Sølvi sine coryer og litt til :) (side 40)

Bestilte endel småtteriet og nødvendige ting fra Webzoo på tirsdag og i da har pakken kommet .Så jeg er fremdeles fornøyd med servicen deres og gleder meg til å hente pakken
Knipset noen bilder i 180 literen i dag .Synes perleguramien og Sterbaien passer så utrolig godt sammen både mht.farger og mønster
Honningguramien passer inn når det gjelder farge

Litt rar jeg
Takker så mye for tipset. Må nok ringe både Troya`s og div. zoobutikker på Mandag å forhøre meg litt.
Ha en fortatt god helg. Hils Johnny J & J
Hvordan går det med bildene av krokhalene ?

Et bilde av en liten Red/Gold laser ,CW010 som føler seg stor/tøff nok nok til å komme frem sammen med de voksne

Ikke se på alle skivesneglene please , dette karet er helt ekstremt for tiden
Akvarie
det er ikke lett å få fine bilder har prøvd . men dine bilder blir utroligt klare ,bruker du ei linse som er beregnet på nere bilder .eller behandles bildene etter på
Oi ,takk skal du ha
Synes ikke mine bilder blir så veldig fine jeg sammenlignet med så mange andre sine .
Bruker ikke noen form for linser nei,har et ganske enkelt digitalkamera uten noe dilldall . Men redigerer litt i et gammelt Photoshop-program.
Det bildet med honning og perlegurami sammen med C. Sterbaien tok kaka!
Hver gang jeg ser på mine Corydoras sterbai, så har bestandig ordet "perlehøns" poppet frem i hodet mitt Det er noe ved mønsteret og fargen deres som gjør at de minner meg om det.

Og perlegurami og C. sterbai skulle da matche hverandre perfekt
Var en viss likhet der ja ,flotte høner

Har liksom hatt i bakhodet at jeg måtte ha perleguramier sammen med disse og er veldig fornøyd med denne sammensetningen.
Det er viktig at fiksene passer inn rent ekstetisk med like farger og mønster når man skal sette de sammen i ett kar;D
Det samme synes jeg ,en får liksom en mer helhet da

Jeg er på plantejakt, Sølvi, og lurer på hvilke planter du bruker (ev. favoritt)? Hva har du med guramiene?
Min favorittplante må være Hydrocotyle leucocephala , denne har jeg i de fleste kar .

Sammen med Guramiene har jeg bl.annet Rotalia Micrandra som jeg synes er en nydelig plante med rødlig farge pluss Heterandthera Zosterifolia ,en busklignende plante med frisk grønnfarge på. Disse to er de jeg liker best i dette karet.

Ellers liker jeg godt Windelløvbregnen som er fin til å feste på røtter.
Hydrocotyle leucocephala er nok en av mine yndliger også, samler på den da jeg ikke finner den i noen butikker.

Rotalia Micrandra og Heterandthera Zosterifolia fant jeg ikke i forumet, men det er mulig det er noe feil akkurat nå...
Jeg prøvde Windelløvbregnen for første gang for noen uker siden og synes det er en fin plante som kanskje passer bra for yngel som gjemmer seg også
Blir stadig vekk oppgitt over den søkebasen for hvis en skriver ørlite feil så kommer det ingenting opp
I allefall så skal det være Rotala macrandra og Heteranthera zosterifolia

Ikke helt enkelt nei. Da er det bedre med google som kommer med nye forslag Er ikke Rotala macrandra vanskellig å få til? Tror ikke den blir fin i karet med mine "grønne" fingre... Bruker du CO2-apparat du?
Heteranthera zosterifolia har jeg ikke hatt tidligere, men har alltid ville prøvd den. Det passer jo fint med en liten skog i ett nytt kar, for 110Litern har liksom "brukt opp" all plassen med andre ting.
Rotala macrandra skal være vanskelig å få til sies de, men den trives fint hos meg. Har ikke Co2 men har masse lys .Nå har jeg også tilsatt gjødselkuler da de trenger til jerntilskudd. de vokser som bare det med tror de trenger til litt ekstra for å få den intense orangefargen.

Heteranthera zosterifolia har jeg ikke hatt så lenge men det ser ut til at disse også trives ,de har begynt å vokse fint etterhvert. liker utrolig godt grønnfargen på de og gleder meg til de vokser mer utover.

Er ikke helt fornøyd med dette karet ennå så det blir fremdeles litt endringer fremover.

Legger ved noen bilde av karet og et av Heteranthera zosterifolia Rotala macrandra .Bildene er ikke så gode og jeg sliter dessverre med litt grønnalger for tiden .Håper de forsvinner etterhvert.Har satt inn noen lilla eplesnegler og har noen Amanoreker der men synes ikke det bllir noe særlig mindre likevel
Så har Sterbai-ungdommene også forlatt barndomshjemmet sitt , sukk.....

Men jeg vet de har kommet til et godt hjem så da er det mye enklere å la de flytte hjemmenifra

Det begynner å minke på fisk i 110 literen med ungfisk nå, så det kommer til å bli litt ombytting av fisk i de forskjellige karene fremover.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap