten eple. Det har vært mange slike "voldtekter". Sebraene blir mye tidligere kjønnsmodne og derfor tror de at de kan pare gule snegler på 2 cm.
2. Mine nydelige grønne snegler.
3. Sullekos mellom to tenåringer....de er jo søte da når de ligger sånn og koser.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Pedersen
Reklame for plussmedlemskap