- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 40)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 40)
Postet 26.12.09 kl 03:28
1. Sulleklem skal man ha enten man vil eller ikke....Sullene er skikkelige kosedyr..de samler seg i klynger i hjørner osv til natta og ligger og pusser på hverandre. Spesielt under pumpa klumper de seg sammen...
2. og 3. er samme snegla men den er så søt på begge bildene så jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilket jeg skulle poste, derfor ble det begge to. Dette er en av kjempe sullene.
2. og 3. er samme snegla men den er så søt på begge bildene så jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilket jeg skulle poste, derfor ble det begge to. Dette er en av kjempe sullene.
Postet 26.12.09 kl 03:32
1. Her er en gul sulle som jeg syns er så fin at jeg nesten har lyst til å smake på den...nei kødda...den svarte er også nydelig og jeg har flere babyer av den...det virker som det er de svarte som er minst levedyktige. Har vært det hos meg at de fleste som har dødd har vært svarte...mulig de har vært gamle også men når jeg ser størrelsen på noen av de andre så kan jeg ikke skjønne det heller. Men det er jo ikke alle som blir like store heller...
2. Denne gulfargen er bare helt nydelig...ønsker meg flere sånne...denne er et matvrak som dere ser...
3. Her har vi frisør sullen, se hvor flink han har vært med krølltangen og krøllet følehorn og fått foten fikset i flott volang...må pynte seg til jul vettu...
2. Denne gulfargen er bare helt nydelig...ønsker meg flere sånne...denne er et matvrak som dere ser...
3. Her har vi frisør sullen, se hvor flink han har vært med krølltangen og krøllet følehorn og fått foten fikset i flott volang...må pynte seg til jul vettu...
Postet 26.12.09 kl 03:41
Her er tre bilder av min favoritt poso...den svarte Bamsemumsen.....har bare en nå for den andre døde så nå heter denne Bamsemums. Tror kanskje det har blitt født en helt svart en men er ikke sikker enda før den blir større så jeg får sett fargen ordentlig. Skallene på de som er babyer er så fine..mye finere enn de andre sullene sine...Posoene sine har flere farger i skallet og de går i fra mørk brun til helt lys sandfarget, så de kan veldig lett forveksles med sandsneglene. De er mye finere uten dette belegget. Kanskje de får dette belegget etter hvert som de vokser? Det blir spennende å følge med på det ....det er i alle fall nydelige snegler og får mange småttiser.)
Postet 26.12.09 kl 03:48
1. Jeg har også fått meg en stor Arnold også, og den er sånn gigant sulle. den er så fin men det er litt større felter med svart på store Arnold enn lille Arnold. Så nå har jeg 3 Arnolder, mini, medium og svær....
2. Best frends forever....
3. Måtte bare vise frem denne nydelige fargen på denne eplesneglen....
2. Best frends forever....
3. Måtte bare vise frem denne nydelige fargen på denne eplesneglen....
Postet 26.12.09 kl 03:52
Her er to lilla epler som ikke er helt eninge ...hva de er uenig om er ikke så godt å si men de vil gå på dette bladet begge to. De gjør alt de kan for å få den andre til å falle av. huff tenårings snegler er noe dritt..krangler bestandig og tror de er verdensmestre i alt...nytter ikke å snakke til dem og prøver man så glefser de bare tilbake.....hormonbomber som eksploderer bare man sier kak....
Postet 26.12.09 kl 03:57
Postet 05.01.10 kl 14:09
Postet 05.01.10 kl 14:15
Ikke så ofte jeg er på forumet lenger, men så denne filmen og tenkte at jeg måtte dele den med flere sneglefantaster. Ikke akkurat noen småtasser disse to
Tror disse er av arten Achatina achatina.
Tror disse er av arten Achatina achatina.
Postet 02.03.10 kl 00:07
Postet 06.01.11 kl 16:47
Postet 07.01.11 kl 02:12
Postet 07.01.11 kl 09:06
Postet 07.01.11 kl 09:43
Postet 07.01.11 kl 09:50
Postet 07.01.11 kl 18:33
Postet 07.01.11 kl 20:45
Postet 07.01.11 kl 22:26
Postet 08.01.11 kl 12:15
Saltvann!!
Har noen kule salvannssnegler :
En turbosnegle som spiser alger på glasset. Se Alle tentaklene den har fra kroppen :o)
En porselenssnegle. Denne bretterkroppen rundt skallet sitt om natten og får "pigger". Og helt til høyre på den har den en snabel... hahah
En turbosnegle som spiser alger på glasset. Se Alle tentaklene den har fra kroppen :o)
En porselenssnegle. Denne bretterkroppen rundt skallet sitt om natten og får "pigger". Og helt til høyre på den har den en snabel... hahah
Postet 08.01.11 kl 12:35
Endret: 08.01.11 kl 12:38
Å dette var kule bilder. Håper flere med saltvanns snegler legger ut sine bilder av de i tråden her. Mere mere.....
Det finns faktisk en turbosnegle som lever i ferskvann også. Har prøvd de men de døde etter en stund.
Her kommer flere bilder:
1. Her er en Sebra eple som prøver seg på en gul liten eple. Det har vært mange slike "voldtekter". Sebraene blir mye tidligere kjønnsmodne og derfor tror de at de kan pare gule snegler på 2 cm.
2. Mine nydelige grønne snegler.
3. Sullekos mellom to tenåringer....de er jo søte da når de ligger sånn og koser.
Det finns faktisk en turbosnegle som lever i ferskvann også. Har prøvd de men de døde etter en stund.
Her kommer flere bilder:
1. Her er en Sebra eple som prøver seg på en gul liten eple. Det har vært mange slike "voldtekter". Sebraene blir mye tidligere kjønnsmodne og derfor tror de at de kan pare gule snegler på 2 cm.
2. Mine nydelige grønne snegler.
3. Sullekos mellom to tenåringer....de er jo søte da når de ligger sånn og koser.
Postet 08.01.11 kl 13:12